Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Tomatenplant groeit hard
    Moet hem wel in de gaten houden
    met deze wind en regenbuien,,

    1 Aardbeitje al geoogst Smile


    Nou, de buit is binnen LeeuwinSmile

    Ja, die tomaten gaan ineens hard, ik moet mijn geleidestokken ook heel Binnenkort gaan plaatsen. En dieven. Het lijkt wel of het meteen weer aangroeit als je die scheut hebt verwijderd. Ik moet het nu wel bijhouden anders is het straks niet meer te doen. Twee jaar geleden had ik zo’n enorme struik tomaten gekregen. Ik had het een poos heel druk op het werk en dan loop je achter de feiten aan. Nu ga ik het meer met beleid doen.

    En had de koolrabi gesmaakt Meeuw? Ik heb dat nog nooit zelf gekweekt. De knollen doen het niet goed op mijn grond, behalve biertjes. Dit jaar weer eens knolselderi, pastinaakj en meiraapjes geprobeerd. Ben benieuwd....
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef meeuw
    Vanavond eten we koolrabi uit de tuin! Jammie



    Oh leuk, dat is bij mij ooit niet gelukt om ze groot te krijgen
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    @Nienke, leuk dat je biertjes kweekt Smile

    Oja de tomaten moet ik ook iets mee, Iig uit elkaar zetten.
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    @Nienke, leuk dat je biertjes kweekt Smile

    Oja de tomaten moet ik ook iets mee, Iig uit elkaar zetten.


    Haha, heb ik dat geschreven??? Iets met wens en vader van de gedachteSmile

    Whahaha, ik zie het!!!
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Haha, heb ik dat geschreven??? Iets met wens en vader van de gedachteSmile

    Whahaha, ik zie het!!!

    :)
  6. Wixy
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Wixy
    Ik heb vandaag mijn eerste aardbeien geplukt en meteen opgesmikkeld. Heerlijk waren ze! Zo lekker zoet.
    De aalbessen zijn bij mij nog lang niet rijp. Ik heb witte. Maakt dat een verschil?
  7. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    De regen doet de plantjes goed; paksoi, bleekselderij en knolselder groeien stevig door, evenals de courgette. Moet wel oppassen dat de paksoi eind volgende week niet gaat doorschieten. De aardbeien staan er mooi bij en de frambozen rijpen ook.
    Morgen mijn eerste maaltje raapsteeltjes en de stoksnijbonen staan in nog geen week tijd 30 cm hoog. Helaas zijn de slakken en muizen dol op de Turkse spinazie en de sla plantjes; niks van over. Ik twijfel of ik nogmaals zal zaaien en het dan zal afdekken.
    De zoete aardappel begint ook mooi door te groeien, zo benieuwd wat er zich onder de aarde afspeelt Smile
  8. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    quote:
    Dit schreef Wixy
    Ik heb vandaag mijn eerste aardbeien geplukt en meteen opgesmikkeld. Heerlijk waren ze! Zo lekker zoet.
    De aalbessen zijn bij mij nog lang niet rijp. Ik heb witte. Maakt dat een verschil?


    Als het ras wit is, zijn ze rijp zodra ze de kleur hebben van witte wijn, gewoon even proeven. Bij mijn opa en oma groeiden ook witte aalbessen, daar maakten ze heerlijke gelei van voor op toastSmile
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Margoos
    De regen doet de plantjes goed; paksoi, bleekselderij en knolselder groeien stevig door, evenals de courgette. Moet wel oppassen dat de paksoi eind volgende week niet gaat doorschieten. De aardbeien staan er mooi bij en de frambozen rijpen ook.
    Morgen mijn eerste maaltje raapsteeltjes en de stoksnijbonen staan in nog geen week tijd 30 cm hoog. Helaas zijn de slakken en muizen dol op de Turkse spinazie en de sla plantjes; niks van over. Ik twijfel of ik nogmaals zal zaaien en het dan zal afdekken.
    De zoete aardappel begint ook mooi door te groeien, zo benieuwd wat er zich onder de aarde afspeelt Smile


    Wat mooi, alles groeit inderdaad als uh, kool! Heb jij trouwens al eens eerder zoete aardappel geteeld? Ik heb ze dit jaar voor het eerst. Eentje uit het tuincentrum en die staat vol in het blad. Ik heb er twee gewoon uit de supermarkt in een glaasje water gestopt. Daar beginnen nu ook flinke wortels en bladeren aan te komen. Ik zal ze dit weekend eens u de tuin zetten. Ik vrees dat ik met dit experiment wat te laat ben begonnen... eens kijken wat het nog wordt!
  10. quote:
    Dit schreef nienkevb


    Wat mooi, alles groeit inderdaad als uh, kool! Heb jij trouwens al eens eerder zoete aardappel geteeld? Ik heb ze dit jaar voor het eerst. Eentje uit het tuincentrum en die staat vol in het blad. Ik heb er twee gewoon uit de supermarkt in een glaasje water gestopt. Daar beginnen nu ook flinke wortels en bladeren aan te komen. Ik zal ze dit weekend eens u de tuin zetten. Ik vrees dat ik met dit experiment wat te laat ben begonnen... eens kijken wat het nog wordt!


    Ik heb het een keer geprobeerd. Prachtige bloemen en een enorme plant werd het. Maar geen enkele knol van betekenis. Zoete aardappelen hebben veel warme nachten (>20°C) nodig, die hebben we in NL niet zo veel. Maar wie weet lukt het in Brabant wel
  11. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    @nienkevb Ik ben dol op zoete aardappels en zag een maand geleden bij het tuincentrum plantjes staan. Ik heb het nog niet eerder geprobeerd, maar moest gewoon zo'n plantje meenemen. Hij staat in een dikke aardewerken pot, eerst ' s nachts onder plastic, de laatste dagen niet meer, maar wel op het warmste stukje van de tuin, bijmesten en wateren met lauw water, steeds na 10 cm groei aanaarden, ben benieuwd, als het niets wordt heb ik het gewoon leuk geprobeerd Smile.
  12. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Gisteren heb ik de eerste tuinbonen geoogst. En radijsjes, en een rijtje uien om plaats te maken om sla te kunnen zaaien.
    Plaatje
    Plaatje
Terug naar de lijst