Wat te doen na overlijden huisdier?

Wat te doen na overlijden huisdier? 

Onderwerp van Visje

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door EllesB zelf op 21 mei 2019 om 16:17:19

Terug naar de lijst
  1. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi

    Tot nu toe 3 katten individueel laten cremeren.
    1 ligt in de tuin van m'n oude huis waar ex nog steeds woont, op die plek witte steentjes en klein plantje.
    Van 1 heb ik de as hier op zolder staan.
    De laatste, Bindi, die slechts 6 werd, staat in een mooie urn bij ex.
    Nu heb ik 2 katten van 12 en 13.
    Tzt laat ik ze ook individueel cremeren en doe ik de as begraven op een mooi plekje in de tuin.
  2. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Wij hebben Binka die in ons huis overleed, naar de dierenarts gebracht. Hij is samen met andere dieren gecremeerd en verstrooid. Ik vond dat een prima oplossing. De kosten waren ook laag.

    Je kunt ook zelf voor crematie kiezen en de urn mee naar huis nemen. Kost wel wat.

    Vroeger gingen ze naar de destructie, maar dat is niet meer.



    Ik dacht dus wel dat ze naar Rendac gingen. Zal daar nog even naar vragen bij de dierenarts. De assistente zei pas wel dat er geen boerderijdieren bij zaten.
    Crematorium zit hier niet zo ver vandaan, maar kost wel aardig wat.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef EllesB



    Ik dacht dus wel dat ze naar Rendac gingen. Zal daar nog even naar vragen bij de dierenarts. De assistente zei pas wel dat er geen boerderijdieren bij zaten.
    Crematorium zit hier niet zo ver vandaan, maar kost wel aardig wat.

    Ja vraag voor de zekerheid na. Succes!

    Ik ben even aan het nazoeken, maar mijn eerdere info over de destructie is niet juist. Het hangt inderdaad af van de dierenarts wat er mee gebeurt. Bij ons is de grebbehof dichtbij en mijn dierenarts laat daar overleden dieren cremeren.
  4. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ja vraag voor de zekerheid na. Succes!

    Ik ben even aan het nazoeken, maar mijn eerdere info over de destructie is niet juist. Het hangt inderdaad af van de dierenarts wat er mee gebeurt. Bij ons is de grebbehof dichtbij en mijn dierenarts laat daar overleden dieren cremeren.


    OwSmile, ik hoopte zo op wat je zei! Dan wist ik het wel.

    Ik haalde pas wat aansterkvoer voor Desi op en toen was dus net de auto van Rendac er. Toen zei de assistente dat er alleen huisdieren in kwamen. Maar ja, wel Rendac.
    Toen ik die auto zag, moest ik er niet aan denken dat ze daar op de grote hoop lag.
  5. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Het is volgens mij verschillend per regio. Hier kan een kat gratis de kadaverbak in bij de gemeentewerf (maar vond ik vreselijk idee, ook al doet de dierenarts het zelf), of de kat wordt naar het crematorium gebracht waarbij je dan de keuze hebt tussen laten cremeren met meerdere beestjes tegelijk en dan gezamenlijk uitstrooien, of individueel laten cremeren en dan een aluminium potje of een urn met de as mogen ophalen. Wij hebben bij onze kat gekozen voor individueel laten cremeren en de as in een potje. Die staat hier in een kast en noemen we gekscherend 'Dikkie in een blikkie' (de kat heette Dikkie). Kosten vielen mij mee, 115 euro, maar dat moet je wel hebben natuurlijk.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Sorry EllesB.... Bij de grebbehof kost een gezamenlijke crematie 75 euro.
  7. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef EllesB


    OwSmile, ik hoopte zo op wat je zei! Dan wist ik het wel.

    Ik haalde pas wat aansterkvoer voor Desi op en toen was dus net de auto van Rendac er. Toen zei de assistente dat er alleen huisdieren in kwamen. Maar ja, wel Rendac.
    Toen ik die auto zag, moest ik er niet aan denken dat ze daar op de grote hoop lag.


    Dierencrematorium kan het dier ook ophalen bij de dierenarts. Crematorium Opende, haalt bijvoorbeeld ook dieren op in Drogeham (ik weet niet naar welke praktijk je gaat?)
  8. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Sorry EllesB.... Bij de grebbehof kost een gezamenlijke crematie 75 euro.


    Dat is ook best veel..
  9. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef maartje


    Dierencrematorium kan het dier ook ophalen bij de dierenarts. Crematorium Opende, haalt bijvoorbeeld ook dieren op in Drogeham (ik weet niet naar welke praktijk je gaat?)


    In mijn eigen woonplaats, Kollum.
  10. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Toen onze poes een paar maanden geleden plotseling overleed, heb ik haar laten cremeren. In een groepje van een stuk of zes katten. Zelf naar het crematorium gebracht (Naarden) want ik wilde weten hoe het er daar aan toe ging. Prijs van 70 euro viel in het niet bij de dierenartskosten die ik had gemaakt (vrijdag bij de gewone dierenarts 200 euro en in de daarop volgende nacht bij de spoedkliniek nog eens ruim 300 euro).

    Ik moest snel beslissen en had er geen ervaring mee, maar ben er achteraf erg tevreden over dat we hebben gekozen voor crematie. Ze gingen daar in Naarden heel respectvol om met de dieren (en trouwens ook met ons mensenSmile). En ik kreeg achteraf een sterkte-kaartje met de crematiedatum en -tijd. Rekening kwam trouwens pas weken later, dat vond ik ook wel netjes.

    Bel anders even met de assistente van je dierenarts? Die weet vast wel wat opties.
  11. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    3 konijnen en 3 honden zijn hier tot nu toe overleden.
    2 konijnen zijn gecremeerd in een groep en uitgestrooid. De anderen zijn individueel gecremeerd en staan in een urn.

    Binnen een jaar verwacht ik afscheid te moeten nemen van Tora. Als ze augustus haalt, wordt ze 15 jaar. Dat is de gemiddelde leeftijd voor dit ras en ze heeft al veel ouderdomskwalen. Al mijn dieren zijn tot nu toe gecremeerd in Schagerbrug (NH).

    Ben inmiddels al op zoek waar ik hier in de omgeving met een goed gevoel mijn hond kan laten cremeren. Wellicht iemand idee?n. Vind die dierencrematoria hier in de omgeving op industrieterreinen zo afstandelijk overkomen.
  12. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Dat is ook best veel..



    Bij koetsier kost het 60 euro

    >>LINK<<
Terug naar de lijst