Brandend maagzuur

Brandend maagzuur 

Onderwerp van Liek

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Sanni66
    Ik heb al enkele dagen een zeurende maagpijn, maar geen maagzuur. Ik lees mee miss heb ik er wat aan.

    Bij zeurende maagpijn helpt omeprazol mij goed. Idd van kruidvat.
  2. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    Klossen onder je bed bij het hoofdeinde
  3. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    quote:
    Dit schreef AnnemiekH
    Et is van alles verkrijgbaar bij de drogist, omeprazol oid, werkt super of antagel


    Omeprazol is toch alleen op recept?
  4. ArthurRobert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ArthurRobert
    Melk drinken.
  5. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Rennie en vergelijkbaar. Ben nog nooit met brandend maagzuur naar de huisarts geweest...


    Ik heb al jaren omeprazol, maar dit helpt momenteel niet meer. Alles wat ik eet of drink doet pijn, zelfs water en ademhalen doet pijn.

    Kamillethee, zuurkool (lekker), koffiemelk? Vroeger wel eens vla gegeten tegen maagpijn.
  6. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef Liek


    Omeprazol is toch alleen op recept?

    in een lage dosering te krijgen bij kruidvat oid.
    op recept is de dosering hoger.

    ik word misselijk van omeprazol en heb vd huisarts nu pantoprazol gekregen.
    als je veel maagzuur hebt en een langere tijd kun je, en dat heb ik nu weer, last vd keel krijgen. beetje een gevoel van een prop met speeksel wegslikken terwijl eten en drinken goed gaat.
    keel is geirriteerd en daardoor ga je je keelschrapen en houd je de irritatie in stand. een slokje water nemen ipv keelschrapen is dan beter.


  7. Bericht van daro is op 11-10-2019 om 19:54:15 uur verwijderd door daro.

    Reden: Niet van toepassing

     
  8. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef Liek


    Ik heb al jaren omeprazol, maar dit helpt momenteel niet meer. Alles wat ik eet of drink doet pijn, zelfs water en ademhalen doet pijn.

    Kamillethee, zuurkool (lekker), koffiemelk? Vroeger wel eens vla gegeten tegen maagpijn.

    geirriteerde slokdarm of wellicht ontstoken?
  9. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Als ik dit lees... Zou ik je aanraden om toch ff langs de dokter te gaan.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Liek


    Ik heb al jaren omeprazol, maar dit helpt momenteel niet meer. Alles wat ik eet of drink doet pijn, zelfs water en ademhalen doet pijn.

    Kamillethee, zuurkool (lekker), koffiemelk? Vroeger wel eens vla gegeten tegen maagpijn.

    Dat klinkt wel serieus en zou voor mij wel een ritje hap worden.
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Liek


    Ik heb al jaren omeprazol, maar dit helpt momenteel niet meer. Alles wat ik eet of drink doet pijn, zelfs water en ademhalen doet pijn.

    Kamillethee, zuurkool (lekker), koffiemelk? Vroeger wel eens vla gegeten tegen maagpijn.


    In ieder geval maandag bellen voor afspraak. Zeker nu ik dit lees. Is het maagzuur dat steeds omhoog komt of continu brandend gevoel achter borstbeen/in slokdarm?

    Tot die tijd eerder genoemde dingen maar proberen. Nu ik erover nadenk, lijk ik er minder vaak last van te hebben sinds ik dagelijks kamillethee drink

    Gebruik je medicatie die het kan verergeren?
  12. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    quote:
    Dit schreef kaatje


    In ieder geval maandag bellen voor afspraak. Zeker nu ik dit lees. Is het maagzuur dat steeds omhoog komt of continu brandend gevoel achter borstbeen/in slokdarm?

    Tot die tijd eerder genoemde dingen maar proberen. Nu ik erover nadenk, lijk ik er minder vaak last van te hebben sinds ik dagelijks kamillethee drink

    Gebruik je medicatie die het kan verergeren?


    Beide, als t omhoog komt doet het echt vreselijk veel pijn.
    Maar dus ook een continu branden.

    Ik krijg maagbeschermers voorgeschreven dus denk dat mijn medicatie het wel verergert.

    Dat andere middel (pan.....) kreeg ik van mijn psych voorgeschreven in plaats van omdat omeprazol niet goed was voor mij in verband met mijn hartritmestoornis verleden. Maar dat middel doet het niet zo goed bij me.
    Psychiater zei me ook die maagbeschermers niet dagelijks te nemen want dan zou je maag alleen maar lui van worden.
    Maar nu dus deze vreselijke pijn.
Terug naar de lijst