Energie overstap, van Nuon naar..?

Energie overstap, van Nuon naar..? 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Klik ik met mijn dikke vingers op - i.p.v. reageren. Sorry kaatje, moet even wennen Smile

    Anyway: wat het beste scenario is: elke keer een jaar met welkomstpremie en dan weer verhuizen. Ja het is even een uurtje werk, maar het loont.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Klik ik met mijn dikke vingers op - i.p.v. reageren. Sorry kaatje, moet even wennen Smile

    Anyway: wat het beste scenario is: elke keer een jaar met welkomstpremie en dan weer verhuizen. Ja het is even een uurtje werk, maar het loont.


    Wanneer je je aansluit bij de gratis energiecollectief van de consumentenbond >>LINK<< hoef je zelf niet eens het werk te doen.
    Ik heb de laatste zeven jaar altijd geld terug gekregen met hetzelfde maandbedrag en dan nog de welkomstbonus daar bovenop.
    Ik heb nog niet meegemaakt dat vastrecht heel hoog was etc etc
  3. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef maartje


    Die Toon is niet gratis, je betaalt daar per maand ruim 4 euro voor. Je kan beter een thermostaat kopen die je goed kunt programmeren.


    Ik heb thermostaat easy sinds gisteren omdat ik een nieuwe ketel heb.
    De app ge?nstalleerd en vanuit mijn bed de verwarming aangezet. Smile
  4. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik heb me nu ingeschreven voor de collectieve inkoop van de Consumentenbond.
    Het wordt bij mij sowieso anders omdat ik nu voldoende zonnepanelen heb om mijn Kwh- verbruik te dekken.
    Ik kijk niet alleen naar de prijs.
    Bij mij moet de energie 100 % GROEN opgewekt worden.
    Bij energievergelijkingen kun je allerlei 'filters' gebruiken.
    Groen is daar ??n van. Ook 1-jarig of 3- jarig bijvoorbeeld.
  5. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Sanseveria
    Mijn goedkopere energieleverancier is net failliet gegaan. Vraag me zelfs af of ik mijn voorschotten dan terug ga krijgen.

    Dus ik ben ook een regelmatige overstapper maar nu vind ik het even niet leuk.


    Dit is dus ook weer marktwerking. Een energieleverancier die failliet gaat. Net als die ziekenhuizen nu.
    Gezondheidszorg en energie zijn beide basisbehoeften en hadden m.i. overheidstaken moeten blijven.
    Dan hadden we ook niet elk jaar al die zorgverzekeraars en energiebedrijven hoeven te vergelijken. De gezonde mens en de slimmere mensen hebben met marktwerking het meeste voordeel.
  6. ilona
    dorpsgek van OA

    Toon alleen de berichten van ilona
    Ik ben al heel lang bij Greenchoice. Bevalt prima dus zie geen reden om over te stappen. Een duidelijke app waarin het verbruik per dag, week, maand en jaar te zien is. En het maandbedrag kun je daar zelf in aanpassen. Ik betaal liever elke maand teveel zodat ik aan het eind van het jaar terug krijg.
  7. Doei
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Doei
    Ik zit bij Essent, daarvoor E-on en Nuon. Voor Essent gekozen toen ik tv kocht bij mediamarkt. Kreeg mooi welkomskado (mediamarkt kadobon 175,-) die ik gelijk kon verzilveren. De tarieven waren lager dan Eneco en kon ik vastzetten voor 3 jaren. Lopende contract afkopen vergoedde Essent weer. Is wettelijk vastgesteld bedrag van dacht ca. 100,- (weet niet zeker). Van een collectief zoals Consumenten bond of zo heb ik nooit gebruik gemaakt.
  8. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Ik ben nu ook met het collectiec vd Consumentenbond overgestapt... 1jarug contract bij oxxio.. Er is heel ga duh een app waarmee ik verbruik per maand, dag en uur kan kijken... Ofschoon de laatste 2dsge. Niet weergeven worden... Da 's jammer. Is misschien een nieuwigheidje?

    Ik kreeg al wel weeg bericht vd nuon waar ik 100jaar geleden zat... Dat ze me terugwilden 🚀krijg ik 250 euro ik de eindafrekening.
    En ze betalen de afkoop....klinkt wel interessant maar dan moet ik weer gaan vergelijken met tarieven, daar heb ik nu even geen zin in.. Ben blij dat de consumentbind dit voor je doet. Bij nuon wordt ik een beetje moe van het spaarsysteem... Van dingen die ik allemaal niet wil hebben... Ik heb liever gewoon korting.

    Ik vind overstapoen verrassend er eenvoudug dus misschien ben ik volgende wel weer bij nuon 😊
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Ik ga nu overstappen naar Nuon,,,

    Kreeg direct ? 150 cash en van mijn oude energiemaatschappij ook nog eens
    ? 100..

    Wel voor 3 jaar maar goed hij zegt de meeste maatschappen vergoeden de boeteclausule

    Dus ja,,,ik vind het prima zo loont echt om elk jaar te kijken,,
  10. Henk_AssenaarH
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Henk_AssenaarH
    Budget Energie zelfs als je blijft krijg je gewoon elk jaar je bonus en groene goedkope stroom. Let vooral niet op je elektriciteitsprijs maar combinatie vaste lasten en gasprijs! Die bepalen nl je energie nota.....

    Ook dit jaar weer at leuks kunnen kopen bij de Mediamarkt ;-)
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef PanEur
    Budget Energie zelfs als je blijft krijg je gewoon elk jaar je bonus en groene goedkope stroom. Let vooral niet op je elektriciteitsprijs maar combinatie vaste lasten en gasprijs! Die bepalen nl je energie nota.....

    Ook dit jaar weer at leuks kunnen kopen bij de Mediamarkt ;-)

    Tov greenchoice zijn ze 10 euro pmnd duurder voor mij.
  12. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Wanneer je je aansluit bij de gratis energiecollectief van de consumentenbond >>LINK<< hoef je zelf niet eens het werk te doen.
    Ik heb de laatste zeven jaar altijd geld terug gekregen met hetzelfde maandbedrag en dan nog de welkomstbonus daar bovenop.
    Ik heb nog niet meegemaakt dat vastrecht heel hoog was etc etc

    Wat een ontzettend handige tip Rose, dank je wel! Blijkt dat ik echt ontzettend veel kan besparen met een overstap. Had echt geen zin dat zelf allemaal uit te zoeken, dan lees ik zoveel dat ik niet meer weet waar ik wat gelezen heb en de draad kwijt raak. Bovendien heb ik sinds een paar maanden zonnepanelen. Maar die site van de consumentenbond is echt top!
Terug naar de lijst