Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ja, die goudsbloem heb ik inmiddels ook overval in de tuin, na de ah moestuinactie. Is leuk om mee te koken, de blaadjes bijvoorbeeld in beslag van de pannenkoeken of gewoon in salade of elders.

    Ik wist niet dat je daar zelfs workshops in had gegeven, dan is mijn reactie mss een beetje vreemd. Maar leuk, je hebt een hele verzameling eetbare bloemen en kruiden verzameld inmiddels. De meeste heb ik nu ook, alleen bergamot ken ik niet, ga ik eens opzoeken. Ik ben benieuwd hoe je ervaringen en creaties worden!

  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ja, die goudsbloem heb ik inmiddels ook overval in de tuin, na de ah moestuinactie. Is leuk om mee te koken, de blaadjes bijvoorbeeld in beslag van de pannenkoeken of gewoon in salade of elders.

    Ik wist niet dat je daar zelfs workshops in had gegeven, dan is mijn reactie mss een beetje vreemd. Maar leuk, je hebt een hele verzameling eetbare bloemen en kruiden verzameld inmiddels. De meeste heb ik nu ook, alleen bergamot ken ik niet, ga ik eens opzoeken. Ik ben benieuwd hoe je ervaringen en creaties worden!



    Nee, je reactie is niet vreemd, je kon het immers niet weten. Ik ga morgen maar eens wat zaaien denk ik, een beetje voorbereiden.
  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
  4. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Wij zijn afgelopen week begonnen. We hebben 200 vierkante meter dus op tijd beginnen zal veel uitmaken. We zitten op grond met klei en zand die in de zomer keihard is. Nu is ie vochtig en dus makkelijker te bewerken.

    Ik heb gisteren winterpootuitjes gepoot die ik vergeten was. Ik zie wel of er wat van komt. Vanmiddag gaan we weer naar de tuin. Ik ga deze week de pepers beginnen te zaaien.

    Ik heb ook altijd komkommerkruid en oostindische kers. Dit jaar wil ik ook goudsbloemen en andere bloemen. Ook wil ik plukbloemen.

    Vorig jaar was een slecht tuinjaar ivm de brand bij de bovenbuurman waardoor wij maandenlang ergens anders moesten wonen en daarna het huis moesten schilderen en zo. We hadden alleen pompoenen, courgettes en patissons.
    Plaatje
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wow, goed bezig Antea! Ik had afgelopen weekend ook wat willen doen maar dat is er helaas niet van gekomen. Ik zag al wel dat mijn kapucijners, tuinbonen en verschillende pepers aan het opkomen zijn. De peulvruchten gaan nu naar zolder, de pepers laat ik nog even in de woonkamer staan.

    En zojuist een wormenbak gekocht. Moet alleen nog wel aan wormen zien te komen maar daar ga ik dit weekend achteraan. Ben heel benieuwd, naar aanleiding van de Rotterdamse dakentour van een hele poos terug ben ik wel heel nieuwsgierig geworden!
  6. Loderika
    Alles komt goed...

    Toon alleen de berichten van Loderika
    mijn moestuintje ligt er nog saai bij. Wel heb ik al knoflook gepland en ik zag bij de buurttuin dat de aardbeien zijn gepland.
    Op de planning staat wortel, schorsenieren, pastinaak, sla, tomaat, courgette, kool, boontjes en natuurlijk een vlak met bloemen . Mijn moestuintje is ong 40m2
  7. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Ik heb mijn eetbare bloemen gezaaid, gewoon in een bak in de huiskamer hoor, deksel erop zodat ze lekker kunnen ontkiemen.
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Loderika
    mijn moestuintje ligt er nog saai bij. Wel heb ik al knoflook gepland en ik zag bij de buurttuin dat de aardbeien zijn gepland.
    Op de planning staat wortel, schorsenieren, pastinaak, sla, tomaat, courgette, kool, boontjes en natuurlijk een vlak met bloemen . Mijn moestuintje is ong 40m2


    Dat klinkt allemaal goed! Heb je je moestuin al lang? Ik ben benieuw hoe je groenten gaan straks in het voorjaar, tis nu voor de meeste producten nog wel wat vroeg ook te zaaien. Ja knoflook, die ben ik vergeten in het najaar in de grond te doen. Mss dat het nog kan nu. Ik zal nog eens een teentje in de grond doen, het is me tot nu toe nog nooit gelukt om er echt iets leuks van te maken. Mss ligt dat wel aan onze grond . Ik heb hier echt hele arme zandgrond. Net een woestijn in de zomer.

    Bij ons op het complex ligt ook alles er nog erg saai bij. Ik heb er alleen nog wat wortel en boerenkool staan. En de aardbeien staan er natuurlijk nog. Door de zachte winter is het nu om helemaal overwoekerd met postelijn. En mss dat er nog een verdwaald kropje sla staat (of de resten). Ik ben er al even niet meer geweest om echt iets te doen maar ik ga over twee weken de grond maar eens los maken en het groen onderspitten. Ik ben nu sinds afgelopen jaar bezig om de grond te verbeteren. Heb mijn halve moestuin (mijn tuin is 150 m2) met groenbemesters te laten begroeten en de andere voor groenten.
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Malero
    Ik heb mijn eetbare bloemen gezaaid, gewoon in een bak in de huiskamer hoor, deksel erop zodat ze lekker kunnen ontkiemen.


    Ja leuk, dan kun je het van dichtbij zien groeien. Mijn woonkamer is op het moment een soort (voor)kwekerij. Dochter is nu ook besmet hierdoor, die wil ook allemaal plantjes zaaien. Ze heeft weinig geduld en mijn uitleg dat het voor de meeste plantjes nog te vroeg is gaat echt helemaal langs haar heen. Ze heeft nu dus reukerwt, niet eetbaar hoor, ik haar hoekje in een bakje staan. Dit weekend wilde ze verder in mijn zadenbak kijken...
  10. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Leuk hoor, voorzaaien. Zet ze wel zo licht mogelijk.

    Mijn pepers en paprika heb ik vrijdag gezaaid. En knolselderij. En een rijtje radijs tegen het huis aan, als experiment.
  11. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Wow, goed bezig Antea! Ik had afgelopen weekend ook wat willen doen maar dat is er helaas niet van gekomen. Ik zag al wel dat mijn kapucijners, tuinbonen en verschillende pepers aan het opkomen zijn. De peulvruchten gaan nu naar zolder, de pepers laat ik nog even in de woonkamer staan.

    En zojuist een wormenbak gekocht. Moet alleen nog wel aan wormen zien te komen maar daar ga ik dit weekend achteraan. Ben heel benieuwd, naar aanleiding van de Rotterdamse dakentour van een hele poos terug ben ik wel heel nieuwsgierig geworden!

    Hey ik ben ook benieuwd! Maak je foto's van het proces van de wormenboerderij? Hoe je het gaat doen?
  12. Weet iemand iets goeds om ratten binnen de perken te houden? ( Zonder gif?)
Terug naar de lijst