Tips schroefboormachine.  

Onderwerp van Yvonne


Dit onderwerp is gesloten.
door Yvonne zelf op 26 september 2019 om 15:24:43

Terug naar de lijst
  1. Yvonne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yvonne
    A.s. vrijdag ga ik voor de 3e x in 5 jaar verhuizen. 😓
    Tot nu toe leende ik gereedschap wat ik niet had.
    Nu vind ik t weleens prettig om zelf een schroefboormachine te hebben ihkv zelfredzaamheid. 🙂
    Handzaam, max. €100,00.
    Iemand tips?
    Heb er zelf 0 verstand van.
  2. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Yvonne
    A.s. vrijdag ga ik voor de 3e x in 5 jaar verhuizen. 😓
    Tot nu toe leende ik gereedschap wat ik niet had.
    Nu vind ik t weleens prettig om zelf een schroefboormachine te hebben ihkv zelfredzaamheid. 🙂
    Handzaam, max. €100,00.
    Iemand tips?
    Heb er zelf 0 verstand van.

    Zodra je een keer in (echt) beton wil boren kom je al gauw in de behoefte tot een pneumatische boorhamer terecht.
    Die zul je niet (in ieder geval niet in de juiste kwaliteit) beneden Euro 100,= kunnen aanschaffen.

    Misschien is de zelfredzaamheid in te vullen door e.e.a. bij de bouwmarkt te huren als het nodig is ?
    Dan ligt het spul je ook niet in de weg op de momenten dat je het niet gebruikt.
    (Wat ca. 99% van de tijd vermoedelijk het geval zal zijn ?)

    .......... en verder zou ik gewoon niet aarzelen om hier in voorkomende gevallen een beroepje op OA te doen.
  3. geert26
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van geert26
    Ik heb in de eind vorige eeuw voor een verbouwing een Dewalt schroefboormachine aangeschaft. Bij twee verbouwingen en ook tussendoor veel gebruikt en het ding werkt nog steeds geweldig. Dewalt is wat duurder.
    Vorig jaar werden de accu's zwakker. Even op internet gezocht en een paar zwaardere (imitatie) accu's plus oplader aangeschaft.
    Maar, loop gewoon eventjes bij een bouwmarkt binnen en laat je adviseren. Het ding moet ook goed in je hand liggen. Google eens en lees wat reviews.
    Ook andere merken hebben goede machines en voor € 100,- slaag je zeker.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik ben fan van Hitachi, licht en sterk
  5. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Als je regelmatig veel gaat schroeven is een machine met twee accu's wel handig. Anders is het echt onzin.
    Een schroefboormachine moet je alleen voor licht boorwerk gebruiken, zoals in hout en zachte steen e.d.
    Neem eentje met minimaal zo'n 14V vermogen, anders heb je te weinig kracht voor het wat zwaardere werk.
  6. Tool
    Als het maar draait

    Toon alleen de berichten van Tool
    Neem een machine met een hoog amperage
    Dit geeft kracht voltage is minder belangrijk tenzij je grote aantallen gaat schroeen voor zwaar boorwerk een machine huren
  7. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
  8. Yvonne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yvonne

    Bedankt allen. Goede tips al. Ik ga de link van Tuwa bestuderen en morgen toch maar even langs een bouwmarkt. Das de kortste slag. Hoewel ik liever zoveel mogelijk online bestel.
  9. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    In je nieuwe woonplaats is de Karwei een fijne winkelSmile
  10. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef maartje
    In je nieuwe woonplaats is de Karwei een fijne winkelSmile


    Gelukkig zijn daar méér fijne winkels Smile
  11. Yvonne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yvonne

    Ok. Ga ik morgen naar de Karwei. 👍🏻 Ben dan toch al in de buurt.
  12. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Wil je boren in muren of meer kleine gaatjes in hout boren en schroeven?
    In beide gevallen zou ik niet bezuinigen. Neem liever echt een goed en professioneel merk en koop het bij de professionele winkel ipv een doe het zelf zaak. Let ook op. Bij de doe het zelf zaken want die verkopen soms professionele merken maar dan de versies voor de doe het zelfer en niet de professional.
    In het eerste geval zou ik gaan voor een klopboormachine in het tweede geval voor een accu boormachine. Bij voorbeeld de walt of Makita.
    Laat black and Decker Bosch ed maar links liggen zou ik zeggen. En als je daartussen moet kiezen zou ik voor een Bosch gaan. Succes met uitzoeken en kiezen!
Terug naar de lijst