Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb eindelijk een aardbei zak gekocht
    , meestal ben ik te laat fb dan is het er niet meer.
    Onderin enkel dragers daarboven doordragers en helemaal bovenin bosaardbei met relatief grote vruchten.
    Ik vond het ras, korona wel spannend :)
    Plaatje
    Plaatje
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik heb eindelijk een aardbei zak gekocht
    , meestal ben ik te laat fb dan is het er niet meer.
    Onderin enkel dragers daarboven doordragers en helemaal bovenin bosaardbei met relatief grote vruchten.
    Ik vond het ras, korona wel spannend :)


    Haha Rose, ik ben benieuwd naar je Korona-aardbeitjes! Ziet er wel mooi uit in zo'n zal. Ik vraag me wel altijd af of dat handig is net watergeven.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Haha Rose, ik ben benieuwd naar je Korona-aardbeitjes! Ziet er wel mooi uit in zo'n zal. Ik vraag me wel altijd af of dat handig is net watergeven.


    Eh dat is wat lastig idd merk ik
    Ik heb nog wel een ander ding, maar dan moet ik zelf nog aan de knutsel. Heb nog niet precies uitgevogeld hoe of wat. Die is wel beter water te geven.
    Maar voor nu is dit prima
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Vandaag één asperge, wat groenvoer en wat witte en rode radijsjes (was vergeten dat ik de mix had gezaaid...), wat slablaadjes en de rest van mijn spinazie. Ik zag dat er kleine bloemknopjes in aantocht waren dus al het bruikbare nog geoogst. De rest mag bloeien of gaat naar de cavias. Nieuw rijtje spinazie is ook al flink a as n het groeien!
    En ik zag dat de kapucijners vol ik bloei staan. Ik vind het zo'n mooie kleur paars d a t ik ze om die reden al niet in de moestuin maar achter mijn huis heb gezet...
    Plaatje
    Plaatje
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Bonen hebben vaak mooie kleuren vind ik.
    leuk dat je elke dag wel iets kunt oogsten
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Eh dat is wat lastig idd merk ik
    Ik heb nog wel een ander ding, maar dan moet ik zelf nog aan de knutsel. Heb nog niet precies uitgevogeld hoe of wat. Die is wel beter water te geven.
    Maar voor nu is dit prima


    Ik geloof dat mijn vader ooit eens een buis met gaatjes in heeft gedaan die dan het water in de zak (In zijn geval was het een buis) verspreidt. Ik heb geen idee of zoiets nu nog tussen de wortels ban de plantjes door te friemelen is. Hij vulde ze zelf met aarde en plantjes.
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Bonen hebben vaak mooie kleuren vind ik.
    leuk dat je elke dag wel iets kunt oogsten


    Mijn boontjes zijn ook aan het opkomen zag ik. Hebben die geen witte bloemen?
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Ik geloof dat mijn vader ooit eens een buis met gaatjes in heeft gedaan die dan het water in de zak (In zijn geval was het een buis) verspreidt. Ik heb geen idee of zoiets nu nog tussen de wortels ban de plantjes door te friemelen is. Hij vulde ze zelf met aarde en plantjes.


    In deze kan dat haast niet, maar in een andere zou dat kunnen.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Mijn boontjes zijn ook aan het opkomen zag ik. Hebben die geen witte bloemen?


    Eh weet ik niet, denk van wel. Je hebt ook bonen met oranje bloemen
  10. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    bruine bonen is bruine bloemen? Smile
  11. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Mijn uit de zandbaktuin meegenomen rode koolstronk bloeit nu en geeft gele bloemen...
    wie had dat gedacht, zomaar op het balkon,

    ooh ja k ging slapen, stuur me dan ook naar bed!

  12. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Als ik er goed voor zou zorgen zou ik best wat fruit uit mijn tuin kunnen oogsten: druiven, appels, frambozen, aardbeien, bramen en tot voor kort kersen.
    Maar het was me veel te veel werk om ze 'oogstbaar' te krijgen.

    Aan mijn kersenboom kwamen uiteindelijk hooguit 3 rijpe kersen, de rest was opgevreten door luizen en vogels.
    De beide kersenbomen heb ik weggedaan.

    Rode bessen eigenlijk idem. Beide struiken heb ik al een tijd geleden weggegeven.

    Ik heb nu drie appelbomen, waarvan er twee een vrijwel zekere dood hebben overleefd.
    Als er appels aan komen zal ik ze wel eten. Wordt pas september of zo.

    De frambozenstruik laat ik gewoon gaan, doe ik niks aan.
    Geldt ook voor de braam in de voortuin, al wil ik die daar liever elimineren.

    Ooit wat aardbeien in hangpotten gehad en ooit wat oude planten in een strookje voortuin.
    Ze komen elk jaar nog weer op, met wat bloemen, maar voor tien aardbeien ga ik me niet uitsloven.
    Lekker voor de vogels.

    Ik heb drie druivenstruiken en die geven allemaal druiven.
    Sinds twee jaar ook eindelijk die in de voortuin, waar ik ook een soort pergola heb gemaakt.
    Vorig jaar had ik meeldauw.
    Ik heb soms best een flinke oogst, maar door de vele pitten niet echt om zo op te eten.
    Afgelopen jaar heb ik ze weggegeven aan een Turks gezin.
    Maar eigenlijk zijn ze beter geschikt om te persen.

    En verder gun ik eigenlijk alle oogst-dingen aan de vogels en insecten.

Terug naar de lijst