juwelier ketting fout bij reparatie en nu?

juwelier ketting fout bij reparatie en nu? 

Onderwerp van Inge

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    Ik heb van mijn ouders bij afstuderen een gouden ketting met een hangertje gekregen. Deze heb ik sindsdien vrijwel dagelijks om. Afgelopen oktober is het oogje bij het slotje kapot gegaan en heb ik hem 3 weken geleden voor weggebracht ter reparatie.
    Bij afhalen blijkt het oogje niet gerepareerd, en het kettinkje ineens flink langer en dunner. De edelsmid die de reparaties uitvoert zegt er niets mee gedaan te hebben, het oogje was hij vergeten. Maar een kettinkje dat je al ruim 20 jaar vrijwel dagelijks draagt herken je echt wel.
    Ik ben er erg verdrietig en in de war van. Ik kom ook al jaren bij deze juwelier als er iets gerepareerd of gecontroleerd moet worden.
    De juwelier bied aan het korter te maken, maar dan is het nog niet mijn kettinkje en nog steeds dunner. Ik heb er gewoon buikpijn van en ben bijna geneigd om maar een heel nieuw kettinkje te kopen maar die zijn best prijzig. Iemand tips of al eens zoiets meegemaakt en hoe toen opgelost?
  2. sanny
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van sanny
    Heb je geen duidelijke foto, waar je de ketting om hebt?
    Misschien kan je deze aan de juwelier laten zien. Geen idee of het helpt.
  3. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge

    2 foto's van voorheen tov de 3 gemarkeerde moedervlekjes.
    1 foto van nu.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Dat ie dunner is, zie ik zo niet, maar langer zeker! Wat naar. Weet je ook hoeveel karaats de ketting was/is?
  5. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge

    nee dat weet ik niet, het was een kado toendertijd. Ik denk gewoon een standaard k
  6. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Op de eerste foto is oude ketting afgebeeld, op de tweede kan ik het niet zo goed zien (lijkt nieuw) en derde lijkt ook nieuw, maar dat klopt niet met wat je schrijft. Misschien is het mogelijk om een foto te maken in dezelfde pose zoals je op de eerste foto staat, en die beide dan afdrukken en beide vervolgens inzoomen en ook afdrukken (zodat je ook de schakels van het kettinkje goed kunt zien).
    En dan zou ik er echt mee terug gaan. Zeker als je er al jaren je reparaties laat uitvoeren en vaker komt, is dit zowel voor jou als voor hun een situatie die om een oplossing/handreiking vraagt.
    Ik kan me goed voorstellen dat je er buikpijn van hebt, het was een setje, nu voelt het toch anders. Bah, en dat net in deze tijd....Smile
  7. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge

    Ik ben dus al terug gegaan, en ze blijven bij het standpunt dat er niets is veranderd. Ik heb ze verschillende foto's laten zien door de jaren heen. Nooit hing het kettinkje onder de moedervlekjes.
  8. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Dat een gouden ketting dunner wordt door dagelijks dragen is een feit waar ik ook ooit tegen aan gelopen ben. Helaas.

    Dat je een ketting drie weken kwijt bent voor een nieuw slotje vind ik zelf belachelijk. Bij mij deden ze dat waar ik bij stond.

    Ik kan zo op de foto s niet zien of de ketting langer is.
  9. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Je zou bijna denken dat er een kettingwissel heeft plaats gevonden. Het hangertje na het maken aan de verkeerde ketting is gehangen. De juwelier moet dan toch weten wie er allemaal nog een ketting heeft aangeboden.
    nare situatie
  10. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge

    Het hangertje had ik niet daargelaten, en het slotje waarvoor ik hem wegbracht is niet gerepareerd. Ik had een 2e kettinkje gebracht om korter te maken en dat is wel goed gegaan Was een hele andere soort ketting dus die 2 zijn niet door elkaar gehaald.

  11. saskiamaria
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saskiamaria
    Nu ja zeg.... Wat vervelend, denk je dat hij de kettinkjes verwisseld heeft, dat er nu iemand anders met jouw ketting rondloopt? Heel apart dit. De juwelier doet de reparaties zelf of besteedt ze uit? Het feit dat ook het oogje niet gerepareerd is doet vermoeden dat er iets mis is gegaan bij de administratie van de opdracht.
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef saskiamaria
    Nu ja zeg.... Wat vervelend, denk je dat hij de kettinkjes verwisseld heeft, dat er nu iemand anders met jouw ketting rondloopt? Heel apart dit. De juwelier doet de reparaties zelf of besteedt ze uit? Het feit dat ook het oogje niet gerepareerd is doet vermoeden dat er iets mis is gegaan bij de administratie van de opdracht.


    Hier lijkt het inderdaad op. Degene die nu jouw kettinkje heeft, is wellicht ook niet blij. Die heeft nu een kortere.
Terug naar de lijst