Verschil tussen Aygo, C1 en 107?

Verschil tussen Aygo, C1 en 107? 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef Suzette


    . En, je trekt niet heel snel op op de oprit van een snelweg (in vergelijking met onze 2L- motor van de andere auto) maar dat is logisch met een kleine motor.


    Als alles door gaat merk je dat na januari toch niet meer met 100 kmh max op de autosnelweg
  2. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    Jarenlang 107 gereden, ik kan het zeer aanbevelen. (De C1 en Aygo dus ook Smile)
  3. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Ik heb vernomen dat de carrosserie uit 1 fabriek komt maar dat de motor toch wel Toyota is, in geval vd Aygo natuurlijk

    ook in het geval van de 107 en de C1
  4. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids


    Als alles door gaat merk je dat na januari toch niet meer met 100 kmh max op de autosnelweg


    Dat blijf je gewoon merken want je zit eerder op de 100 Smile
  5. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik zit te kijken op gaspedaal. Toch de Aygo, C1 en 107 eens aangeklikt (bj rond 2007). Ben ik nou gek of is het interieur van deze auto's idd identiek? En hoe zit het motorisch en qua rij prestaties? Iemand ervaring met deze auto's?


    Heb je ook naar de Suzuki Alto gekeken?
    Die koop je onder de 3000 uit bouwjaar 2009 en soms zelfs 2010, is een japanner dus zeker betrouwbaar.
  6. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Badge-engineering noemt men dat in de automotive.
    Er zijn veel auto's die onder verschillende merknamen geleverd worden. Met grote of kleine verschillen.

    De 107 en de C1, beiden uit de PSA groep, hebben dezelfde interieuren, dezelfde motoren en noem maar op. De Aygo heeft wel een eigen motor+aandrijflijn, eigen bekabeling en zo nog wat.

    Daarnaast is het zo, de menig automobielfabrikant weinig zelf meer produceert. Het meeste wordt gedefinieerd, ofwel, er komt een beschrijving waar het aan moet voldoen inclusief prijs, en dan mogen de leveranciers aanbieden. Het gaat zelfs zover, dat wanneer een fabrikant de énige is die een product maakt, dat de autofabrikant eist dat dit product door een andere fabrikant óók gemaakt moet gaan worden. Kan de ene niet leveren, dan levert die andere.

    Mooi voorbeeld: de schakelaars. Bij veel merken zie je dezelfde schakelaars bijvoorbeeld in de portieren voor de ramen. Zo hou je de prijs laag. En worden de toeleveranciers uitgedund. De grootste toeleverancier, al jaren, is Magna-Steyr. Bosch is de bekendste bij de consument, elektrisch komt er ook veel van Matsushita, Jaeger, Lucas, Motorola en noem maar op.

    Leuk detail: verreweg de meeste schuifdaken komen uit.... nederland, Inalfa. BMW, Mercedes, PSA-group, General Motors, Audi en Volvo kopen in Nederland hun glazen schuifdaken in

    De fabrikant die het meeste zelf maakt, zal vermoedelijk Ford zijn, maar dat is een aanname van mezelf.


    De C1, de 107 en de Aygo. Toyota is de duurste, qua betrouwbaarheid en levensduur geven ze elkaar niets toe. Ik kan me voorstellen dat de toyota motor iets langer meegaat, maar dan praat je over dat de PSA motoren 400.000 km meegaan en de Aygo 425.000 km. Niet iets om op te letten. Alledrie goeie, stevige auto's. Kies wat je leuk vind, hou het onderhoud een beetje in de gaten en je hebt een auto waarbij de kwaliteit erg hoog ligt. Overigens, in die klasse zijn er veel auto's die zo in elkaar zitten. Om wat anders te noemen, de Kia Picanto. Veel waar voor z'n geld, ook als er meer dan 200.000 kilometer op staat! Ik denk dat Volkswagen/Seat/Lada hier jaloers op zal zijn, die zijn toch minder betrouwbaar gebleken, vooral de Seat..
    Veel plezier met je C1, 107 of Aygo !

  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Thanks Foetske!

    De picanto lijkt me ook wel wat. De alto niet, maar daar zit een vooroordeel. Ik zal in deze 3 (picanto, alto, C1/107/Aygo) eens moeten gaan zitten. Heb nogal lange benen, maar naar verhouding korte armen. De ford ka waar ik een jaar of 8 geleden eens een proefrit in zou maken, heb ik laten staan. Ik paste niet.
  8. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids


    Als alles door gaat merk je dat na januari toch niet meer met 100 kmh max op de autosnelweg

    16 Maart. Dus je kan nog even gassen Smile
  9. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Thanks Foetske!

    De picanto lijkt me ook wel wat. De alto niet, maar daar zit een vooroordeel. Ik zal in deze 3 (picanto, alto, C1/107/Aygo) eens moeten gaan zitten. Heb nogal lange benen, maar naar verhouding korte armen. De ford ka waar ik een jaar of 8 geleden eens een proefrit in zou maken, heb ik laten staan. Ik paste niet.


    Je vooroordeel snap ik wel maar het scheelt naar welk jaar Alto je kijkt, mijn zoon heeft er ook naar gekeken naar de modellen van na 2008 en waren leuke auto's voor niet al te veel geld. Smile
  10. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Je vooroordeel snap ik wel maar het scheelt naar welk jaar Alto je kijkt, mijn zoon heeft er ook naar gekeken naar de modellen van na 2008 en waren leuke auto's voor niet al te veel geld. Smile


    Suzuki bouwt zeker goeie auto's/ Alto, Swift, niks mis mee. Maar ja, als je er geen goed gevoel bij hebt, dan houd het simpel op. Blijft een emotie, dat rollend blikje...!
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef foetske


    Suzuki bouwt zeker goeie auto's/ Alto, Swift, niks mis mee. Maar ja, als je er geen goed gevoel bij hebt, dan houd het simpel op. Blijft een emotie, dat rollend blikje...!



    De ANWB is niet heel enthousiast over de Swift, zeker prijstechnisch niet.

    Ik kijk naar een Toyota Yaris, Ford Fiësta en Hyundai i20.
  12. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Al jaren heel blij met mijn Toyota Yaris. Weliswaar een klasse hoger dan de Aygo, maar zeker waardevast, goede kwaliteit, stabiele wegligging ... kortom, voor mij niks anders meer dan Toyota!
Terug naar de lijst