Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Vandaag 15 Saffraan krokusbollen geplant in de tuin, een herfstbloeiende, dus ben heel benieuwd! Verder afgelopen weken nog een paar honderd voorjaarsbollen geplant, nu alleen nog sneeuwklokjes en witte en blauwe sneeuwroem nog en dan .... kan haast niet wachten tot het voorjaarSmile
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Oja die pompoenen, prachtig en heel herfstig! Ik was te laat met de pompoenen, dit jaar dus niets...

    En die bloembolletjes vind ik altijd zo gezellig. Ik heb er het en der ook wat in de moestuin staan. Word er altijd blij van!

    Net voor zo ongeveer de laatste keer zomerdingen geoogst, twee courgetten en wat tomaten en ook nog wat bietjes en pastinaak. Vanavond pastinaaksoep, gepofte bietjes met geitenkaas als tussengerecht en dan een gevulde courgette uit de oven!
  3. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik ben wel benieuwd naar mijn pastinaak maar we hebben nog heel veel groenten thuis die blijven nog even in de grond.
    Ik zat ook te denken aan saffraan krokussen. Lijkt me echt gaaf.

    Trouwens wel een lekker idee die geitenkaas met gepofte bietjes.
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik ben wel benieuwd naar mijn pastinaak maar we hebben nog heel veel groenten thuis die blijven nog even in de grond.
    Ik zat ook te denken aan saffraan krokussen. Lijkt me echt gaaf.

    Trouwens wel een lekker idee die geitenkaas met gepofte bietjes.


    Mijn pastinaak wordt nooit zo mooi als in de winkel hoor. Het is een soort knol met heel veel worteltjes eraan. Maar dat mag de pret niet drukken. Wel kakeltjevers uit de tuin!

    Zou je die saffraankrokussen ook echt voor saffraan gaan gebruiken?
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Oja, de foto nog vergeten... mijn handen waren na het repareren van het poortje te koud dus alleen een achterbakfoto!
    Plaatje
  6. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik zou die wel als saffraan gebruiken dan inderdaad. Lijkt me echt gaaf mijn eigen saffraan veldje.
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik zou die wel als saffraan gebruiken dan inderdaad. Lijkt me echt gaaf mijn eigen saffraan veldje.


    Zeker gaaf! Lijkt mij ook wel een hele precaire teelt hoor. Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik was zo nieuwsgierig hoe mijn zoete aardappel er onder de grond uit zou zien? Zou ie al goed zijn? Ik had al gelezen dat onze dagen hier eigenlijk niet lang en warm genoeg voor zijn in het najaar, juist het moment dat de knolletjes zich gaan vormen. Er zat maar 1 manier op om daar achter te komen, lof was ik al Veenendaal verlept en, tadaa, er zaten allemaal leuke paarse knolletjes in de grond!
    Ook meteen maar mijn watermeloen geoogst.ik durf m eigenlijk niet te slachten, hij is zo mooi en dadelijk issie niet te eten...
    Verder nog wat pastinaak, groene pepertjes, een courgette en bietjes.
    Ik zag dat de boerenkool en de palmkool mooi beginnen te groeien. Mijn enig overgebleven spruitkool zit vol met spruitjes! Ik was lang niet geweest, maar het blijft verbazen zo'n tuin!
    Plaatje
  9. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Wat goed gelukt!
    k Ga gelijk kijken of er een bietje in mijn plantenbak zit uit zicht
    k denk het niet hoor
    de balkon courgette is mislukt.
    Die voetbal wat is dat?
    Meloen?
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ze zien er prima uit Nienke, toch gelukt
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef 00h
    Wat goed gelukt!
    k Ga gelijk kijken of er een bietje in mijn plantenbak zit uit zicht
    k denk het niet hoor
    de balkon courgette is mislukt.
    Die voetbal wat is dat?
    Meloen?


    Watermeloen!
  12. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    Leuk Nienke.

    Ben ook benieuwd hoe hij smaakt.
Terug naar de lijst