Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wat een mooie foto en een mooie oogst Anthea!

    Ik ben net even gaan kijken in mijn tuintje en ik moet veel fruit eten... flinke bak aardbeien, frambozen en zelfs kersen. Ik heb een paar kersen geplukt omdat de vogels er al aan begonnen. Dan heb ik er in ieder geval een paar gehad. Heerlijk zo'n ze. Ik snap wel dat die vogels alvast beginnen.
    Plaatje
  2. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    O, heerlijk. Gisteren wel bessen gegeten. O, wat is dat heerlijk, rechtstreeks van de struik. Zoveel lekkerder als uit een bakje. Veel minder zuur ook.


    Ik ga zo maar eens tuinbonen schoonmaken. Smile
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    O, heerlijk. Gisteren wel bessen gegeten. O, wat is dat heerlijk, rechtstreeks van de struik. Zoveel lekkerder als uit een bakje. Veel minder zuur ook.


    Ik ga zo maar eens tuinbonen schoonmaken. Smile


    Ja heerlijk, Ik trof net de lege bak van de frambozen bij mijn dochter aan....
  4. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Heerlijk fruitig ontbijtje uit eigen tuin vanmorgen Smile
    Plaatje
  5. Knoflook! Vorig jaar wat uitgelopen teentjes in de grond gedaan en nu een mooie oogst. Het ruikt heerlijk!
    Plaatje
  6. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    WoW, dat ziet er goed uit. De mijne zitten nog in de grond. Heb ze heel laat gepoot dus ik hoop dat ze nog groeien.
  7. Hier was het loof slap gaan hangen, dus daarom nu toch maar geoogst. Ik weet bij uien/knoflook nooit zo goed wat het juiste moment is. Maar ben niet ontevreden over deze oogst
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wow, dat is lekker! Mijn knoflook doet nog niets... Ik heb net zoete aardappel in een grote pot gezet. Stond al een ruikt in een bakje water en heeft inmiddels wortel een wat loof. Wel wat laat maar ik zet ze in de herfst gewoon binnen. Dan schijnen ze pas knolletjes te maken. Ook een experimentje, ik vond oca, een knolletje net als zoete aardappel uitr zuid Amerika. Ook in een pot en die mag als het kouder wordt ook nog in huis.

    Verder nog een pot met aardbeien in de tuin achter mijn huis gezet. Die rovers hier thuis zullen ze vast zo van de plant eten als ze rood zijn. Zo vaak gaan ze niet meer mee naar de moestuin.

    Voor het nieuwe plantgoed heb ik voor het eerst water uit mijn regenton gehaaldSmile
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef frida_m
    Hier was het loof slap gaan hangen, dus daarom nu toch maar geoogst. Ik weet bij uien/knoflook nooit zo goed wat het juiste moment is. Maar ben niet ontevreden over deze oogst


    Heb je de teentjes binnen laten overwinteren?
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Margoos
    Heerlijk fruitig ontbijtje uit eigen tuin vanmorgen Smile


    Jummie, dat zal wel gesmaakt hebben!
  11. quote:
    Dit schreef Rose_s


    Heb je de teentjes binnen laten overwinteren?


    Nee, die hebben de hele winter gewoon in de tuin gestaan met loof er aan. In de winter heeft de groei stilgestaan, maar in het voorjaar zijn ze fors doorgegroeid.
  12. quote:
    Dit schreef Margoos
    Heerlijk fruitig ontbijtje uit eigen tuin vanmorgen Smile


    Ik wacht met smart op het rijp worden van de aardbeien en frambozen hier, maar moet nog even geduld hebben
Terug naar de lijst