Werkt iemand van OA in de uitvaartzorg? Ik overweeg een carri?reswitch

Werkt iemand van OA in de uitvaartzorg? Ik overweeg een carri?reswitch 

Onderwerp van Cato

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Cato zelf op 18 februari 2018 om 20:19:17

Terug naar de lijst
  1. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Jazz_i


    Oh, spannend zeg! Heb je nog twijfels of ben je er wel uit?
    Succes woensdag!

    Op zich geen twijfels, maar ik moet wel goed kijken wat de inschaling gaat zijn.
    Ik ben uiteraard wel kostwinner en hun schalen zijn minder royaal als de mijne heb ik al gezien.

    Dus ik hoop dat het meevalt.

    Wel een lease-autootje, maar hoe dat allemaal werkt en uitpakt weet ik nog niet goed.
    Ik rij nu een heel goedkoop karretje
    2 feb '18 - 19:31:57 / 2 feb '18 - 20:05:14
  2. Annemieke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annemieke
    quote:
    Dit schreef Cato

    Op zich geen twijfels, maar ik moet wel goed kijken wat de inschaling gaat zijn.
    Ik ben uiteraard wel kostwinner en hun schalen zijn minder royaal als de mijne heb ik al gezien.

    Dus ik hoop dat het meevalt.

    Wel een lease-autootje, maar hoe dat allemaal werkt en uitpakt weet ik nog niet goed.
    Ik rij nu een heel goedkoop karretje

    Wauw wat spannend en leuk!! Ik heb diepe bewondering voor mensen die een carri?re switch maken!
  3. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    quote:
    Dit schreef Cato

    Op zich geen twijfels, maar ik moet wel goed kijken wat de inschaling gaat zijn.
    Ik ben uiteraard wel kostwinner en hun schalen zijn minder royaal als de mijne heb ik al gezien.

    Dus ik hoop dat het meevalt.

    Wel een lease-autootje, maar hoe dat allemaal werkt en uitpakt weet ik nog niet goed.
    Ik rij nu een heel goedkoop karretje


    Dat is wel iets om goed naar te kijken ja. Ben je zelf financieel aangelegd of heb je iemand die het met je door kan rekenen?
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Jazz_i


    Dat is wel iets om goed naar te kijken ja. Ben je zelf financieel aangelegd of heb je iemand die het met je door kan rekenen?

    Ik kan het zelf uitrekenen. Nog even afwachten dus.

    Wat ik tot nu toe heb ingeschat is niet zo rooskleurig (understatement).
    Maar we gaan het zien.
  5. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    quote:
    Dit schreef Cato

    Ik kan het zelf uitrekenen. Nog even afwachten dus.

    Wat ik tot nu toe heb ingeschat is niet zo rooskleurig (understatement).
    Maar we gaan het zien.


    Dat zou heel jammer zijn, je hebt er zo'n zin in!
    Ik was in het onderwijs zo gewend aan premievrij pensioen dat ik bij de overstap naar m'n huidige werkgever daar helemaal niet naar gevraagd had en dat ? 275,- per maand bleek te kosten. Ben me een bult geschrokken.
    Hoop dat het mee valt!
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Jazz_i


    Dat zou heel jammer zijn, je hebt er zo'n zin in!
    Ik was in het onderwijs zo gewend aan premievrij pensioen dat ik bij de overstap naar m'n huidige werkgever daar helemaal niet naar gevraagd had en dat ? 275,- per maand bleek te kosten. Ben me een bult geschrokken.
    Hoop dat het mee valt!

    Ik heb nu geen premie vrij pensioen.
    Wel 13e maand en een redelijke reiskostenregeling.
    Die bijtelling hakt er behoorlijk in.

    Als het me netto 400 euro scheelt kan ik het gewoon niet doen.
    Ik probeer er maar even rustig onder te blijfen en het gesprek deze week af te wachten.

    Ik ga intern binnenkort iets anders doen, dus ik heb de komende twee haar wel weer even een uitdaging. Het is soms ook gewoon wat het is.

    Maar joh, wie weet valt het mee. Ze weten waar ik vandaan kom. We zullen zien hoe graag ze me willen hebben Smile
  7. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    quote:
    Dit schreef Cato

    Ik heb nu geen premie vrij pensioen.
    Wel 13e maand en een redelijke reiskostenregeling.
    Die bijtelling hakt er behoorlijk in.

    Als het me netto 400 euro scheelt kan ik het gewoon niet doen.
    Ik probeer er maar even rustig onder te blijfen en het gesprek deze week af te wachten.

    Ik ga intern binnenkort iets anders doen, dus ik heb de komende twee haar wel weer even een uitdaging. Het is soms ook gewoon wat het is.

    Maar joh, wie weet valt het mee. Ze weten waar ik vandaan kom. We zullen zien hoe graag ze me willen hebben Smile


    Ik ga voor je duimen dat het meevalt!
    Kijk ook even wat je nu gemiddeld per maand aan je auto kwijt bent en zet dat af tegen de bijtelling. Krijg je ook een tankpas?
    Is er anders de optie om de leaseauto alleen voor werk te gebruiken en je eigen auto voor priv? te houden? Dan heb je de bijtelling niet...
  8. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Jazz_i


    Ik ga voor je duimen dat het meevalt!
    Kijk ook even wat je nu gemiddeld per maand aan je auto kwijt bent en zet dat af tegen de bijtelling. Krijg je ook een tankpas?
    Is er anders de optie om de leaseauto alleen voor werk te gebruiken en je eigen auto voor priv? te houden? Dan heb je de bijtelling niet...

    Heb ik gisteren allemaal op een rij gezet. Voor zover ik kan inschatten (heb de loonberekening van hun nog niet gezien) is het gunstiger om hem niet priv? te rijden.
    Ik maak priv? niet zo gek veel kilometers en ik rij nu gewoon een super goedkoop autootje.

    Door de bijtelling gaat loonheffing omhoog en netto loon omlaag. Daarbij gaan de toeslagen omlaag (door het verhoogde loon voor loonheffing wat daarvoor de basis is).
    Dus het werkt dubbel door.

    Ik vrees echt dat ik het niet kan doen.
  9. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Is het mobiliteitsbudget al genoemd in het draadje?
    Dit kan een werkgever ook doen in plaats van een lease auto. Wellicht is dat wel gunstig?
  10. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Raymond
    Is het mobiliteitsbudget al genoemd in het draadje?
    Dit kan een werkgever ook doen in plaats van een lease auto. Wellicht is dat wel gunstig?

    Hoe werkt dat?

    Weet ook niet of ik een keuze heb.

    In dit geval gaat het voornamelijk om dienstreizen die in aantal en afstand vooraf lastig in te schatten zijn.
    Woon-werkverkeer is minder aan de orde
  11. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    quote:
    Dit schreef Cato

    Heb ik gisteren allemaal op een rij gezet. Voor zover ik kan inschatten (heb de loonberekening van hun nog niet gezien) is het gunstiger om hem niet priv? te rijden.
    Ik maak priv? niet zo gek veel kilometers en ik rij nu gewoon een super goedkoop autootje.

    Door de bijtelling gaat loonheffing omhoog en netto loon omlaag. Daarbij gaan de toeslagen omlaag (door het verhoogde loon voor loonheffing wat daarvoor de basis is).
    Dus het werkt dubbel door.

    Ik vrees echt dat ik het niet kan doen.


    Als je de leaseauto alleen zakelijk gebruikt (woon-werk en naar klanten e.d.) krijg je geen bijtelling.
    Lukt het dan ook niet?
  12. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Jazz_i


    Als je de leaseauto alleen zakelijk gebruikt (woon-werk en naar klanten e.d.) krijg je geen bijtelling.
    Lukt het dan ook niet?

    Dan wellicht wel. Afhankelijk van hun aanbod.

    Woensdag weet ik meer en kan ik gaan rekenen met de juiste gegevens.
Terug naar de lijst