Van het gas af

Van het gas af 

Onderwerp van acda

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef acda
    Hier heeft niemand een antwoord op de vraag waarom we van het gas af moeten..

    Maar gaan we het over de metro hebben in Amsterdam.


    Groningen heeft aardbevingen omdat het gas steeds dieper gewonnen moet worden want het raakt steeds verder op.
    Uit Rusland gas halen is link omdat poetin dan een pressie middel heeft. Deels uit Rusland halen kan wel, omdat we nog een voorraad hebben. Maar we hebben nog contracten lopen, waardoor we wel gas moeten leveren aan allerlei landen, die afkopen maakt Nederland failliet. Dus als we in Groningen minder winnen, van Rusland niet op aan kunnen, zullen we minder moeten verbruiken. Dus van het gas af
  2. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Yvonne72


    Ik zit even te denken wat dit betekent. De verwarming is op gas. Ik heb nu een huurketel, dus dat wordt mijn volgende keuze ook. Moeten dan ook de verwarmingselementen vervangen worden? Ik kook nu op gas, dus moet ik een ander fornuis. Ik zit hier echt niet op te wachtenSmile


    Voor 2022 moet elke gemeente in Nederland voor elke wijk een transitieplan opgesteld hebben.
    Dan weet je hoe ze voor jou wijk van het gas af willen en op welke termijn.

    Misschien komt er in jou wijk wel een warmtenet, misschien hoef je pas van het gas af in 2040 of later.
    Misschien keert over een paar jaar wel weer het gezond verstand terug in de politiek.

    Voorlopig zou ik niets doen en alles bij het oude laten.
  3. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Dion
    Wereldwijd is er nog gas genoeg voor deze eeuw en misschien ook nog wel langer.
    Er worden nog steeds nieuwe gasvelden gevonden. .

    Dat is wel heel simplistisch; ook gas raakt op, net als olie.

    Mbt Groningen en Nederlands gas, vermoed ik, dat ?f het (winbare) gas in Groningen op is (er is dus geen keuze), ?f een slimmerik heeft bedacht dat je dat gas beter kunt laten zitten tot de rest van de wereld zonder gas zit -en het dan voor het 10- of 100-voudige kunt verkopen. Als we het koud hebben, zo ergens rond 2050, gaan we dat Groningse gas gewoon alsnog oppompen, aardbevingen of niet.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    In Drenthe wordt ook al opgepompt, omdat Groningen daarmee ontlast wordt, dus ik denk dat het probleem echt wel serieus is
  5. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Dat is wel heel simplistisch; ook gas raakt op, net als olie.
    .


    Ja, maar niet op de korte termijn.

    Waarom zouden de Duitsers anders zoveel investeren in de Nord Stream 2 pijplijn Smile
    Terwijl het land al helemaal is volgeplempt met windmolens.
    Er is gas genoeg, alleen die gasvelden liggen vaak op de verkeerde plaatsen.

    Persoonlijk denk ik dat de oplossing ligt in een mix van de bestaande energiebronnen.
    Dus dan blijft een deel van Nederland gewoon aan het gas en is ook kernenergie geen taboe meer.
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Dion


    Ja, maar niet op de korte termijn.

    Waarom zouden de Duitsers anders zoveel investeren in de Nord Stream 2 pijplijn Smile
    Terwijl het land al helemaal is volgeplempt met windmolens.
    Er is gas genoeg, alleen die gasvelden liggen vaak op de verkeerde plaatsen.

    Persoonlijk denk ik dat de oplossing ligt in een mix van de bestaande energiebronnen.
    Dus dan blijft een deel van Nederland gewoon aan het gas en is ook kernenergie geen taboe meer.

    Kernenergie is geen oplossing; het bouwen en slopen van die kerncentrales kost meer energie dan de centrale ooit oplevert....
  7. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Als de aarde voldoende is opgewarmd, kunnen alle kachels uit en is het probleem automatisch opgelost.
  8. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    quote:
    Dit schreef Dion


    Voor 2022 moet elke gemeente in Nederland voor elke wijk een transitieplan opgesteld hebben.
    Dan weet je hoe ze voor jou wijk van het gas af willen en op welke termijn.

    Misschien komt er in jou wijk wel een warmtenet, misschien hoef je pas van het gas af in 2040 of later.
    Misschien keert over een paar jaar wel weer het gezond verstand terug in de politiek.

    Voorlopig zou ik niets doen en alles bij het oude laten.


    Ok?...geen zorgen over de dag van morgen dus 😀
  9. Wilfred
    het is goed zoals het is

    Toon alleen de berichten van Wilfred
    quote:
    Dit schreef Dion


    Voor 2022 moet elke gemeente in Nederland voor elke wijk een transitieplan opgesteld hebben.
    Dan weet je hoe ze voor jou wijk van het gas af willen en op welke termijn.

    Misschien komt er in jou wijk wel een warmtenet, misschien hoef je pas van het gas af in 2040 of later.
    Misschien keert over een paar jaar wel weer het gezond verstand terug in de politiek.

    Voorlopig zou ik niets doen en alles bij het oude laten.


    Mooie plannen allemaal maar mijn cv ketel loopt op zn einde en ik laat die dit jaar toch maar vervangen.

    Omdat dit speelde heb ik wel eventjes gekeken naar een warmtepomp oplossing maar dat is voorlopig niet te betalen.

    Als ik over 15-20jr hier nog woon zijn er tegen die tijd vast wel betaalbare oplossingen om gas-loos het huis te verwarmen.
  10. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    je kan beter investeren in isolatie. een warntepomp zet geen zoden aan de dijk bij een niet goed geisoleerd huis.
  11. Wilfred
    het is goed zoals het is

    Toon alleen de berichten van Wilfred
    nou heb ik "het geluk" om in een goed ge?soleerd nieuwbouw huis te wonen dus die stap hoef ik gelukkig niet te nemen.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EmC
    Als de aarde voldoende is opgewarmd, kunnen alle kachels uit en is het probleem automatisch opgelost.


    Kijk dit is oplossingsgericht denken :)
Terug naar de lijst