Afvoer van afzuigkap

Afvoer van afzuigkap 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef maartje
    Jasses, nou maar hopen dat ze niet uren lang bloemkool koken, zoals mijn buurvrouw doet.


    Smile

    Dan gaan er wel een paar stukken ducttape over dat roostertje heen.Smile
  2. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef twelve


    Smile

    Dan gaan er wel een paar stukken ducttape over dat roostertje heen.Smile



    Of naar de rijdende rechterSmile daar is dit echteen mooi gevalletje voorSmile
  3. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef twelve


    19 jaar geleden kregen wij hier nieuwe keukens en wilde je een afzuigkap dan moest je die zelf kopen bij de wbv en die werd dan aangesloten op het ventilatiesysteem.

    Maar nu denken ze er misschien anders over. De nieuwe bewoner krijgt hem gratis. Maar goed, is een ander verhaal.


    Voor @Dirk, hier de foto van de afvoerkap. Hij hangt zeker 35 cm boven de (wbv)-schutting. Aan de linkerkant van de regenpijp begint mijn huis.


    Je kunt je beroepen op het burenrecht qua geluid en lucht .motorloos via het centrale systeem mag idd wel masr zoals hier terecht geschreven is werkt minder goed . Een extra motor onder CA geeft problemen in het systeem door overdruk en ruik je de spruitjes op het toilet en douche en is ook niet goed voor de box op zolder
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Daarom is die uitgang naar buiten gemaakt...

    Weet je zeker dat dit in opdracht van de wbv is, Twelve?
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    vroeger, toen ik nog een kwajongen was, stopten we vuurwerk in die roosters (niet dat ik je wil aanzetten tot kwajongensstreken)
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Daarom is die uitgang naar buiten gemaakt...

    Weet je zeker dat dit in opdracht van de wbv is, Twelve?


    Ja, de woning staat al bijna een jaar leeg en de wbv heeft de woning helemaal gerenoveerd. Nieuwe binnendeuren, stukadoor is langs geweest, nieuw sanitair, nieuwe keuken.
    Onbegrijpelijk, want wij als huurders krijgen niks voor elkaar bij de wbv, maar voor toekomstige bewoners trekken ze alles uit de kast.
  7. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef twelve


    Ja, de woning staat al bijna een jaar leeg en de wbv heeft de woning helemaal gerenoveerd. Nieuwe binnendeuren, stukadoor is langs geweest, nieuw sanitair, nieuwe keuken.
    Onbegrijpelijk, want wij als huurders krijgen niks voor elkaar bij de wbv, maar voor toekomstige bewoners trekken ze alles uit de kast.


    Ik denk dat daar ook wel een prijskaartje aan hangtSmile
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef maartje


    Ik denk dat daar ook wel een prijskaartje aan hangtSmile


    Het blijft een sociale huurwoning, anders gezegd: de huur blijft straks onder de huurtoeslag-grens.

    Maar het is raar dat dit allemaal zo lang duurt. Waarschijnlijk hebben we in Deventer geen woningnood.Smile
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef twelve


    Het blijft een sociale huurwoning, anders gezegd: de huur blijft straks onder de huurtoeslag-grens.

    Maar het is raar dat dit allemaal zo lang duurt. Waarschijnlijk hebben we in Deventer geen woningnood.Smile

    Zeker raar zeg. Zeker dat het allemaal zo lang kan duren. Kan me helemaal indenken dat het ongelijk voelt.
    Ik zit hier al jaren met enkel glas in de voordeur wat ijskoud is in de winter en een veel te hoge huur terwijl de opgeleverde nieuwbouw woningen honderd euro minder betalen, dubbel glas, vloerverwarming en welke luxe nogal niet meer hebben. De WVB wil hier niks aan doen. Mag ik zelf betalen.

    Je aanname mbt tot de hoogte van de huur is niet helemaal terecht, tenzij dit in Deventer anders gaat.
    Mijn huur (ook een ?sociale? huurwoning) is inmiddels boven de huurtoeslaggrens uit gestegen.
    En dat zonder afzuigkap met afvoer naar buiten. Daar ga ik @Dirk nog even voor bellen Smile

    WBV geeft, om de reden die Dirk ook aangeeft, aan dat aansluiten op centraal afzuigsysteen niet mag.
  10. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef twelve

    Voor @Dirk, hier de foto van de afvoerkap. Hij hangt zeker 35 cm boven de (wbv)-schutting. Aan de linkerkant van de regenpijp begint mijn huis.

    Jeetje, die zit wel heel dichtbij!
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Hoe is de windrichting in de meeste gevallen?
    Misschien waait het wel meest van de (kook) tijd naar rechts. ?

    Wie weet wordt er maar matig gekookt en heb je straks meer last van bezorgbrommertjes bij de buren?

    Smile


    quote:
    Dit schreef twelve


    Het blijft een sociale huurwoning, anders gezegd: de huur blijft straks onder de huurtoeslag-grens.

    Maar het is raar dat dit allemaal zo lang duurt. (..)Smile


    Daar zal vast wel een reden voor zijn. Misschien de afwikkeling van het overlijden van buurman? Wellicht was er eerst de gedachte om de woning te verkopen?
    Dat er een woningverbetering plaatsvindt nadat een huurder de woning verlaten heeft, is niet ongebruikelijk.
    Daar zal, ongetwijfeld, een hogere huur tegenover staan dan dat jij betaalt.
    Ik lees dat de keukens die erin zaten 19 jaar oud zijn.
    Wat ik van mijn moeder begreep (die neemt nog wel eens deel aan huurdersbelangen overleggen voor haar wooncomplex) hebben keukens voor woningbouwverenigingen, in de regel, een levensduur van 25 jaar. Dan moet ie vervangen worden..
    Vermoedelijk heeft men daar een voorschot op genomen..

    Het kan ook nog zo zijn dat de betreffende woning (de bewoner) bij een eerdere renovatieronde 'bedankt' heeft en dat er dus nog een inhaalslag gemaakt moest worden?
  12. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef twelve


    Het blijft een sociale huurwoning, anders gezegd: de huur blijft straks onder de huurtoeslag-grens.

    Maar het is raar dat dit allemaal zo lang duurt. Waarschijnlijk hebben we in Deventer geen woningnood.Smile


    Vraag of jij die woning magSmile
Terug naar de lijst