Van het gas af

Van het gas af 

Onderwerp van acda

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Mijn huis is gasvrij, zoals heel veel woningen hier in de stad.

    Hoe verwarm je dan ? En je tapwater ?
  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Hoe verwarm je dan ? En je tapwater ?


    Stadsverwarming, warm water ook.
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Mijn huis is gasvrij, zoals heel veel woningen hier in de stad.


    Ja en? 98% nog niet.

    Zolang mensen niet stoppen met consumptie verslaving zal er meer en meer geproduceerd worden op ieder gebied en het zal steeds sneller moeten en daar zit geen stop op.
    Steeds 15 euro meer uitgeven en dan weer een tientje bezuinigen.
    Net wat gegoogled op auto cijfers in het kader van de CO2;

    Begin jaren 90 reden hier 5,1 miljoen auto's met een uitstoot van gemiddeld 170 gram CO2 per kilometer.
    5,1 miljoen x 170 = 867 miljoen CO2 uitstoot per kilometer voor de rijdende auto's.

    Dan moet de uitstoot omlaag want het milieu....

    Uitstoot dus vet omlaag en is nu gemiddeld 110 gram per auto per kilometer...maar nu rijden er 8,3 miljoen auto's rond in NL met een gemiddelde uitstoot van 110 gram per kilometer.
    8,3 miljoen x 110 =.... 917 miljoen gram CO2 uitstoot per gereden kilometer Smile

    Dit is NL maar het aantal auto's wereldwijd is sinds begin jaren 90 bijna verdubbeld.
    Netto is de uitstoot dus gewoon meer.

    Met auto's hebben we netto alvast niets bereikt.
  4. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Stadsverwarming, warm water ook.

    Ja dat is eigenlijk niet helemaal gasvrij . Je kookt op electra en je pompen werken er ook op . De centrale bij jullie in de buurt is 1 van de grootste gasverbruikers in ons land . De rest warmte wordt gebruikt voor verwarming ok? dat is dus gasloos . Maar om de electra op te wekken heb je dus gas nodig .
  5. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Ja dat is eigenlijk niet helemaal gasvrij . Je kookt op electra en je pompen werken er ook op . De centrale bij jullie in de buurt is 1 van de grootste gasverbruikers in ons land . De rest warmte wordt gebruikt voor verwarming ok? dat is dus gasloos . Maar om de electra op te wekken heb je dus gas nodig .


    Er zijn vlgs mij geen pompen hier in huis, slechts een paar meters in de meterkast.

    Nadeel is dat het lang duurt voordat je warm water hebt en wanneer het in het voorjaar of zomer ineens koud is, wordt de verwarming nauwelijks warm.

    Voordeel: geen cvketel + onderhoud en besparing van ruimte wat zo?n ketel inneemt.
    Aan elektriciteit verbruiken we met ons drie?n wat gemiddeld een alleenstaande verbruikt.
  6. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    Even een zorg....nu heb ik een eigen huis...en geen spaargeld Smile...in mijn huis kook ik op gas en wordt mijn huis verwarmd via gas....wie gaat dat betalen om ervoor te zorgen dat mijn huis gasvrij wordt?
  7. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Yvonne72
    Even een zorg....nu heb ik een eigen huis...en geen spaargeld Smile...in mijn huis kook ik op gas en wordt mijn huis verwarmd via gas....wie gaat dat betalen om ervoor te zorgen dat mijn huis gasvrij wordt?


    De eigenaar van de woning.
    Ze zijn nog aan het bedenken of en hoe dat gesubsidieerd kan worden.
  8. Bericht van EmC is op 13-07-2018 om 08:57:22 uur verwijderd door EmC.

    Reden: Had Carla al beantwoord

     
  9. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Ook ik snap alle propaganda niet rondom het stoppen met gas.
    Net zo min als elektrisch rijden...?.hoe wordt de meeste elektra opgewekt????


    Het is volgens mij alleen een extra tussenstap, waar weer dik aan verdiend wordt door de grootverdieners en een extra afhankelijkheid van de gebruikersSmile

    Buren van mij hebben braaf ge?nvesteerd in zonnepanelen, wel met subsidie en uiteraard ook eigen geld. Terugverdientijd zou 7 of 10 jaar zijn o.i.d.
    En nu(3 jaar later) gaat het algemene vastrecht van de elektra omhoog, doordat er te weinig elektra afgenomen wordt om het energienetwerk in stand te houdenSmileSmile
    Kortom...?. een enorme misser!! Zelf investeren om op termijn..... via een ander potje nog steeds meer te moeten betalen!


    Ik ben helemaal voor een bewust leven en energiegebruik!!
    Alleen heel erg tegen alle propaganda en dikverdieners over de ruggen van goedgelovigen in de mediasprookjes.
  10. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Wereldwijd is er nog gas genoeg voor deze eeuw en misschien ook nog wel langer.
    Er worden nog steeds nieuwe gasvelden gevonden.
    Dus om te zeggen dat we van het gas afmoeten vanwege Groningen is nogal simplistisch.
    Belgi? en Duitsland gaan juist steeds meer op gas inzetten, omdat gas relatief schoon is en kernenergie ook in de ban is gedaan.

    Duitsland legt een pijpleiding aan waarmee Russisch gas via de Oostzee naar Duitsland kan.
    Vziw is Nederland mede-financier van die pijpleiding.
    Maar in principe kunnen wij ook gas betrekken uit Qatar.
    Het is die pijpleiding waar Trump zo op tegen is.
    Op zich niet vreemd, want afhankelijk zijn van een land waarmee je (via de NAVO) openlijk ruzie mee zoekt is misschien niet zo slim.

    Het beste argument om van het gas af te gaan is dan ook niet het milieu (wereldwijd is het een druppel op de gloeiende plaat als NL van het gas afgaat). ,maar minder afhankelijk zijn van dubieuze regimes.

    Maar is het allemaal technisch haalbaar?
    Afgezien van de vraag wie dat allemaal gaat financieren, zullen de centrales die de energie leveren voor de warmtenetten en - pompen ws ook op gas gestookt worden, omdat dit niet allemaal ondervangen kan worden door zonne- en windenergie en op kernenergie een taboe rust.
    Volgens sommige deskundigen wordt er dan juist meer in plaats van minder gas verstookt.

    Verder is het de vraag of ons elektriciteitsnet het wel aankan als iedereen op warmtepompen e.d. overgaat en daarbij ook nog de elektrische auto. Men voorziet nu al binnen een paar jaar problemen met het opladen van elektrische auto's. Stroomuitval zal dan meer regel dan uitzondering zijn.

    In de discussie mis ik ook het gezondheidsaspect.
    Overgaan op warmtepompen en -netten vereist dat je je huis potdicht isoleert.
    Elk huis moet minimaal overgaan naar energielabel B, maar bij voorkeur energielabel A.
    Maar een huis dat niet meer normaal kan ventileren, is dat wel gezond?
    Nieuwe potdicht ge?soleerde huizen die nu worden opgeleverd, schijnen ook problemen te hebben met de Wifi-ontvangst, maar dat probleem zal wel verholpen kunnen worden (denk ik).

    Het lijkt me dat dat hele klimaatakkoord erg is ingegeven door wensdenken.
    Niet kijken wat realistisch gesproken haalbaar is, maar doen wat gewenst is (of het nu haalbaar is of niet).
    Enfin, ik verwacht dat de pleuris nog wel gaat uitbreken als mensen beseffen wat het werkelijk inhoudt.


    .
  11. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    De eigenaar van de woning.
    Ze zijn nog aan het bedenken of en hoe dat gesubsidieerd kan worden.


    Ik zit even te denken wat dit betekent. De verwarming is op gas. Ik heb nu een huurketel, dus dat wordt mijn volgende keuze ook. Moeten dan ook de verwarmingselementen vervangen worden? Ik kook nu op gas, dus moet ik een ander fornuis. Ik zit hier echt niet op te wachtenSmile
  12. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Yvonne72


    Ik zit even te denken wat dit betekent. De verwarming is op gas. Ik heb nu een huurketel, dus dat wordt mijn volgende keuze ook. Moeten dan ook de verwarmingselementen vervangen worden? Ik kook nu op gas, dus moet ik een ander fornuis. Ik zit hier echt niet op te wachtenSmile


    Het kost hooguit een ton Smile
    Maar je hebt nog tot 2050 Smile
    Gezien het feit dat dat niet haalbaar is hoef je je geen zorgen te maken tenzij je 120 ofzo wordt.
Terug naar de lijst