Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik was een beetje aan het plagen.

    Dat vermoeden had ik al, vandaar mijn openingszin.

    quote:
    Ik kom wel op.foute sites, torrent sites etc dus de kans dat ik iets fouts binnenkrijg is aanwezig. Maar krijg zo weinig troep binnen.

    Dat je weinig troep krijgt, zou nog wel eens de verdienste kunnen zijn van je mailprovider. Zowel op mijn werk als thuis beheer ik zelf de mailserver en komt alles dus ongefilterd binnen. Het spamfilter blokkeert vervolgens meer dan 99% (!) van alle binnengekomen mail. Evengoed gebeurt het nog gemiddeld 2 of 3 keer per dag dat er een mail tussendoor glipt (en er zijn periodes waarin het nog veel vaker gebeurt). Die mails worden vervolgens geanalyseerd om te kijken of ik het spamfilter nog iets strakker kan afstellen zonder 'goede' mails te missen.

    Sommige providers hebben nog aanvullende maatregelen. Zo blokkeert (bijvoorbeeld) GMail het IP-adres van de afzender tijdelijk (ik dacht iets van een uur) wanneer er in een te korte periode teveel mail wordt verstuurd. Daardoor komt het bijvoorbeeld voor dat wanneer we een storing hebben waarbij erg veel mails worden gegenereerd, die mails soms pas een paar dagen later op een gmail-adres worden afgeleverd. Een normale mailserver blijft meestal een dag of vijf proberen om email af te leveren; een spambot probeert het doorgaans maar 1 keer. Zo'n tijdelijke blokkade houdt dus ook nog een hoop spam tegen.
  2. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Zou het ook mogelijk zijn om alles in je spambox automatisch tien mails terug te laten sturen.
    Gewoon ff terug spammen

    Dat is zeker mogelijk, maar doe dat vooral niet. Heel vaak is het afzenderadres vervalst, waardoor je de verkeerde persoon zit terug te spammen. Het is ook de reden dat op de meeste mailservers de NDR-functie (non-delivery report, oftewel een email met de terugmelding dat een email niet kon worden afgeleverd) uit is gezet.

    Sterker: mailservers die een NDR sturen kunnen op een blacklist worden gezet, waardoor het voor die servers moeilijker wordt om email rechtstreeks op andere servers af te leveren.
  3. quote:
    Dit schreef Cato
    Ik heb nu al een paar keer een mail van Facebook ontvangen dat iemand mijn wachtwoord heeft proberen te wijzigen.

    Het is geen spam of fake, want toen ik hem zelf maar heb aangepast kreeg ik exact dezelfde mail van dezelfde afzender, maar het voelt niet helemaal lekker.


    Facebook en Twitter sturen dit soort mail ook als je zelf op een andere computer inlogt ( ander IP adres).
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef frida_m


    Facebook en Twitter sturen dit soort mail ook als je zelf op een andere computer inlogt ( ander IP adres).

    Ja die ken ik ook. Dat is een andere mail.
    Hier staat letterlijk in dat iemand geprobeerd heeft mijn wachtwoord te wijzigen en dat ik met deze code kan bevestigen dat ik dat wil.
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    >>LINK<<


    Veel vragen rondom mysterieuze e-mail Facebook
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Waarschuwing voor phishingmail 'KPN'

    >>LINK<<
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Politie waarschuwt voor photo30.nl


    >>LINK<<
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Veel nepmails 'Google' in omloop

    >>LINK<<
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Let op voor valse e-mail ?Vodafone?


    >>LINK<<
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Misleidende winactie: 'Testers gezocht voor Milka'


    >>LINK<<


    Ik had ze ook in mijn inbox...!!
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Ik ontving een mail van ene Mieke van Hols van het NIBHV.
    Op de website van de fraude helpdesk lees ik dat het een nepmail is. >>LINK<<

    Ik heb de bijlage niet geopend. Je wordt naar een besmette website geleid.

    Geachte heer, klant,

    Graag verwijzen wij u naar de bijlage van dit e-mail bericht, hierin treft u onze factuur met nummer 1439983 van 03-04-2017 aan. Het PDF-bestand in de bijlage kunt u openen met Adobe Reader. Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en zien uit naar onze verdere samenwerking.

    Met vriendelijke groeten,
    NIBHV



    administratie@nibhv.nl

    Bijlage: 1
  12. Quinty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Quinty
    Hier ook ontvangen, niet openen


    Krijg ook steeds can doe 088 +88 belletjes...ook niet opnemen
Terug naar de lijst