Werken als ZZP'er

Werken als ZZP'er 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Dion


    De KOR bestaat volgend jaar niet meer.
    Daarvoor komt een andere regeling, die door @Nibo al genoemd is.

    Als je maar 1 opdrachtgever hebt en geen acquisitie doet, ben je meestal geen ondernemer voor de BTW.
    Een vereiste voor BTW-ondernemerschap is dat je deelneemt aan het economisch verkeer wat wil zeggen dat je je diensten aanbiedt aan meer cliënten..

    Maar zelfs al zou @kaatje wel onder de BTW vallen, dan geldt (vanaf volgend jaar) een vrijstelling van € 20.000.
    Deze regeling is gunstig, omdat @Kaatje ws nauwelijks aftrek van btw heeft.

    Dus het BTW-issue speelt hier eigenlijk niet.

    heb je deze nu gelezen, mbt nadelen KOR? >>LINK<<
  2. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Waarom valt die eventuele nieuwe baan onder ZZP werk?
    Kun je dit niet beter toepassen?
    >>LINK<<
  3. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef EllesB
    Waarom valt die eventuele nieuwe baan onder ZZP werk?
    Kun je dit niet beter toepassen?
    >>LINK<<

    De werkgever moet dan sociale lasten afdragen etc.
  4. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef Tinus

    De werkgever moet dan sociale lasten afdragen etc.


    Ik ben ooit alfa-hulp geweest, en de werkgever droeg niets af. Ik moest achteraf alles zelf betalen.
  5. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Ik ben ooit alfa-hulp geweest, en de werkgever droeg niets af. Ik moest achteraf alles zelf betalen.


    Tot vorig jaar vulde ik zo ook mijn aangifte in, maar was wel gewoon ondernemer en moest BTW aangifte doen.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef MarjanvanE

    Ik werk in de gehandicaptenzorg en ontvang met mijn 12,5 uur bovenstaand bedrag helaas niet...(heb er nog een contract naast bij een andere werkgever)

    w.b. ontvangsten is het niet slecht lijkt me Kaatje.
    Zaken er omheen ken ik niet, het lijkt me een rompslomp.


    Precies, rompslomp. Zo geen zin in, zeker gezien het feit dat het me allemaal nog erg onduidelijk is en ik niet zit te wachten op de belastingdienst op mijn nek...

    Het is ook geen afgebakende opdracht. Zover ik begrijp gaat het om 10 maanden per jaar. In augustus en september zijn ze gesloten. Waarom dan niet payroll of tijdelijk dienstverband?
  7. quote:
    Dit schreef kaatje


    Precies, rompslomp. Zo geen zin in, zeker gezien het feit dat het me allemaal nog erg onduidelijk is en ik niet zit te wachten op de belastingdienst op mijn nek...

    Het is ook geen afgebakende opdracht. Zover ik begrijp gaat het om 10 maanden per jaar. In augustus en september zijn ze gesloten. Waarom dan niet payroll of tijdelijk dienstverband?


    Heb je dat al gevraagd aan ze, of dat ook mogelijk is?
  8. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Ik ben ooit alfa-hulp geweest, en de werkgever droeg niets af. Ik moest achteraf alles zelf betalen.

    Vziw vallen alfahulpen onder een speciale regeling die onvergelijkbaar is met alle andere zzp/ers.
  9. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Precies, rompslomp. Zo geen zin in, zeker gezien het feit dat het me allemaal nog erg onduidelijk is en ik niet zit te wachten op de belastingdienst op mijn nek...

    Het is ook geen afgebakende opdracht. Zover ik begrijp gaat het om 10 maanden per jaar. In augustus en september zijn ze gesloten. Waarom dan niet payroll of tijdelijk dienstverband?

    Mag ik vragen wat voor soort werk het ongeveer is?
  10. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Vziw vallen alfahulpen onder een speciale regeling die onvergelijkbaar is met alle andere zzp/ers.



    Ik plaatste ook een link, ging niet alleen over alfa-hulp.

    Ik vroeg me eigenlijk af waarom Kaatje als ZZP-er misschien daar aan de slag ging en niet zoals in mijn link als "bijverdienste".
  11. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef EllesB



    Ik plaatste ook een link, ging niet alleen over alfa-hulp.

    Ik vroeg me eigenlijk af waarom Kaatje als ZZP-er misschien daar aan de slag ging en niet zoals in mijn link als "bijverdienste".

    Omdat ze dan werknemer is en de werkgever allerlei dingen moet regelen zoals werkgeverslasten.
  12. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Omdat ze dan werknemer is en de werkgever allerlei dingen moet regelen zoals werkgeverslasten.


    Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit sterk riekt naar verkapt werkgeverschap. 10 maanden per jaar en de andere 2 maanden is het bedrijf gesloten? Het bedrijf biedt een ZZP-er een bedrag incl. BTW (da's wel heel bijzonder)?
    Kaatje, stel de nodige vragen alsjeblieft!
Terug naar de lijst