Brandend maagzuur 

Onderwerp van Liek

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Ik vind Iberogast heel goed helpen.
  2. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Sheeba


    Precies, dus niet zelf gaan dokteren, maar naar de huisarts gaan,
    mijn vraag vanweg de galblaas, was vanuit eigen ervaring ( jaja) de huisarts was ervan overtuigd dat het geen galstenen waren, doch ik wilde dat er een echo gemaakt werd
    en wat bleek, toch galstenen en 2 weken later de galblaas eruit, het verneukeratieve is, dat je niet in je lichaam kan kijken zelf, je vermoedens kunt hebben, maar
    een echo of gastrocopie kunnen ook dingen uitsluiten.



    Bij mij was het de maag en galstenen, de laatste werden te laat ontdekt, toen was de heleboel ontstoken. Had eerst een maagonderzoek gehad, toen dachten ze het probleem gevonden te hebben.
  3. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    Stel je krijgt een maagonderzoek...vraag een 'roesje'.

    Bij mij mislukte het zonder dat, bij poging 2 kreeg ik dormicum. Tijdens het onderzoek hebben ze nog bij gespoten.
    Ik ging nóg in de weerstand zonder dat ik het wist.
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Stel je krijgt een maagonderzoek...vraag een 'roesje'.

    Bij mij mislukte het zonder dat, bij poging 2 kreeg ik dormicum. Tijdens het onderzoek hebben ze nog bij gespoten.
    Ik ging nóg in de weerstand zonder dat ik het wist.


    Of vraag juist of je die slang zelf mag inbrengen, dat heb ik gedaan, dat ging veel beter. In een kwartiertje is het onderzoek klaar.
  5. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef maartje


    Of vraag juist of je die slang zelf mag inbrengen, dat heb ik gedaan, dat ging veel beter. In een kwartiertje is het onderzoek klaar.

    Wat slim! Daar denk ik gewoon helemaal niet aan
  6. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Via de huisarts kan het onderzoek niet met roesje.
    Via de poli MDL/ interne wel.
    Spoed is nooit met roesje.

    Je kan wel altijd keelverdoving krijgen, dit is tegen het kokhalzen.
    Een onderzoek duurt 3 à 4 minuten. Prima te doen zonder roesje. De verpleegkundige en arts praten je er doorheen!
    Soms worden mensen juist meer tegendraads met een roesje.
    Na een roesje mag je 24 uur niet deelnemen aan het verkeer of gevaarlijk dingen doen zoals bijv zelf koken in de avond.

    Kies je voor geen roesje, dan kan je niet ter plekke besluiten dit alsnog te willen.

    Mogelijk is er een verschil in wachttijden.

    Zet al je vragen op papier Liek, en neem die mee naar de huisarts.

    Je mag mij altijd pb-en met vragen Smile
  7. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE

    Wat slim! Daar denk ik gewoon helemaal niet aan


    Die arts was zo aan het prutsen, ik dacht dat kan ik zelf snellerSmile
  8. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef maartje


    Of vraag juist of je die slang zelf mag inbrengen, dat heb ik gedaan, dat ging veel beter. In een kwartiertje is het onderzoek klaar.

    Dat is dan een uitzondering, dat heb ik in die 2 jaar nog nooit meegemaakt. Ik weet zeker dat dat bij ons niet wordt toegestaan.
  9. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Coraline

    Dat is dan een uitzondering, dat heb ik in die 2 jaar nog nooit meegemaakt. Ik weet zeker dat dat bij ons niet wordt toegestaan.


    Waarom niet? Na het doorslikken deed de arts het zelf weer.
  10. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef maartje

    Waarom niet? Na het doorslikken deed de arts het zelf weer.


    Je hebt toch wel eens gehoord van een accreditatiecommissie? Of Iso normen? HKZ en Niaz?


    En het effect wat je hier ziet... jij roept dit en iedereen denkt: dat wil ik ook.
    Dan is het eind zoek. Dan krijgt een ziekenhuis geen accreditatie meer en dus geen geld vd verzekering.

  11. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Coraline

    Ik denk dat het aan je huisarts ligt.
    Liek gebruikt al maagbeschermers en heeft daarbij nog steeds klachten. Als Liek erop staat dat er naar gekeken wordt, en een beetje “gewicht” in de schaal legt aka “poot stijf houdt” dan kan zij binnen 2! weken een maagonderzoek krijgen.

    Ik geloof niet dat een huisarts daar lastig over gaat doen.
    Desnoods een verwijzing vragen voor poli interne (Mag Darm Lever).

    Ik zou zeker niet wachten met het vragen om een verwijzing. Ik zie bijna dagelijks mensen op de behandeltafel voor een gastroscopie met veel mildere klachten dan Liek heeft.

    Doen dus.
    Een gastroscopie is een veel voorkomend onderzoek en wordt voornamelijk gedaan bij de klachten die jij hebt Liek.


    Bij een misschien tijdelijke verergering ga je toch niet direct een gastroscopie eisen? Smile

    Ik ben verbaasd over de reacties hier
    Misschien is het een virusje, misschien door pijnstilling etc. Soms als je dingen even de tijd gunt kan het toch vanzelf weer verbeteren?

    Natuurlijk ga je met zoiets naar de huisarts, dat spreekt voor zich. Maar dat gaan wij hier vanaf afstand toch niet invullen?

    Ik ben flabbergasted
  12. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef Coraline
    Via de huisarts kan het onderzoek niet met roesje.
    Via de poli MDL/ interne wel.
    Spoed is nooit met roesje.

    Je kan wel altijd keelverdoving krijgen, dit is tegen het kokhalzen.
    [B]Een onderzoek duurt 3 à 4 minuten
    . Prima te doen zonder roesje. De verpleegkundige en arts praten je er doorheen!
    Soms worden mensen juist meer tegendraads met een roesje.
    Na een roesje mag je 24 uur niet deelnemen aan het verkeer of gevaarlijk dingen doen zoals bijv zelf koken in de avond.

    Kies je voor geen roesje, dan kan je niet ter plekke besluiten dit alsnog te willen.

    Mogelijk is er een verschil in wachttijden.

    Zet al je vragen op papier Liek, en neem die mee naar de huisarts.

    Je mag mij altijd pb-en met vragen Smile [/B]

    'Prima te doen zonder roesje. De verpleegkundige en arts praten je er doorheen!´ =quote van Coraline----> Dat is niet algemeen te stellen! Smile
Terug naar de lijst