Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ze zeggen dat knoflook zelfs winter nodig heeft om goede bollen te vormen.

    Aardbeienbed, dat wil ik in augustus gaan aanleggen voor volgend jaar. Tot nu toe werden ze planten opgegeten.
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Volgens mij is inderdaad tot oktober de beste tijd om knoflook te planten en je laat ze de winter door in de grond zitten. In het voorjaar planten geeft veel kleinere bollen.

    Wat heeft jouw aardbeienplantjes opgegeten Anthea? Ben wel eens wat blaadjes kwijt maar een geheel plantje eigenlijk nooit...

    Ben nu een klein beetje frambozen-aardbeienjam aan het maken. Er ontstond een overschot in de koelkast.
    Plaatje
  3. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik weet het niet. Konijnen of ratten denk ik. Andere jaren wordt zelfs het blad van stokbonen eraf gegeten. Dit jaar ga ik er korfjes van gaas omheen zetten. Nadeel van een moestuin met een natuurgebied er omheen.
    We hebben nu een raaf en dat lijkt te schelen. Alleen zag mijn vriend hem een ingepakt vogelnet stelen. De raaf vloog ermee weg en liet hem in de weide vallen. Smile
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik weet het niet. Konijnen of ratten denk ik. Andere jaren wordt zelfs het blad van stokbonen eraf gegeten. Dit jaar ga ik er korfjes van gaas omheen zetten. Nadeel van een moestuin met een natuurgebied er omheen.
    We hebben nu een raaf en dat lijkt te schelen. Alleen zag mijn vriend hem een ingepakt vogelnet stelen. De raaf vloog ermee weg en liet hem in de weide vallen. Smile


    Wow ja, wij zitten aan de ene kant en boagebied en aan de andere kant landerijen maar behalve wat muizen en konijnen geen gekke dingen.

    Net even gaan oogsten. Onze portie dagelijkse vitaminen...
    Plaatje
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ze zeggen dat knoflook zelfs winter nodig heeft om goede bollen te vormen.

    Aardbeienbed, dat wil ik in augustus gaan aanleggen voor volgend jaar. Tot nu toe werden ze planten opgegeten.


    Mooi ga ik ze van het najaar planten, leuk en lekker
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Heerlijk al dat fruit, hier inmiddels elke dag twee aardbeien, de Corona is erg lekker trouwens
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Bijzonder, Corona-aardbeien, ze zijn in ieder geval heel actueel! Als je van die grote hebt, zijn het gewoon net bonbonnetjes. De meeste van mijn aardbeien zijn klein. Ik ga nu eens kijken of ik van de struikjes die grote aardbeien geven de scheuten kan stekken. Ik ga ook 1/3 van mijn veldje vernieuwen dit jaar.

    Ik was in het tuincentrum vandaag en wilde wat aardbeien voor op mijn terras in een pot. Allemaal verschillende soorten en ik wist eigenlijk niet wat ik moest kiezen. Nu heb ik de Toscane gekocht. Blijken dat doordragende planten te zijn met mooie grote roze bloemen een mooie grote oogst. Goed Op de gok gekozen voor op mijn terras!
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb toen een paar rassen gekocht, doordragers en eenmaal dragend. Ze zijn verschillend van grootte, vorm en smaak.


    Ja soms zijn het idd net bonbonnetjedSmile
  9. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62
    vandaag de eerste geproefd......wat was hij lekker !

    kwam van een woeker aardbei die al jaren groeide in mijn tuin, alles er uit geschept en verleden maand alles netjes bij elkaar gezet.
    Plaatje
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Net een grote tomatenplant gekocht en drie soorten sla. Daarbij nog een passiebloem, heeft iemand daar weleens vruchten in gehad?
  11. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Net een grote tomatenplant gekocht en drie soorten sla. Daarbij nog een passiebloem, heeft iemand daar weleens vruchten in gehad?

    passie bloem...al 20 jaar staat hij hier, elk jaar prachtige bloemen, maar nog nooit een vrucht gezien
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef peter62

    passie bloem...al 20 jaar staat hij hier, elk jaar prachtige bloemen, maar nog nooit een vrucht gezien


    Niet elke soort geeft makkelijk vruchten dat weet ik wel. Misschien lukt het alleen wanneer hij in een kas staat, dat kan ook
Terug naar de lijst