Afvoer van afzuigkap

Afvoer van afzuigkap 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef maartje


    Vraag of jij die woning magSmile

    Ja Smile
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef SFR
    Hoe is de windrichting in de meeste gevallen?
    Misschien waait het wel meest van de (kook) tijd naar rechts. ?

    Wie weet wordt er maar matig gekookt en heb je straks meer last van bezorgbrommertjes bij de buren?

    Smile





    Reken er maar op dat i.v.m. windrichting ik straks in de spruitjes- en bak- en braadluchten van mijn toekomstige buren zit.

    Of dat het de hele dag naar pepers en specerijen uit het verre oosten ruikt.

    Als ze matig gaan koken en voornamelijk pizza's, spareribs en andere maaltijden laten aanrukken dan zullen ze waarschijnlijk geld genoeg hebben om niet in aanmerking voor een sociale huurwoning te komen.
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Twelve, weet je van wbv wat ze met de woning gaan doen?
    Sowieso tegen hogere huur verhuren of misschien in de verkoop gooien?

    Succes, ik hoop dat duidelijk wordt of dit al dan niet zo mag.
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef SFR
    Hoe is de windrichting in de meeste gevallen?
    Misschien waait het wel meest van de (kook) tijd naar rechts. ?

    Wie weet wordt er maar matig gekookt en heb je straks meer last van bezorgbrommertjes bij de buren?

    Smile




    Daar zal vast wel een reden voor zijn. Misschien de afwikkeling van het overlijden van buurman? Wellicht was er eerst de gedachte om de woning te verkopen?
    Dat er een woningverbetering plaatsvindt nadat een huurder de woning verlaten heeft, is niet ongebruikelijk.
    Daar zal, ongetwijfeld, een hogere huur tegenover staan dan dat jij betaalt.
    Ik lees dat de keukens die erin zaten 19 jaar oud zijn.
    Wat ik van mijn moeder begreep (die neemt nog wel eens deel aan huurdersbelangen overleggen voor haar wooncomplex) hebben keukens voor woningbouwverenigingen, in de regel, een levensduur van 25 jaar. Dan moet ie vervangen worden..
    Vermoedelijk heeft men daar een voorschot op genomen..

    Het kan ook nog zo zijn dat de betreffende woning (de bewoner) bij een eerdere renovatieronde 'bedankt' heeft en dat er dus nog een inhaalslag gemaakt moest worden?



    Toen ik hier 21 jaar geleden kwam wonen was wijlen mijn buurman Henk nog maar een paar maanden daarvoor door zijn vrouw verlaten. Henk was toen 56 jaar. Hij was afgekeurd en het liefst zat hij de hele dag op het winkelcentrum hier of daar koffie te drinken met een vast clubje. Koken deed hij niet. In huis zag het (althans beneden) nog redelijk netjes uit. Een blind paard kon er niks kapot lopen zogezegd. De tuin daar werd niks aan gedaan zodat het onkruid welig tierde en lag er rotzooi aan de zijkant van het huis. Ondanks klachten uit de buurt naar de wbv, deed de wbv wel een poging, maar uiteindelijk lieten ze hem gewoon hem gang gaan. Ik had nog wel een redelijk contact met hem. Want ondanks dat ik aan zijn tuin ergerde (ik kreeg ook steeds meer last van zijn onkruid), vond ik hem ook wel weer sneu.

    Hij deed met alle renovaties mee. Ook hij kreeg 19 jaar geleden een nieuwe keuken. Die heeft hij echter nooit gebruikt, behalve de kraan. Een gasstoestel en een koelkast had hij niet meer, want hij at of brood of een visje van de visboer. Ook gaf ik hem weleens wat eten als ik een stampot, nasi of een pasta had gemaakt, want een magnetron had ie wel weer.
    Ik hield hem verder wel zoveel mogelijk buiten de deur, want als hij eenmaal binnen zat en op zijn praatstoel, dan kreeg je hem bijna niet meer weg en vond hij het wel voor herhaling vatbaar.

    Ook deed hij in 2006 mee aan de badkamerrenovatie.

    Dus aan alle renovaties nam hij deel.

    Wel is het zo dat hij veel minder gebruik heeft gemaakt van zijn woning dan andere huurders. Hij woonde er tenslotte alleen, terwijl bij andere gezinnen iedere dag 3,4 of 5 mensen onder de douche moesten kruipen.

    Hij had ook soms jarenlang een relatie en dan kwam hij eigenlijk alleen de post ophalen.

    De laatste jaren was Henk weer alleen en ook met zijn gezondheid ging het niet goed. Hij rookte wel 1 of 2 pakjes sigaretten per dag. Had hartklachten, copd en nog vele andere vage klachten.

    De laatste jaren ging hij het ziekenhuis in en uit. Ook zat hij minstens een jaar in een angskliniek en was dan alleen de weekenden thuis. Het laatste jaar was hij helemaal niet meer thuis want na iedere ziekenhuisopname ging hij naar een verzorgingshuis voor tijdelijke opname. Hij heeft ze in deze stad allemaal gezien.

    Maar goed, eind februari is hij op 78-jarige leeftijd overleden.

    De kinderen (waar hij al meer dan 20 jaar geen contact meer mee had) hadden de erfenis verworpen. Dus het duurde inderdaad even voordat het huis ontruimd kon worden.

    Toen het leeg was hebben ze het huis gerenoveerd. Dus de keuken die hij nooit gebruikt heeft werd er uit gesloopt. De regenton die hij nooit gebruikt heeft (en waar de stickers nog op zaten) werd weggehaald.

    Overal kwam nieuw sanitair want omdat er zoveel gerookt was moest dat allemaal vernieuwd worden. Dat lijkt mij onzin aangezien de sigarettenrook niet in een wc-pot of wastafel kan doordringen.

    Maar goed, het moest allemaal gebeuren van de wbv. Met als resultaat dat ik in mijn slaapkamer allemaal scheuren in de muren heb gekregen van al dat gehak en gebreek (maar dat willen ze wel oplossen).

    Dat ze een voorschot hebben genomen op toekomstig groot onderhoud kan ik deels begrijpen. Waarom moeten wij nog jaren met een afgeleefde keuken doen?

    Stel dat de nieuwe huurders het huis in een paar gaan uitleven en vervolgens weer gaan verhuizen, gaan ze dan weer van voor af aan beginnen?Smile

    Overigens is de gedachte van de wbv om de woning te verkopen er niet geweest.

    Zo;n 15 jaar geleden zijn de woningen te koop aangeboden, maar het lukte mij toen niet om de hypotheek rond te krijgen. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik aangegeven de woning te willen kopen (want toen kon ik het financieel wel), maar toen kreeg ik van de wbv te horen dat de woningen nr. 5, 7, 9 en 11 uit de verkoop waren gehaald want ze moesten van de overheid wat meer woningen in het bestand houden en onze woningen waren er 4 op een rij en dat was gemakkelijker als er project-matig onderhoud zou moeten plaatsvinden.
    8 dec '18 - 13:47:57 / 8 dec '18 - 14:20:40
  5. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef maartje


    Vraag of jij die woning magSmile


    Dat komen de mensen die in mijn woning komen in een vrijwel gespreid bedje. Ik heb in de achtertuin bestrating en een leuke overkapte hut en vorige maand met mijn buurvrouw aan de andere kant een nieuwe schutting laten plaatsen.
    In de woonkamer, keuken en slaapkamers heb ik gietvloeren die ik niet mee kan nemen.

    Als ze mij een zak geld geven dan wil ik er wel over nadenken. Smile

    Ik wil ook niet meer huur betalen. (ik betaal al genoeg!)Smile
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Singa
    Twelve, weet je van wbv wat ze met de woning gaan doen?
    Sowieso tegen hogere huur verhuren of misschien in de verkoop gooien?

    Succes, ik hoop dat duidelijk wordt of dit al dan niet zo mag.


    Hogere huur zeker, dat is altijd zo bij de wbv, of er nu wel of niet gerenoveerd is.

    Zoals ik al schreef wordt het geen verkoop (want ik mocht mijn woning ook niet meer kopen).

    Hoewel je weet nooit hoe ze van gedachten kunnen veranderen. Want 15 jaar geleden zijn buren verderop verhuisd naar een koopwoning nadat ze verschillende keren hadden gevraagd of het huis in de toekomst gekocht zou kunnen worden. Nadat ze een huis hadden aangekocht kregen ze de brief of ze hun huurhuis wilden kopen.

    Wie er naast mij komt te wonen? Dat is nog niet bekend en staat ook nog steeds niet aangeboden op internet.

    Misschien wordt het wel speciale verhuur. Twee weken geleden hebben buren in een andere straat speciale verhuur weten te voorkomen. Daar wilden ze in een leegstaande huurwoning 10 (!!!) Ama's met hun begeleiding gaan plaatsen.

    Nu is dit echt een opa- en omabuurt geworden omdat er weinig verloop is, daar kun je echt geen 10 pubers tussen zetten. Wel een jong gezin om de buurt te laten verjongen.

    En zo is er eigenlijk iedere keer wel wat met wbv. die heel slecht communiceert,. maar wel elke brief begint met een zin als: wij, wbv, vinden het belangrijk dat onze huurders....etc.etc.


    Over het algemeen: Helaas is het meestal zo als een bedrijf met kernwoorden gaat smijten als transparant, betrouwbaar, etc. dat het meestal dan de zwakke schakel is.
    8 dec '18 - 14:07:19 / 8 dec '18 - 14:18:44
  7. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Hmm.. inderdaad weinig transparant. Zie je overal.
    Bij mij in rijtje van vier staat het laatste huurhuis ook al ruim twee en een halve maand leeg. Er gebeurt helemaal niets. Ik heb verhuurder (vrije sector) gebeld en die gaf toch info, dus mooi dat ik geprobeerd heb.
    Huis zou nu ook in de verkoop komen; ze heeft de verkoopmakelaar genoemd. Helemaal in Eindhoven, terwijl dit over Breda gaat, maar goed. Intussen is er nog niets aan gedaan.
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Singa
    Hmm.. inderdaad weinig transparant. Zie je overal.
    Bij mij in rijtje van vier staat het laatste huurhuis ook al ruim twee en een halve maand leeg. Er gebeurt helemaal niets. Ik heb verhuurder (vrije sector) gebeld en die gaf toch info, dus mooi dat ik geprobeerd heb.
    Huis zou nu ook in de verkoop komen; ze heeft de verkoopmakelaar genoemd. Helemaal in Eindhoven, terwijl dit over Breda gaat, maar goed. Intussen is er nog niets aan gedaan.


    Toevallig zojuist op de Woonkeuze-site gekeken en eindelijk staat ie in de verhuur voor 710,68 euro (dus nog net op de huurtoeslaggrens).

    Reageren kan tot en met maandag 10 december....minimaal 3 personen....nou....ben benieuwd...

    Ik vrees dat de wbv mijn klacht over het afvoerrooster gaat afwijzen, maar dan wacht ik wel ff de kookluchten af en dan beroep ik mij op het burenrecht. Heb gelukkig een rechtsbijstandsverzekering.
  9. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Hoop voor je dat het meevalt. En op vooral leuke buren.
  10. erikpeter
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erikpeter
    volgens mij moet er een pijp omhoog tot net voorbij de dakgoot volgens de bouwregels. Dit was denk ik gewoon de goedkoopste oplossing
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Gaat het om een hoekwoning? Dan zou je verwachten dat de afvoer dusdanig kan dat niemand er last van heeft, toch?
  12. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef kaatje
    Gaat het om een hoekwoning? Dan zou je verwachten dat de afvoer dusdanig kan dat niemand er last van heeft, toch?

    Ja gaat om een hoekwoning. Ze hebben gekozen voor de kortste weg naar buiten.

    Het interesseert Ieder1 niet of een ander er last van gaat krijgen.Smile
Terug naar de lijst