Deur vervangen met schuifdeur

Deur vervangen met schuifdeur 

Onderwerp van Bloem

Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef EllesB
    Stomme vraag misschien, maar waarom wil je eigenlijk een schuifdeur?

    Een schuifdeur vind ik altijd zoiets hebben van "als een gewone deur niet past doen we maar een schuifdeur".

    Omdat de ruimte heel breed is, maar niet zo diep. De deur slaat dus bijna open tegen het bed straks en daardoor moet je ?om? de deur heen lopen.

    Je gedachte klopt dus. Een gewone past niet, dus wil ik een schuifdeur.
    Plaatje
  2. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Omdat de ruimte heel breed is, maar niet zo diep. De deur slaat dus bijna open tegen het bed straks en daardoor moet je ?om? de deur heen lopen.

    Je gedachte klopt dus. Een gewone past niet, dus wil ik een schuifdeur.


    Dan snap ik wel waarom je dat wilt. Al blijf ik "gewone" deuren mooier vinden dan schuifdeuren.
  3. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Dan snap ik wel waarom je dat wilt. Al blijf ik "gewone" deuren mooier vinden dan schuifdeuren.

    Niet mee eens

    Ik had het zelfde probleem met mijn badkamer, heb toen glazenschuifdeur geplaatst
    En dat beviel zo, dat ik tussen twee bovenslaapkamers de wand deels heb laten verwijderen en ook daar schuifdeuren heb laten plaatsen.
    Geeft meer ruimte idee.
    Plaatje
    Plaatje
    26 dec '18 - 13:10:39 / 26 dec '18 - 13:23:25
  4. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Mooi Solar, ik hou daar wel van. Zelf gedaan of laten doen?
  5. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Mooi Solar, ik hou daar wel van. Zelf gedaan of laten doen?

    Laten doen.

    Glazz.nl

    >>LINK<<
  6. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Dan snap ik wel waarom je dat wilt. Al blijf ik "gewone" deuren mooier vinden dan schuifdeuren.


    Een schuifdeur geeft ontzettend meer ruimte. Ik heb een redelijk klein huis en mijn jongste had een heel klein kamertje. Door de naar binnen draaiende deur kon er niet eens een kast in.
    Een kennis heeft toen voor mij een schuifdeur gemaakt door 2 latten tegen de opdekdeur te zetten en een schuifsysteem ts maken.
    Een paar weken geleden heb ik een schilder de gaten laten dichten en alles wit laten schilderen.

    Ik kan me voorstellen dat dit niet netjes genoeg is voor een slaapkamer, maar voor de inmiddels rommelkamer is het prima.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  7. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Mooi Solar!
  8. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef nibo
    Mooi Solar!

    Dank je (en ook Bloem)
    Ben er ook erg bij mee. De glazen schuifdeuren geven de indruk van heel veel ruimte, waar gesloten deuren dat dus niet doen.
    (foto van andere kant, om de hoek staat dus bed, is slaapkamer)
    Plaatje
  9. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190
    Hey Bloem,

    Op zolder heb ik zelf ook een schuifdeur gemaakt, omdat ik geen open zwaaiende deur kwijt kon. Zie foto.

    Balk, die net iets dikker is als de deur tegen het kozijn monteren, onder de balk de rail hangen. De ruimte tussen muur en balk met hout opvullen. Dan met platen van 18mm (multiplex?) de wand afdekken, zodat de deur er achter verdwijnt. Zo doende kan je deze muur weer gebruiken om er iets voor te zetten of aan op te hangen.

    Let wel, dat de deuropening kleiner wordt! Anders kan je niet van de andere kant de schuifdeur dicht doen. (bij mij is dat 9 cm kleiner)

    Is wel een heel gedoe. Ikzelf zou er voor kiezen om de wand en kozijn eruit te halen. En een balken frame te maken waarin de deur verdwijnt, dan kan je ook jou deur opening optimaal aanpassen. En dan alles aan beide zijde met 18mm multiplex bekleden. Maar ik begrijp uit jouw bericht dat je geen breek werk wilt.

    Succes met jouw keuze!
    Plaatje
    26 dec '18 - 14:25:43 / 26 dec '18 - 21:23:14
  10. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Die deuren van jou, Solar, zijn wel heel mooi, tijdloos en strak.

    Die barndeuren vind ik zelf niet mooi, dan zou ik voor een strakke, gladde deur gaan. Die oplossing van Mark190 is ook mooi.

    Succes met plannen maken!
  11. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Die barndeuren vind ik zelf niet mooi,


    Ik vind ze nu wel mooi, maar ik denk dat ze een beetje 'modegevoelig' zijn.
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Solar

    (..).
    Geeft meer ruimte idee.



    Het geeft inderdaad ruimtelijk effect en een mooie lichtinval.
    Echter, vanwaar de keuze van dit type handgreep?

    Ik associeer zo'n greep toch met een glazen (winkel)deur die je open trekt of duwt.. niet schuift.
Terug naar de lijst