Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik vind die trostomaatjes ook zo mooi. Ze zouden alleen allemaal tegelijk rijp moeten zijn... kunnen ze aan het trosje in de oven.

    Nu heb ik wat bietjes in de oven staan om te poffen. Bieten hier ook in overvloed.
    Plaatje
  2. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ik vind die trostomaatjes ook zo mooi. Ze zouden alleen allemaal tegelijk rijp moeten zijn... kunnen ze aan het trosje in de oven.

    Nu heb ik wat bietjes in de oven staan om te poffen. Bieten hier ook in overvloed.



    Dat je een moestuin hebt en daar van alles in laat groeien is èèn, maar dat je dan ook zulke lekkere dingen er mee weet te maken!
    Ik had nog nooit van gepofte bietjes gehoord! (bij mij ontbreekt het kookgen)
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Een pastinaak! Die zijn nog nooit zo groot geweest bij mij.... En ik zag hekje grote aardbeien aan mijn planten hangen, tweede leg zeg maar!
    Plaatje
  4. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    O dat is een flinke jongen!

    Ik heb een voedseldroger gekocht en net aangezet met zelfgekweekte tomaten en appelschijfjes en courgette.
    Plaatje
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    O dat is een flinke jongen!

    Ik heb een voedseldroger gekocht en net aangezet met zelfgekweekte tomaten en appelschijfjes en courgette.


    O wow, dat is echt een mooi systeem. Hoe groot is de jouwe Anthea? Ojee hebt het vast gezien maar Fleurie is er een apart draadje over gestart vandaag. Ik wil er ook een, ik wil er ook een, ik wil er ook een....
  6. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    O wow, dat is echt een mooi systeem. Hoe groot is de jouwe Anthea? Ojee hebt het vast gezien maar Fleurie is er een apart draadje over gestart vandaag. Ik wil er ook een, ik wil er ook een, ik wil er ook een....

    De mijne is 30 liter.
  7. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    O wow, dat is echt een mooi systeem. Hoe groot is de jouwe Anthea? Ojee hebt het vast gezien maar Fleurie is er een apart draadje over gestart vandaag. Ik wil er ook een, ik wil er ook een, ik wil er ook een....


    Ik heb hier een zgan (2x gebruikt) staan die je voor een klein prijsje over kan nemen als je dat wilt. Zal morgen even een foto maken.
  8. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Ren ietwat grote biet..... bijna 1,2 kg
    Plaatje
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef ditty


    Ik heb hier een zgan (2x gebruikt) staan die je voor een klein prijsje over kan nemen als je dat wilt. Zal morgen even een foto maken.


    Ik zie nu pas je berichtje.... dat is lief. Ik ga dit weekend proberen in mijn oven te drogen. Ik zit een beetje met een 'opslagprobleem'. Mocht mijn oven niks worden dan denk ik er nog eens over . Dank voor je aanbod in ieder geval!
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef meeuw
    Ren ietwat grote biet..... bijna 1,2 kg


    Wow, da's een joekel.... Wat heb je er mee gedaan? Ik had ook best een grote , die heb ik gepoft maar van binnen werd hij een beetje wit en hij was vlezig, niet echt heel lekker meer.
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik keek net even bij mijn potten en warempel mijn citroengras-experiment krijgt uitlopers. Ik had er geen vertrouwen meer in dat het iets meer zou gaan worden dan de oorspronkelijke citroengrasspriet. Tot voor kort gebeurde er gewoon niets... Ik zal me vanavond eens gaan verdiepen in de oogst!

    En mijn gember heb ik een klein stukje uitgegraven, ik kon mijn nieuwsgierigheid echt niet bedwingen, en ook daar gebeurt onder de grond heel veel qua wortelvorming. Toch maar snel weer ingegraven.
    Plaatje
  12. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Wow, da's een joekel.... Wat heb je er mee gedaan? Ik had ook best een grote , die heb ik gepoft maar van binnen werd hij een beetje wit en hij was vlezig, niet echt heel lekker meer.

    Geschild en n stukken gesneden a la aardappel en gekookt. Was prima te eten.
Terug naar de lijst