Ziek melden

Ziek melden 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    En als ze 'nee' zeggen?


    Dan moet je gaan werken.
  2. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Batavus


    Dan moet je gaan werken.


    in 't geval van Carla lijkt me dat bij een aantal ziektes niet gewenst
  3. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    in 't geval van Carla lijkt me dat bij een aantal ziektes niet gewenst


    Dat is aan leidinggevende of bedrijfsarts om te beoordelen.
  4. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    En als ze 'nee' zeggen?


    Wanneer je zelf te ziek bent om te werken, krijg je ziekteverlof.
    Helaas melden collega’s zich ook ziek omdat hun kind ziek is of omdat ze met hun moeder naar het ziekenhuis moeten of omdat de auto het niet doet. Dat vraagt om een ander soort verlof.
    Wij moeten dan ook altijd ASAP contact opnemen met de leidinggevende die het gesprek dan aangaat waarbij je niet hoeft te zeggen wat je mankeert.
  5. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Wanneer je zelf te ziek bent om te werken, krijg je ziekteverlof.
    Helaas melden collega’s zich ook ziek omdat hun kind ziek is of omdat ze met hun moeder naar het ziekenhuis moeten of omdat de auto het niet doet. Dat vraagt om een ander soort verlof.
    Wij moeten dan ook altijd ASAP contact opnemen met de leidinggevende die het gesprek dan aangaat waarbij je niet hoeft te zeggen wat je mankeert.


    dat klinkt al anders (en logischer) dan wat Batavus zegt
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Werkgever heeft een overeenkomt met werknemer en afspraken vastgelegd over ziekte en dat melden. Werknemer is dus degene die zich ziek meldt, behalve als hij daar door ernstige reden niet toe in staat is.
  7. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Het hangt er vanaf wat het verzuimbeleid van je werkgever daarover zegt.

    Meestal moet je bereikbaar zijn voor je werkgever, dus ook al meldt je partner je ziek, dan is het gebruikelijk dat er later die dag contact us tussen jou en je leidinggevende

  8. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    dat klinkt al anders (en logischer) dan wat Batavus zegt

    Vziw heeft Batavus juridisch gezien gelijk. De formele stap als ziekteverlof niet wordt toegekend is naar de bedrijfsarts.
  9. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Wanneer je zelf te ziek bent om te werken, krijg je ziekteverlof.
    Helaas melden collega’s zich ook ziek omdat hun kind ziek is of omdat ze met hun moeder naar het ziekenhuis moeten of omdat de auto het niet doet. Dat vraagt om een ander soort verlof.
    Wij moeten dan ook altijd ASAP contact opnemen met de leidinggevende die het gesprek dan aangaat waarbij je niet hoeft te zeggen wat je mankeert.



    Bestaan er dan echt mensen die zeggen "ik meld me ziek want de auto doet het niet ?"

    Dat is dan toch geen ziekmelding ?

    Het aan moeten vragen van "ziekteverlof" lijkt me meer een woordspeling om een extra drempel op te werpen.Ziek is ziek en een kapotte auto is iets anders.
  10. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Vziw heeft Batavus juridisch gezien gelijk. De formele stap als ziekteverlof niet wordt toegekend is naar de bedrijfsarts.


    Ik ging er van uit dat we het over een 'gewone' ziekmelding hebben als in "Ik kan vandaag helaas niet komen werken, morgen ben ik hopelijk weer opgeknapt".
    Als het langer duurt is er de gang naar de huisarts en evt. bedrijfsarts.

  11. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Best wel handig een bond... wordt lid zou ik zeggen.. >>LINK<<
  12. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Ik ging er van uit dat we het over een 'gewone' ziekmelding hebben als in "Ik kan vandaag helaas niet komen werken, morgen ben ik hopelijk weer opgeknapt".
    Als het langer duurt is er de gang naar de huisarts en evt. bedrijfsarts.


    Ook dat werkt formeel zoals Batavus schrijft, hoorde ik laatst tot mijn eigen verrassing.
Terug naar de lijst