Vloer met betonverf

Vloer met betonverf 

Onderwerp van Bloem

Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Over twee weken krijg ik de sleutel van ons nieuwe kantoor. Er ligt vloerverwarming in, 110m2 en er moet een vloer in. We blijven er twee jaar. Moet een repre vloer in, maar weet niet zo goed wat.

    Laminaat teveel herrie, vloerbedekking niet mooi en praktisch, vinyl lastig want veel naden door het grote oppervlakte.

    Ik dacht aan betonverf, lekker industrieel en makkelijk schoon te maken. Iemand daar ervaring mee?
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Over twee weken krijg ik de sleutel van ons nieuwe kantoor. Er ligt vloerverwarming in, 110m2 en er moet een vloer in. We blijven er twee jaar. Moet een repre vloer in, maar weet niet zo goed wat.

    Laminaat teveel herrie, vloerbedekking niet mooi en praktisch, vinyl lastig want veel naden door het grote oppervlakte.

    Ik dacht aan betonverf, lekker industrieel en makkelijk schoon te maken. Iemand daar ervaring mee?


    Pvc een optie?

    Betonverf heb ik geen ervaring mee. Ik denk dat het enorm afhangt van de kwaliteit hoe lang het mooi blijft op de 'loopplekken' en waar de bureaustoelen staan.
  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Geen ervaring met betonverf, wel met super goekope dunne zwarte vloerbedekking van Leen Bakker.
    Vriendin van mij had dat in hun huis gelegd omdat ze iets op de vloer wilde hebben tijdens de verbouwing.Het spul bleek onverwoestbaar en ook nog goed schoon te houden.
  4. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Ik wil echt geen vloerbedekking.
  5. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    Ja, ervaring mee; een vriendin heeft het op de vloer in haar huis en ik had het in het trappenhuis.
    Ideaal; low budget, strak en onderhoudsvrij.
    En ook koud, dat wel.
    Lijkt me ideaal voor de relatief korte tijd dat je er zal zitten.
  6. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Ik heb ervaring met betonverf. Ik had goede verf gehaald en het zag er moou uit. Nadeel is dat kaal beton het geluid goed verspreid. Mijn buurman aan de overkant van mijn portiek hoorde me altijd op mijn hakken rondlopen bijvoorbeeld. Dus je moet even goed uitproberen hoe je het geluid nu zelf vind. Daarnaast is een betonnen vloer vaak niet strak afgewerkt, dus al die putjes en streepjes en hobbeltjes zie je. Dat krijg je niet weg. In die putjes verzamelt toch vuil en die worden zwart. Ook moet je de vloer echt heel goed schoonmaken, want anders pakt de verf niet. De vloer echt glad laten maken is volgens mij ook prijzig. Ik vond mijn vloer mooi, dat industriele karakter. Mijn visite vond het koud.
  7. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    Gietvloer?

    Een soort hars die gegoten wordt.
    In elke kleur of structuur ( optisch) die je maar wilt en zelfs plaatjes zijn mogelijk .
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Een gietvloer is erg tof, maar: er zit een Luik dat toegankelijk moet blijven en ik moet het kantoor in deze staat ook weer opleveren. Dus zonder vloer. Moet navragen of een gietvloer dus kan of dat ik die weer moet verwijderen.
  9. Bericht van Dirk is op 15-09-2018 om 00:14:04 uur verwijderd door Dirk.

    Reden: Ach 😁

     
  10. Xanxan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xanxan
    Ooit wel eens betonverf op een schuurvloer aangebracht. Daar kon het best wat hebben.

    En onder de bureaustoelen kun je altijd nog stoelmatten neerleggen voor minder slijtage en meer comfort.
  11. Doei
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Doei
    Als de vloer nu niet lelijk oogt en sterk is, zou je ook kunnen kiezen voor een beton impregneer. Lijkt onbehandeld maar slijt minder en vuil en water trekt er niet in. Denk dat je dit soort systemen wel het beste kunt uitbesteden.
    Twee componenten is wel het sterkst/meest slijtvast. Zijn echt veel opties (en prijskaartjes) in.
  12. Bericht van Dirk is op 15-09-2018 om 00:14:53 uur verwijderd door Dirk.

    Reden: Geen idee

     
Terug naar de lijst