Van het gas af

Van het gas af 

Onderwerp van acda

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef acda
    Er is gas genoeg.

    Mensen worden aangesproken op hun sentiment, heel Groningen staat te beven dus.....
    Jij wilt helemaal geen echt gesprek en je luistert totaal niet naar argumenten.
    Ga lekker verder in je kuil zitten mopperen op de wereld. Smile

    Ik ben klaar met dit draadje.
    Smile
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef acda


    Mensen worden aangesproken op hun sentiment, heel Groningen staat te beven dus.....


    Groningen doet er voor jou niet toe begrijp ik.
  3. acda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van acda

    quote:
    Dit schreef twelve


    Groningen doet er voor jou niet toe begrijp ik.

    Dat ze de gas productie terug draaien begrijp ik maar dat betekend niet dat de bevingen stoppen in Groningen.
  4. acda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van acda

    quote:
    Dit schreef Loeki
    Jij wilt helemaal geen echt gesprek en je luistert totaal niet naar argumenten.
    Ga lekker verder in je kuil zitten mopperen op de wereld. Smile

    Ik ben klaar met dit draadje.
    Smile


    Wat een aangebrande dames hier.

    Ik heb geen kuil gegraven en ik hou van de wereld.

    Ik zal je inbreng niet missen gelukkig.
  5. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef acda

    Dat ze de gas productie terug draaien begrijp ik maar dat betekend niet dat de bevingen stoppen in Groningen.


    Niet direct, maar wel binnen 2 jaar.

    >>LINK<<

    Begrijp je nu echt niet dat de Groningers daar belang bij hebben?Smile

    Of dat is te ver van je bed? Hoe zou jij het vinden als je huis op instorten staat?
  6. acda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van acda

    quote:
    Dit schreef twelve


    Niet direct, maar wel binnen 2 jaar.

    >>LINK<<

    Begrijp je nu echt niet dat de Groningers daar belang bij hebben?Smile

    Of dat is te ver van je bed? Hoe zou jij het vinden als je huis op instorten staat?


    Zeker wel.

    Maar nogmaals, met heel Nederland van gas af
    kan dus anders, wat veel goedkoper is.
  7. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef acda

    Maar de aanpassing is niet nodig!

    Er is nog gas genoeg, dus waarom iedereen op kosten jagen?


    we hebben geen afscheid genomen van de petroleumlamp omdat er een petroleum-tekort was. Er kwamen alternatieven die comfortabeler waren die een aansluiting op het electriciteitsnetwerk de moeite waar maakte.

    en toen er een keer electra in huis was, kwam de rest.... een koelkast, wasmachine, strijkbout, etc.

    toen de mensen afscheid namen van hun petroleumlamp had men geen benul van deze technieken die toen nog onbekend waren.

    zonder verandering geen innovatie.
  8. acda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van acda

    quote:
    Dit schreef koen


    we hebben geen afscheid genomen van de petroleumlamp omdat er een petroleum-tekort was. Er kwamen alternatieven die comfortabeler waren die een aansluiting op het electriciteitsnetwerk de moeite waar maakte.

    en toen er een keer electra in huis was, kwam de rest.... een koelkast, wasmachine, strijkbout, etc.

    toen de mensen afscheid namen van hun petroleumlamp had men geen benul van deze technieken die toen nog onbekend waren.

    zonder verandering geen innovatie.


    Hou toch op.
    Men wil nu van het gas af, maar een echt goed alternatief is er (nog) niet.
    Wat er wel is, is kostbaar
  9. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef koen


    we hebben geen afscheid genomen van de petroleumlamp omdat er een petroleum-tekort was. Er kwamen alternatieven die comfortabeler waren die een aansluiting op het electriciteitsnetwerk de moeite waar maakte.


    Wat is er dan comfortabeler aan een warmtepomp?

    Mensen willen wel van het gas af als de investering in het alternatief idd comfortabeler is en de investering in een redelijke tijd is terugverdiend.
    Een warmtepomp lijkt me bij de huidige stand van techniek niet comfortabeler dan een c.v.-ketel.
    De warmtepomp is duurder, neemt meer ruimte in beslag, maakt meer herrie en verwarmt minder (waardoor er bij vorst toch nog teruggevallen moet worden op de c.v.-ketel of je huis potdicht ge?soleerd moet worden).
    Ik zie dat niet als vooruitgang in de zin van comfortabeler.

    De warmtepomp kan dus alleen een succes worden als dit van bovenaf wordt opgelegd en dan kom je weer bij planeconomie en totalitaire staat.
    Voor het milieu hoef je het ook niet te doen, want het effect is ,mondiaal nihil.
    Niet mijn idee van een gezonde samenleving.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef acda


    Hou toch op.
    Men wil nu van het gas af, maar een echt goed alternatief is er (nog) niet.
    Wat er wel is, is kostbaar

    Dat ben ik met je eens.

    Ik vind overigens wel dat er naar andere manieren dan verwarmen dmv gas moet worden gekeken.

    Zelf woon ik dus in een super ge?soleerd huis, met nogal wat ventilatie mogelijkheden, maar dat terzijde. Wij zitten op een stadsverwarming aangesloten wat absoluut niet goedkoop of goedkoper is, dan gas. Ondanks het NMDA principe wat is toegepast. De warmte en koude leverancier duwt gewoon de vast recht prijs omhoog, zodat het verbruik goedkoper is dan verwarming middels gas.

    Mijn verhuurder heeft ook panden die zijn aangesloten op blokverwarming middels pellet kachel. Ik vind persoonlijk de aanvoer van die pellets niet milieu vriendelijk, bovendien, als de wegen niet begaanbaar zijn, of er ontstaat ander ongemak voor de levering van die pellets, dan zit je in de kou.

    Ik denk dat als je alle opties die er zijn goedkoper maakt, dus isolatie, warmte pomp of net, zonne energie met saldering, evt in een lokaal initiatief (in mijn wijk zijn hier al geluiden over), dat je dan al op de goede weg bent. Daarnaast grijs water circuits in elke woning (met knop om over te zetten op drinkwater, je ziet nu dat je dat echt ernaast moet hebben), verregaande afvalscheiding en verwerking, dan is het helemaal goed.
  11. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    uiteindelijk moet je naar een situatie toe waarbij een goedgeisoleerd huis op een leeftemperatuur kan worden gehouden door circulatie van warmwater van ca 40-50 graden C (ipv nu 80-90 graden C met een CV ketel).

    die 40-50 graden is te halen met bv een warmte pomp. je moet dan ook van de radiator af, en bv vloerwerwarming gebruiken. Dit kost tijd om de woningvoorraad hierop aan te passen.

    het verstoken van aardgas tbv woningverwarming (om 90 graden C warmwater te maken) is zonde. je kan veel meer rendement uit dit gas halen bij hoge temperaturen, dat haal je alleen op industriele schaal.

    daar zit em ook nu net de kneep. uit rusland komt hoogcalorisch gas, ons aardgas netwerk (en CV ketels) zijn ingericht op laagcalorisch gas te verbruiken.
    we moeten dus sowieso "om"......
  12. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef twelve


    Niet direct, maar wel binnen 2 jaar.

    >>LINK<<

    Begrijp je nu echt niet dat de Groningers daar belang bij hebben?Smile

    Of dat is te ver van je bed? Hoe zou jij het vinden als je huis op instorten staat?



    Dat er in Nederland problemen 8n Groningen zijn vanwege de gaswinning, wil niet zeggen dat gas niet ergens anders vandaan gehaald kan worden.
Terug naar de lijst