Wasballen tegen hondenhaar 

Onderwerp van fleurie

Terug naar de lijst
  1. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Zojuist weer het ritueel Hondenkleedjes Wassen begonnen. Kleedjes krachtig uitkloppen, even door het koude programma van de wasdroger, plakband er op (van dat brede), in de wasmachine en weer in de wasdroger. Het is altijd weer een massa werk en het lijkt wel of mijn hond elk jaar erger verhaart. Het is een wonder dat hij inmiddels niet kaal is!

    Ondanks de voorbereidende maatregelen vond ik net toch weer een massa hondenhaar (hond is kortharig) in de wasmachine. Dat kan toch nooit goed zijn voor de wasmachine?

    Nou las ik iets over hulpmiddelen die je mee laat draaien in de was. Zakjes, ballen, dat soort dingen. Voor ik die ga bestellen: wie heeft er ervaring mee? Of heeft iemand andere tips om te voorkomen dat de wasmachine vol hondenhaar komt? Liefst iets minder arbeidsintensief dan dat gedonder met plakband Smile

    Smile
  2. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    wegwerpkleedjes?
    de goedkoopste zoeken/vonden en evt doorknippen en weggooien?
    Is dat een optie?
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    wegwerpkleedjes?
    de goedkoopste zoeken/vonden en evt doorknippen en weggooien?
    Is dat een optie?



    Ik ben niet zo van het weggooien, er is al afval genoeg in de wereld, maar ik heb er eerlijk gezegd al eens aan lopen denken. Goedkope fleecedeken van de Wibra of zo.
  4. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    Ik heb zo'n harenvanger voor in de wasmachine besteld, en het werkt niet!
  5. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Liek
    Ik heb zo'n harenvanger voor in de wasmachine besteld, en het werkt niet!



    Daar was ik dus al bang voor. Begin toch steeds meer te neigen naar "telkens een nieuw kleedje", ondanks de groeiende afvalberg Smile

    Ik ben dol op mijn hond, maar dat háár...! Een kerstboom op Driekoningen valt minder erg uit dan mijn hond!
  6. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    Oude wasmachine er naast gooien en daar de huisdieren was in doen. Zit ik wel eens over na te denken die bacterië en haren rotzooi meng zich ook met je eigen was. Lol
    Smile
  7. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef gadis
    Oude wasmachine er naast gooien en daar de huisdieren was in doen. Zit ik wel eens over na te denken die bacterië en haren rotzooi meng zich ook met je eigen was. Lol
    Smile



    Je zou het haast gaan doen, een extra wasmachine kopen! Smile

    Ik borstel hem natuurlijk ook regelmatig (de hond dan, niet de wasmachine) en je wil niet weten wat ik er vanaf haal. Echt, die haren zijn net hydra's, voor elke haar die uitvalt komen er twee terug volgens mij! Die dan ook weet uitvallen en vervangen worden. Zie je het voor je?

    Verder hou ik wel van hem, hoor Smile
  8. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Lekker ding.

    Op één ding na...

    ?_nc_cat=106&_nc_oc=AQl3nepqZU22_onk94hP9CPTPvgUYUvhgXVkXM4vqRSUNTHCoq_bFLMMR7cT-zKoVSY&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=7c4c7e9600e9a8ab7c9f292f35db2c7a&oe=5DC47667[/IMG]
  9. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    De hond regelmatig onder de douche zetten helpt tegen verharen

    Verdere tips heb ik niet. En idd die dingen voor in de wasmachine werken niet
  10. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Ruil je verhaarder om voor een ald ♥️
    Verhaard niet Smile
    Veegt z'n poten niet voor 't weer binnenkomen, dat is dan wel weer jammer 🤔


    Nee geintje...
    Lijkt me écht niet fijn al die haren in huis.

    Een waterblazer, wordt ook wel gebruikt om de losse haren bij honden eruit te blazen...

  11. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Dianaa
    De hond regelmatig onder de douche zetten helpt tegen verharen

    Verdere tips heb ik niet. En idd die dingen voor in de wasmachine werken niet



    Chico onder de douche... Een kat onder de douche krijgen gaat makkelijker Smile
    Ons watje blokkeert al als het motregent buiten. Denkt zeker dat hij van suikergoed isSmile

    Maar af en toe moet hij wel. Dan heeft hij weer ergens in liggen rollen of hij stinkt weer eens te erg naar hond.

    Af en toe stofzuig ik hem wel eens, dat vindt hij wel weer lekker.
  12. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Geanna
    Ruil je verhaarder om voor een ald ♥️
    Verhaard niet Smile
    Veegt z'n poten niet voor 't weer binnenkomen, dat is dan wel weer jammer 🤔


    Nee geintje...
    Lijkt me écht niet fijn al die haren in huis.

    Een waterblazer, wordt ook wel gebruikt om de losse haren bij honden eruit te blazen...




    Een ald? Sorry, het is maandag, mijn hersenen moeten nog op gang komen Smile

    Waterblazer... Ik ga googlen (hoewel... Lees mijn vorige opmerking Smile )
Terug naar de lijst