Deur vervangen met schuifdeur

Deur vervangen met schuifdeur 

Onderwerp van Bloem

Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Even sparren. Mijn slaapkamer verhuist naar zolder en daar wil ik graag een schuifdeur. Qua breedte zou dat moeten passen, alleen zit er een kozijn in de weg, dat belemmert om in 1 x een rails te bevestigen.

    Daarnaast moet er of op de deur of aan de muur een tv...

    Wat is de meest effici?nte manier om dit aan te pakken en hoe maak ik alles boven de deur zo strak mogelijk, zonder te hoeven breken?
    Plaatje
  2. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Wellicht is dit een optie, de meeste bouwmarkten verkopen soortgelijke schuifdeursystemen en de deur kan op maat naar jouw smaak worden gemaakt. Hier zitten er borstels achter, zodat de deur goed afsluit en warmte houdt waar die hoort.
    Plaatje
    Plaatje
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Ik ken de systemen, maar het kozijn en de muur verschillen in dikte. Dus deze kan ik niet ophangen. Ik zoek dus niet een antwoord op het systeem zelf, maar hoe ik het dikteverschil tussen kozijn en muur ga opvangen.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Met dat systeem komt ie bij de muur die dieper ligt wat verder er vanaf te hangen en mooi sluitend voor de deur. Je zou, mits plat genoeg, de tv dan op de muur kunnen bevestigen, zodat de schuifdeur er voor langs gaat bij openen?

    Of het kozijn eruit halen en de muur afwerken.
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Nee dit kan niet. Dan komt de deur scheef op de muur te hangen en loopt hij vast op het kozijn. En ik wil niet breken zoals ik al schreef.
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Nee dit kan niet. Dan komt de deur scheef op de muur te hangen en loopt hij vast op het kozijn. En ik wil niet breken zoals ik al schreef.



    Ik vrees dat wat jij wilt niet kan, je hebt wel deuren die na het schuiven naar achter vallen ( weet ff niet hoe ik het moet uitleggen), voor een optimale afdichting, maar of die in jouw situatie passen weet ik niet.
    Ik vrees dat het of een gewone deur wordt of toch breken
  7. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Ik denk dat het wel kan en ik weet inmiddels ook al hoe. Dank in ieder geval voor het meedenken.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mooi, opgelost. Succes!
  9. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Ik wacht nog even op reactie van de bekende mannelijke aannemers/klussers hier. Denk dat dat nog wel helpt.
    25 dec '18 - 17:42:52 / 25 dec '18 - 18:05:28
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Balk op de muur maken die gelijk komt te liggen met het kozijn?
  11. Bindi
    Padam Padam

    Toon alleen de berichten van Bindi
    quote:
    Dit schreef SFR
    Balk op de muur maken die gelijk komt te liggen met het kozijn?


    Ja, in t verlengde van de horizontale balk van het kozijn toch?
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ja en dan aan o.onderzijde ook indien nodig.
Terug naar de lijst