juwelier ketting fout bij reparatie en nu?

juwelier ketting fout bij reparatie en nu? 

Onderwerp van Inge

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge

    Ze voeren de operaties zelf uit.
    Ik kan me het ook niet echt voorstellen want dan zou dr ander inderdaad toch ook hebben gezegd dat er iets niet klopt?
    Tis echt een raadsel.

    Dat hij dunner voelt is moeilijk te meten. Maar nergens op geen enkele foto komt het kettinkje voorbij de moedervlekjes. Dus langer wat zij zeggen dat niet kan want dan zie je een las in de ketting, is ie zeker.
  2. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge

    Dit is de laatste foto voor hij stuk ging. 25 augustus want die vrolijke snoet naast me is jarig op die dag. Een week of 2 later ging hij stuk. Toen heb ik hem niet meer gedragen natuurlijk. Als je naar de driehoek tussen mijn hals en het hangertje kijkt en dan naar de volgende foto
    Plaatje
  3. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge

    hier is de driehoek tussen hals en hanger veel groter toch?
    Plaatje
  4. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Ja, hij is duidelijk veel langer.
    Jij zal dat ook het beste weten.
    Ik draag ook al 40 jaar een kort kettinkje, dat zou ik ook onmiddellijk merken wanneer die ineens langer en dunner zou zijn.

    Daar moet die juwelier toch echt iets mee.
    Is ie lid van een brancheorganisatie waar je terecht kan?
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Rechtsbijstand bellen? Je hebt duidelijk je eigen ketting niet terug gekregen, zou er keihard werk van maken.
  6. Dit is duidelijk je eigen ketting niet. Hoe duidelijker kan een foto zijn.
    Ietiepietsie dunner kan je soms niet zien maar wel voelen.

    Als een ander jouw kettinkje heeft merkt diegene dat misschien pas als het kettinkje gedragen wordt.
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Marlies


    Als een ander jouw kettinkje heeft merkt diegene dat misschien pas als het kettinkje gedragen wordt.


    Is maar de vraag of iemand dit merkt. Niet iedereen is erg oplettend. Of als het wel opgemerkt wordt, dat die persoon er niets op uit doet en het wel prima vindt.

    Mijn moeder kreeg een paar jaar geleden haar leren 2-zits bank terug na een reparatie.
    Was wel opeens 20 cm. in de breedte gekrompen.
    Gelukkig konden we wel aantonen dat dit haar bank niet was (geplette vloerbedekking waar de pootjes hadden gestaan).
    Haar eigen bank heeft ze nooit meer terug gezien, maar mocht uiteindelijk wel een nieuwe bank uitzoeken.

    Als je rechtsbijstand hebt dan zou ik inderdaad die inschakelen. Maar die zal er geen rechtszaak van maken, omdat het belang te klein is.
    Maar hopelijk komt het tot een oplossing met de juwelier. En anders wil de rechtsbijstand soms wel compenseren omdat dit uiteindelijk goedkoper is dan een rechtszaak.

    Misschien zou je via FB nog iets kunnen ondernemen? Misschien dat je ketting dan toch nog terecht komt? (niet geschoten altijd mis).Smile

  8. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    Ik zou een pittige in gebreke brief schrijven en fotos ter bewijs meesturen. Per email kan ook. Je geeft de juwelier een 2 weken om het op te lossen en je eigen ketting boven water te krijgen. Argumenteer emotionele waarde en benadruk dit sterk.
    Genoeg voorbeelden op internet te vinden. En geef dan aan dat mocht hij niet alles naar tevredenheid oplossen je je rechtsbijstand inschakelt. ( mocht je die niet hebben dit gewoon bluffen).
    Formuleer goed je eis

    Succes!
  9. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef SSimone
    Ik zou een pittige in gebreke brief schrijven en fotos ter bewijs meesturen. Per email kan ook. Je geeft de juwelier een 2 weken om het op te lossen en je eigen ketting boven water te krijgen. Argumenteer emotionele waarde en benadruk dit sterk.
    Genoeg voorbeelden op internet te vinden. En geef dan aan dat mocht hij niet alles naar tevredenheid oplossen je je rechtsbijstand inschakelt. ( mocht je die niet hebben dit gewoon bluffen).
    Formuleer goed je eis

    Succes!



    dit dus Smile
  10. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge

    Ik ga na kerst met mijn lief samen wel weer langs. Ik geloof hen dat ze ook niet snappen hoe het wel kan, maar het moet gewoon een fout daar zijn geweest. Want ik heb nooit een ketting in die lengte gehad.
    Ik ga er geen rechtsbijstand voor inschakelen denk ik. De waarde van een nieuwe ketting is 100 euro en de eigen bijdrage is al 350 euro.
    En emotionele waarde krijg ik er toch nooit meer voor terug. Gelukkig heb ik het hangertje wel nog.
  11. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    wat vervelend allemaal dit.. zeker als het een emotionele waarde betreft die nu niet goed voelt.

    Je hebt bewijs genoeg om aan te tonen dat hij in gebreke is geweest. Je had het kettinkje weggebracht voor reparatie van het slotje, dat is niet gebeurd en je hebt een langere ketting teruggekregen waar je niet om gevraagd hebt en die niet aanvoelt als je kettinkje dat je hebt weggebracht. De kans zit er dus groot in dat het niet het juiste kettinkje betreft dat je terug hebt gekregen.
    Als je terug gaat om het uit te leggen zou ik zeker de bewijsstukken meenemen en iemand die getuige kan zijn. In gebreke stellen brief meenemen en afgeven als hij niet van zins is om iets met de klacht te doen. Je hoeft dan geen rechtsbijstand in te schakelen alsnog maar het kan helpen om hem in actie te zetten. Het betreft een Gouden kettinkje, dan is er ook sprake van waarde verlies als dit dunner Goud materiaal is teruggegeven.

    Natuurlijk is het ook geen reclame voor het bedrijf dat jij ontevreden bent. Daar zijn ze vaak wel heel gevoelig voor om even te laten weten..
  12. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef Eeva
    wat vervelend allemaal dit.. zeker als het een emotionele waarde betreft die nu niet goed voelt.

    In gebreke stellen brief meenemen en afgeven als hij niet van zins is om iets met de klacht te doen. Je hoeft dan geen rechtsbijstand in te schakelen alsnog maar het kan helpen om hem in actie te zetten. Het betreft een Gouden kettinkje, dan is er ook sprake van waarde verlies als dit dunner Goud materiaal is teruggegeven.

    Natuurlijk is het ook geen reclame voor het bedrijf dat jij ontevreden bent. Daar zijn ze vaak wel heel gevoelig voor om even te laten weten..


    Dit dus. Ik zou m beleefdheidshalve naast de in gebrekestelling een herstel termijn bieden ( bedenktijd) om met een naar jou tevreden oplossing te komen.
    Daarnaast zou ik eerst even naar een andere juwelier gaan om de waarde van de huidige ketting te laten bepalen. Misschien is het geen goud...
Terug naar de lijst