Havermoutpannenkoekjes

Havermoutpannenkoekjes 

Onderwerp van Visje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966
    Zoek eigenlijk iets om gezonder harvermoutpannenkoekjes te maken maar dan z?nder banaan. Iemand een tip?
  2. vh-Imke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van vh-Imke
    Wat is er niet gezond aan die pannekoekjes dan?
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef miranda1966
    Zoek eigenlijk iets om gezonder harvermoutpannenkoekjes te maken maar dan z?nder banaan. Iemand een tip?


    Gewoon google-en op havermoutpannenkoeken zonder banaan:)

    >>LINK<<



    (ik heb bakpoeder gekocht, dank voor de foto)
  4. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef miranda1966
    Zoek eigenlijk iets om gezonder harvermoutpannenkoekjes te maken maar dan z?nder banaan. Iemand een tip?



    1 ei
    1 banaan
    35 gram havermout is het recept.

    Zonder toegevoegd suiker of zout.
    Als je dit eet als ontbijt loop je door tot 13.00.
    Dit is gewoon powerfood.

    Wat is hier nu ongezond aan? Serieus ik weet het niet. Barstensvol voedingsstoffen.
  5. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966
    quote:
    Dit schreef Imke
    Wat is er niet gezond aan die pannekoekjes dan?


    Niks ;-)
    Ik bedoel ook zulke gezonde pannenkoekjes, maar dan zonder banaan.
  6. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966
    Zie mijn antwoord aan Imke, bedoelde niet dat deze niet gezond zijn ;-)

    quote:
    Dit schreef Malero



    1 ei
    1 banaan
    35 gram havermout is het recept.

    Zonder toegevoegd suiker of zout.
    Als je dit eet als ontbijt loop je door tot 13.00.
    Dit is gewoon powerfood.

    Wat is hier nu ongezond aan? Serieus ik weet het niet. Barstensvol voedingsstoffen.
  7. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966
    Thnx Elles en Google ;-) die ga ik zeker eens proberen!

    quote:
    Dit schreef EllesB


    Gewoon google-en op havermoutpannenkoeken zonder banaan:)

    >>LINK<<



    (ik heb bakpoeder gekocht, dank voor de foto)
  8. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Voor de veganisten onder ons: een plantaardige vervanger voor ei is chia- of lijnzaad, de havermout hoef je niet tot meel te vermalen, die kan er z? doorheen geroerd worden.
    Banaan kun je het beste door het beslag doen, het andere fruit niet. met name blauwe en rode vruchten verliezen hun voedingswaarde als je ze verwarmt (en je pannenkoeken worden er zompig van, makkie!)
    Als je kleine pannenkoekjes maakt (er passen er 4 in een koekenpan) en je maakt er in ??n keer heel veel dan kun je ze prima invriezen. Zo heb je altijd een lekker snackje als je trek hebt.
  9. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Malero



    1 ei
    1 banaan
    35 gram havermout is het recept.

    Zonder toegevoegd suiker of zout.
    Als je dit eet als ontbijt loop je door tot 13.00.
    Dit is gewoon powerfood.

    Wat is hier nu ongezond aan? Serieus ik weet het niet. Barstensvol voedingsstoffen.


    Vandaag gemaakt en het werd helemaal goedgekeurd door zoon. En die houdt al een tijd bij wat hij aan voedingsstoffen mag eten icm zijn training. Dus dank! Smile
  10. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Willemijn
    Voor de veganisten onder ons: een plantaardige vervanger voor ei is chia- of lijnzaad, de havermout hoef je niet tot meel te vermalen, die kan er z? doorheen geroerd worden.
    Banaan kun je het beste door het beslag doen, het andere fruit niet. met name blauwe en rode vruchten verliezen hun voedingswaarde als je ze verwarmt (en je pannenkoeken worden er zompig van, makkie!)
    Als je kleine pannenkoekjes maakt (er passen er 4 in een koekenpan) en je maakt er in ??n keer heel veel dan kun je ze prima invriezen. Zo heb je altijd een lekker snackje als je trek hebt.



    Ik ben bang dat de havermout dan "hard" blijft, en dat lijkt me niet lekker.

    Eerst kocht ik havermoutmeel, wat best prijzig was. Dus onlangs de allergoedkoopste havermout gekocht, was iets van 50 cent. Die vanmorgen in de blender gehad en het was echt in no-time meel geworden!
    Net daar de pannenkoekjes van gebakken en ze waren super! O ja, ik verdubbel het recept, maar doe maar 1 banaan erin. Smaakt ook heerlijk.
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef EllesB



    Ik ben bang dat de havermout dan "hard" blijft, en dat lijkt me niet lekker.

    Eerst kocht ik havermoutmeel, wat best prijzig was. Dus onlangs de allergoedkoopste havermout gekocht, was iets van 50 cent. Die vanmorgen in de blender gehad en het was echt in no-time meel geworden!
    Net daar de pannenkoekjes van gebakken en ze waren super! O ja, ik verdubbel het recept, maar doe maar 1 banaan erin. Smaakt ook heerlijk.


    Ik gebruik fijne havermout, maar vermaal het niet eerst. Gaat met banaan en ei in de keukenmachine. Blijft dan iets grover, maar dat merk je nauwelijks.
  12. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ik gebruik fijne havermout, maar vermaal het niet eerst. Gaat met banaan en ei in de keukenmachine. Blijft dan iets grover, maar dat merk je nauwelijks.



    Ik gebruik geen keukenmachine of blender om het te mengen. Ik doe het allemaal met een vork doorelkaar. (Anders krijg ik zoveel vaat:))

    Vandaag had ik er een beetje bakpoeder doorheen gedaan, en ze werden wel wat dikker dan anders. Mijn dochter is er ook gek op!
Terug naar de lijst