Wat te doen na overlijden huisdier?

Wat te doen na overlijden huisdier? 

Onderwerp van Visje

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door EllesB zelf op 21 mei 2019 om 16:17:19

Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Als je dier via de dierenarts wordt gecremeerd betaal je volgens mij altijd de kosten van de crematie zelf. Het voordeligste is anoniem in groepen. Mogelijk betaal je de kosten gewoon via de rekening van de dierenarts. Ophalen bij dierenarts door crematorium kan ook nog in rekening worden gebracht. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk niet goedkoper zijn als dat je zelf je dier naar het crematorium brengt. Voordeel is dan wel dat je al je wensen kenbaar kunt maken. Anoniem in een groep, of individueel, uitstrooien of in een urn etc. Ze hebben daar alle tijd voor je en je dier wordt eventueel ook nog opgebaard, zodat je nog even met je dierbaren afscheid kunt nemen. Ik vind dat wel erg fijn. Ik zou zelf nooit of te nimmer kiezen voor achterlaten bij dierenarts zomaar. Dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen voor een huisdier dat zo lang bij me is geweest.
  2. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Erna
    3 konijnen en 3 honden zijn hier tot nu toe overleden.
    2 konijnen zijn gecremeerd in een groep en uitgestrooid. De anderen zijn individueel gecremeerd en staan in een urn.

    Binnen een jaar verwacht ik afscheid te moeten nemen van Tora. Als ze augustus haalt, wordt ze 15 jaar. Dat is de gemiddelde leeftijd voor dit ras en ze heeft al veel ouderdomskwalen. Al mijn dieren zijn tot nu toe gecremeerd in Schagerbrug (NH).

    Ben inmiddels al op zoek waar ik hier in de omgeving met een goed gevoel mijn hond kan laten cremeren. Wellicht iemand idee?n. Vind die dierencrematoria hier in de omgeving op industrieterreinen zo afstandelijk overkomen.


    Dierencrematorium Westerhout in Beverwijk vind ik zelf heel goed. Fijne mensen, van alles aan mogelijkheden (tot heuse uitvaart aan toe) en respectvol. En prijzen vallen me mee, ook al zijn ze geen prijsvechter. Ze doen van alles, van muisjes tot aan paarden (en sinds een paar jaar ook mensen met zeer zwaar overgewicht, maar dat is een ander verhaal).

    >>LINK<<


  3. Alle dieren, met ritueel, in de (grote) tuin van opa
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    In de tuin begraven of bij de dierenarts achtergelaten. Katten die ziek waren( leukemie etc) sowieso niet thuis begraven.

    Paard ooit is naar de destructie gegaan, was ook erg ziek, verzekeraars willen ook wel dat ze naar de slacht gaan, dan krijgen ze er de slachtprijs voor.
  5. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Net met haar naar de dierenarts geweest.
    Ze heeft vocht toegediend gekregen en een soort prednison voor dieren.

    Hopelijk gaat ze zich weer even wat beter voelen.

    Ook gevraagd naar cremeren of mee laten nemen enz.
    Mee laten nemen is destructie, dat staat me wat tegen.

    Maar het crematorium haalt ook hier dieren op, dus dat is een goede optie.
    Zal ze eerdaags bellen over hoe of wat.
  6. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Wij hebben inmiddels 7jatren in onze tuin liggen, elke kat werd begraven met een ritueel, bloemen muziekje en tranen.
    Ik weet precies welke kat waar ligt en ook de namen weten we allemaal nog.
    Oja ook nog een hamster en een paar wandelende takken, vissen Spoelden we gewoon door het toilet Smile


    Dit.
  7. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Dierencrematorium Westerhout in Beverwijk vind ik zelf heel goed. Fijne mensen, van alles aan mogelijkheden (tot heuse uitvaart aan toe) en respectvol. En prijzen vallen me mee, ook al zijn ze geen prijsvechter. Ze doen van alles, van muisjes tot aan paarden (en sinds een paar jaar ook mensen met zeer zwaar overgewicht, maar dat is een ander verhaal).

    >>LINK<<




    Beverwijk is dan toch weer eindje weg. Maar wel dichterbij dan Schagerbrug. Ik ga eens kijken en als het echt goed voelt, maakt afstand me ook niet echt uit. Lage prijs is fijn, maar voor mij is het gevoel het belangrijkst. Je weet nu eenmaal met huisdieren dat er ook een keer een moment van afscheid komt. En dat kost nou eenmaal altijd geld. Daar kun je voor sparen. Ik heb altijd honden waar een eerdere eigenaar afstand van heeft gedaan. Moet dan ook sneller afscheid nemen dan wanneer je een hond van pup af aan hebt. Maar de tijd dat ze bij me zijn, geven ze veel liefde. Dan is het minste wat je kunt doen wel een waardig afscheid als de tijd daar is. Dat kan met begraven in eigen tuin, met een crematie al dan niet individueel, of begraven op een dierenbegraafplaats. Maar meegeven via dierenarts aan een destructie bedrijf vind ik dieronwaardig. Alleen om kosten uit te sparen? Dat is voor mij een grote No Go!
  8. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Mijn katten liggen in de tuin van mijn vorige huis......Ik durfte ze niet op te graven om mee te nemen en het ook niet te zeggen. Ze liggen onder een boom...Nu maar hopen dat ze die boom niet weg willen halen om n aanbouw te realiseren........
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    De kleine dieren begraven in eigen tuin,,
    De grote dieren bij mijn moeder in de tuin ( hele grote tuin)


    Mijn vriendin heeft onlangs haar hond naar een dierencrematorium gebracht
    En het as mee naar huis gekregen...
  10. Joan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Joan
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    De kleine dieren begraven in eigen tuin,,
    De grote dieren bij mijn moeder in de tuin ( hele grote tuin)


    Mijn vriendin heeft onlangs haar hond naar een dierencrematorium gebracht
    En het as mee naar huis gekregen...



    Zo hebben wij het bij onze vorige hond ook gedaan, as in een mooi passend urntje laten doen en zo staat die hier al jaren op een mooi plekje.
  11. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    quote:
    Dit schreef Erna


    Beverwijk is dan toch weer eindje weg. Maar wel dichterbij dan Schagerbrug. Ik ga eens kijken en als het echt goed voelt, maakt afstand me ook niet echt uit. Lage prijs is fijn, maar voor mij is het gevoel het belangrijkst. Je weet nu eenmaal met huisdieren dat er ook een keer een moment van afscheid komt. En dat kost nou eenmaal altijd geld. Daar kun je voor sparen. Ik heb altijd honden waar een eerdere eigenaar afstand van heeft gedaan. Moet dan ook sneller afscheid nemen dan wanneer je een hond van pup af aan hebt. Maar de tijd dat ze bij me zijn, geven ze veel liefde. Dan is het minste wat je kunt doen wel een waardig afscheid als de tijd daar is. Dat kan met begraven in eigen tuin, met een crematie al dan niet individueel, of begraven op een dierenbegraafplaats. Maar meegeven via dierenarts aan een destructie bedrijf vind ik dieronwaardig. Alleen om kosten uit te sparen? Dat is voor mij een grote No Go!



    +1
  12. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Vandaag hebben we haar laten inslapen. De dierenarts is bij ons thuis geweest en daar zijn we zo blij om!
    Hij heeft haar meegenomen naar de praktijk en daar wordt ze opgehaald door het crematorium.

    Heel erg bedankt iedereen voor de input, hierdoor hebben wij deze keuze kunnen maken!

    Plaatje
Terug naar de lijst