Van het gas af

Van het gas af 

Onderwerp van acda

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef acda


    Wij zijn al decennia afhankelijk van Arabische olie,,,,,,,


    Ja. En de Arabieren bezitten de halve wereld en we werken er toch echt mee samen. Dus dat is inderdaad geen argument.
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Waarom is de CO2 uitstoot van Frankrijk zo laag?
    Komt dat alleen door de kerncentrales?
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Erik63
    Waarom niet nieuwe huizen zonder gas opleveren. En Groningen blijft gas leveren (voor binnenlands gebruik) voor oudere huizen. Maak het wat duurder en compenseer ook echt de Groningers. Die bevingen komen toch nog wel.

    In Rijswijk wordt in een aantal jaren een geheel nieuwe wijk gebouwd met 23.000 woningen. Allen gasloos. Er is alleen elektra. Huizen hebben zonnepanelen, zonneboiler en warmtepomp.
    En Rijswijk zal echt niet de enige stad zijn die dit soort woningen/wijken bouwt.
  4. saskiamaria
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saskiamaria
    quote:
    Dit schreef acda



    Heb ik rekening mee gehouden, want ik heb de 2001 leden van OA afgerond op 2000!


    Fijn! Smile
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Erna

    In Rijswijk wordt in een aantal jaren een geheel nieuwe wijk gebouwd met 23.000 woningen. Allen gasloos. Er is alleen elektra. Huizen hebben zonnepanelen, zonneboiler en warmtepomp.
    En Rijswijk zal echt niet de enige stad zijn die dit soort woningen/wijken bouwt.


    Dat voegt weinig toe. Die 7 miljoen woningen blijven.
    Die 23.000 nieuwe huizen vervangen geen 23.000 oude.
    Afgelopen 10 jaar zijn er bijna een miljoen huizen bijgekomen in NL.
    De bevolking groeit nog steeds en ook groeit het aantal eenpersoonshuishoudens nog steeds door tot minstens 2050 is de voorspelling.
    Ik woon trouwens ook gasloos.
    Dan nog worden veel gasloze wijken gevoed door vooral gas en kolencentrales.
    Het doet allemaal niet zoveel voor de klus die voor de deur staat. Wel mooi dat die woningen daar dan wel future proof zijn.
  6. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef acda
    Huurhuis, ?150 huurverhoging om van gas af te geraken.
    Waar haal je dat bedrag vandaan?
    Ik zit in het bestuur van een huurdersbelangenorganisatie, en herken dit echt niet.
    De aanpassingen worden door de verhuurder gedaan bij regulier onderhoud/renovatie.
    Bij ons is het beleid: de huurverhoging voor de huurder n? renovatie bedraagt maximaal (!) de helft van de te verwachten besparing op de energiekosten.
  7. acda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van acda

    quote:
    Dit schreef Loeki
    Waar haal je dat bedrag vandaan?
    Ik zit in het bestuur van een huurdersbelangenorganisatie, en herken dit echt niet.
    De aanpassingen worden door de verhuurder gedaan bij regulier onderhoud/renovatie.
    Bij ons is het beleid: de huurverhoging voor de huurder n? renovatie bedraagt maximaal (!) de helft van de te verwachten besparing op de energiekosten.

    Natte vinger werk
    50.000 euro per huis
    Is niet zomaar een renovatie
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Erna

    In Rijswijk wordt in een aantal jaren een geheel nieuwe wijk gebouwd met 23.000 woningen. Allen gasloos. Er is alleen elektra. Huizen hebben zonnepanelen, zonneboiler en warmtepomp.
    En Rijswijk zal echt niet de enige stad zijn die dit soort woningen/wijken bouwt.

    Wageningen heeft ook een wijk op die manier.

    Veenendaal Oost en Kernhem Ede hebben stadsverwarming middels warmte en koude opslag. Helaas in Oost geen zonnepanelen gefaciliteerd door de wbv. In Kernhem weet ik dat niet.
  9. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef acda
    Natte vinger werk
    50.000 euro per huis
    Is niet zomaar een renovatie
    Wat is natte-vingerwerk?
    Het bedrag dat ik noem is gewoon keihard beleid van de corporatie waarmee ik samenwerk.
    Een renovatie kost de corporatie inderdaad voor een appartement rond de 65.000 en voor een eengezinswoning ruim 99.000 euro
  10. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef acda



    We draaien het weer om!

    Mijn eerste vraag was waarom moeten we van het gas af.
    Antwoorden:

    Om Groningen te redden. (maar bevingen stoppen niet)
    Om een autonoom land te worden
    Om de klimaatverandering tegen te gaan.

    Dit zijn volgens mij slappe argumenten om alleen al voor OA leden (2000 X 50.000 euro) 100.000.000 euro te investeren.

    (terwijl we allemaal auto rijden, vliegen met vakantie, BBQ in de tuin etc)

    Kom zelf met betere argumenten, en hou op met het eeuwig de discussie proberen te winnen.


    Ik heb je in het prille begin al aangegeven dat het een hype is.... Dat het effect helemaal nog niet zo bewezen is zoals ook elders in het draadje wordt beweerd, dat er tegengeluiden zijn die nauwelijks in beeld komen. Ja, het is geldverslindend en ja, het is booming business als je geld wilt verdienen en ja 'we moeten'.

    Tenzij er voldoende tegenargumenten komen, want de gehele politiek wil alleen maar duurzaamheid, energietransitie, ongeacht wat het gaat kosten.

    Dus je waarom we moeten vraag zou eerder moeten zijn: Hoe komen we onder dit geldverslindende item uit?. Want of we moeten is geen vraag meer.... Dat is al voor ons bepaald.
  11. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef Erna

    In Rijswijk wordt in een aantal jaren een geheel nieuwe wijk gebouwd met 23.000 woningen. Allen gasloos. Er is alleen elektra. Huizen hebben zonnepanelen, zonneboiler en warmtepomp.
    En Rijswijk zal echt niet de enige stad zijn die dit soort woningen/wijken bouwt.


    inderdaad, nieuwe wijken zijn ook niet het probleem, het is de gehele transformatie van bestaande woningen die het probleem zijn.
  12. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Loeki

    Een renovatie kost de corporatie inderdaad voor een appartement rond de 65.000 en voor een eengezinswoning ruim 99.000 euro


    Dat bedrag zal toch terug verdiend moeten worden via de huren. Of betalen de corporaties dat allemaal uit eigen zak?
Terug naar de lijst