Inductiekookplaat, maar geen aansluiting

Inductiekookplaat, maar geen aansluiting 

Onderwerp van Colly

Terug naar de lijst
  1. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    Is er in de keuken wel een lege doos aanwezig, dat scheelt namelijk wel in de kosten.
    Bij mij zat er een lege doos waar de draden naar de meterkast konden worden getrokken, alles aansluiten had volgens mij nog geen 1,5 uur geduurd.
    20 jul '18 - 07:20:35 / 20 jul '18 - 07:31:19
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Is het een huurwoning van een woningstichting?
    Kun je met hen niet overleggen of er nog mogelijkheden zijn?
  3. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Ik heb een inductiekookplaat waar geen perilex voor nodig is, wel een aparte groep. Dat gaat op zich prima. Als ik meerdere pannen op heb staan wordt de capaciteit wel verdeeld. Blijkbaae gebeurt dat beurtelings. Als je meerdere dingrn op hebt staan dan zie je het beuryelings van de kook raken en heel snel weer aan de kook gaan. Het kan dus iets langer duren voordat iets gaar is, maar dat is alleen als ik meerdere zones op vol vermogen heb staan. Ik ben er blij.mee.
  4. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Nou kijk dat geeft toch weer mogelijkheden.
    Ik ga het binnenkort gewoon nog eens navragen hoe dit met mijn stroom groepen zit
  5. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Ik heb een aparte groep voor de inductie plaat die ook krachtiger is dan 220 stroom
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Colly
    (..) , want ze hadden het onzalige idee om juist deze huizen nog even snel een gasaansluiting te geven.

    (..)


    Logisch.. planvorming etc en start bouw zijn lang en breed van v??r het 'verbod' dat nu geldt.

    Jij hebt ook voor de woning gekozen.. als gasloos een harde eis was.. had je ook een andere keuze kunnen maken..toch? Smile

    Zonnepanelen op het dak voor o.a. de (inductie) stroom?
  7. Dolfijn2801
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dolfijn2801
    Wat Twelve schreef, snijdt hout.

    Ik heb dit, toen ik in mijn inmiddels ex-huurwoning kwam, overlegd met de eigenaar. Kreeg het voor niks, maar dat was omdat er geen gas meer in zat en de vorige huurder niet meer kookte. Misschien dat je de kosten kunt delen? Scheelt alweer.

    Inductie koken: ik zou echt nooit meer anders willen!

    Succes!
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Colly heeft volgens mij een koopwoning en zal dus zelf de kosten moeten dragen.

    Mijn buren hebben vorig jaar hun woning energieneutraal laten maken. Als je dan toch iets met de meterkast moet, kies dan meteen voor krachtstroom, aldus de buurman Smile
  9. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef wendy72
    Ik heb een aparte groep voor de inductie plaat die ook krachtiger is dan 220 stroom

    Inductie draait meestal op een gekoppelde kookgroep van 2 x220 v en daar hoeft niet speciaal een 380 volt voor te liggen .

    Afhankelijk of de totale som van het aantal groepen binnen bepaalde hoogte blijft . Een installateur kan je vertellen of je groepenkast 1fase of 2 of 3 fasen nodig heeft . Dit ook afhankelijk afzekering energie leverancier .
  10. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef marinus
    Met een "gewone"groep kan je maximaal 3200 wat aansluiten. Bij een kookgroep het dubbele.

    P=U x I oftewel 220v x 16 A =3520 Watt in de praktijk is dat 3600Watt . Kookgroep x 2 =7200 Watt
  11. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Colly heeft volgens mij een koopwoning en zal dus zelf de kosten moeten dragen.

    Mijn buren hebben vorig jaar hun woning energieneutraal laten maken. Als je dan toch iets met de meterkast moet, kies dan meteen voor krachtstroom, aldus de buurman Smile


    Ze heeft geen koopwoning hoor.
  12. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly

    quote:
    Dit schreef twelve
    Is het een huurwoning van een woningstichting?
    Kun je met hen niet overleggen of er nog mogelijkheden zijn?


    Ja, het is een huis van een wbv en helaas kreeg ik geen mogelijkheden aangeboden dan alleen op eigen kosten door een erkend installateur het eea laten aanleggen.
Terug naar de lijst