Voorgevormde plantenvijver

Voorgevormde plantenvijver 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door Tuwa zelf op 8 september 2019 om 21:16:52

Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef EllesB


    Wat mooi!
    Je kan altijd wat kruipers langs de rand laten groeien, maar ik vind de rand niet storend.


    quote:
    Dit schreef Ellen
    Mooi geworden. Als je hem dieper ingraaft zodat de randen minder zichtbaar zijn krijg je gauw veel zand uit de tuin in je vijver. Ik denk dat hij best goed ligt. De randen kun je ook wegwerken met beplanting.


    Beide overwegingen hebben vooraf een rol gespeeld en/of kunnen alsnog ten uitvoer worden gebracht.
    Wat de vervuiling betreft ben ik eerder bang voor tuingrond, tuinaarde, potgrond, e.d. Dat is echt niet goed voor zo'n vijver.
    Beplanting rondom met kruipers en bodembedekkers zou inderdaad nog kunnen zorgen dat ongewenste grond te gemakkelijk in de vijver terecht komt.
    Eerst maar es kijken hoe 't zich houdt, hij is nog geen week geleden afgevuld.
  2. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef ingrid001
    Zeker mooi geworden zeg, ook met nieuwe beplanting er omheen gezet!
    Ik ga toch es zelf serieus d'r over nadenken of dit ook wat is voor in mijn achtertuin.

    Is het voor jou ook de bedoeling om er ook vissen en een pomp in te gaan doen?
    Of is het meer een soort van siervijver met planten erin?
    ..................


    Er komen geen vissen in.
    Ook geen andere dieren, behalve wat er per ongeluk intuimelt.
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef Tuwa





    Beplanting rondom met kruipers en bodembedekkers zou inderdaad nog kunnen zorgen dat ongewenste grond te gemakkelijk in de vijver terecht komt.
    Eerst maar es kijken hoe 't zich houdt, hij is nog geen week geleden afgevuld.


    Dat denk ik dus niet. Je plant de plantjes altijd lager dan de rand van de vijver. Je kan er altijd een paar proberen.
    Maar zoals ik al zei, ik vind de rand niet storend. En hij staat heel mooi in je tuin!
  4. ingrid001
    de zon schijnt, heerlijk!

    Toon alleen de berichten van ingrid001
    En geen stenen meer onder de rand aangebracht.. toch?
    Het zijn trouwens wel leuke stenen.
  5. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef EllesB


    Dat denk ik dus niet. Je plant de plantjes altijd lager dan de rand van de vijver................


    als ik in de tuin aan het werk ben moet ik af en toe over de vijver heen stappen, of ik sta dicht bij de rand.
    Bodembedekkers kunnen dan voorkomen dat ik er te gemakkelijk grond in schuif met mijn voeten.
    Maar goed, dat moet ik nog uitproberen of beoordelen.
  6. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef ingrid001
    En geen stenen meer onder de rand aangebracht.. toch?
    Het zijn trouwens wel leuke stenen.


    Nee, inderdaad geen stenen onder de rand.
  7. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Nee, inderdaad geen stenen onder de rand.

    Van de stenen heb ik een muur-achtig stapeltje gemaakt met wat grond er "slordig" op en langs waar ook weer bodembedekkers in staan.
    Plaatje
  8. ingrid001
    de zon schijnt, heerlijk!

    Toon alleen de berichten van ingrid001
    Leuk zeg! Het geeft mij weer nieuwe inspiratie in mijn 'door de vorige bewoners met stenen geasfalteerde' achtertuin
    die ik in de afgelopen jaren rustig naar mijn eigen wensen aan het veranderen ben.
    Mijn jongste zoon vroeg mij zojuist wat ik voor mijn verjaardag wil hebben, ik geloof dat ik het nu wel weet.. :-)
  9. Lisenna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisenna
    Ik heb ook een vijver en ik heb hem ook ingegraven zoals jij Tuwa. Op de randen heb ik leisteen gelegd. Gebroken stukken. Staat ook goed!!
  10. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef Lisenna
    Ik heb ook een vijver en ik heb hem ook ingegraven zoals jij Tuwa. Op de randen heb ik leisteen gelegd. Gebroken stukken. Staat ook goed!!


    wie weet, ik hou alle opties voorlopig nog open
  11. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Een superleuk hoekje zo; een seizoen groei er over en dan komt het helemaal goed.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Dat denk ik dus niet. Je plant de plantjes altijd lager dan de rand van de vijver. Je kan er altijd een paar proberen.
    Maar zoals ik al zei, ik vind de rand niet storend. En hij staat heel mooi in je tuin!


    Huh, nee hoor je kunt plantjes prima op gelijke hoogte planten en de rand boven de aarde laten uitsteken is helemaal niet nodig. Planten rond de vijver vind ik zelf wel mooi, maar randplanten woekeren ook wel, vooral penningkruid en watermunt.
    Of dE vijver van Tuwa helder gaat blijven op deze plek, zonder waterplanten erin weet ik niet, tijd zal het leren
Terug naar de lijst