Uitzendbureau, geen werk door corona 

Onderwerp van Ginette

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Mariona
    Hoe zit het dan met de zzp er.
    Mijn dochter is een half jaar geleden als zzper aan de slag gegaan. Haar man is ook zzper en hij werkt nog en heeft ook inkomen. Zij heeft de deur op slot moeten doen. Heeft ze zelf ergens recht op ? Of word het inkomen van haar man meegerekend met een aanvraag?



    >>LINK<<
  2. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Ik hing er al langer tegenaan en ervaar de Corona-situatie als de druppel die de emmer doet overlopen.
    In positieve zin in dat geval.

    Ik ben zojuist lid geworden.
    Eigenlijk niet zo zeer voor mezelf al weet ik minder zeker dan voorheen dat ons bedrijf de gevolgen zal doorstaan.
    Ik vermoed dat we de bonden hard nodig gaan hebben in de fase van puinruimen na Corona.
    Ik vermoed dat er na Corona een grote groep mensen op straat staan en veel werkzoekenden zal vermoedelijk tot een verschuiving in verhoudingen leiden waar ik op zijn zachtst gezegd niet kapot van ben.
    Ja, ik vermoed dat we de bonden nog nodig gaan hebben.
    (Ook zonder Corona trouwens want we hadden ze eigenlijk (altijd) al hard nodig.)

    Ach, en zoals ik altijd weer blij ben als ik een leuk iemand ken die ambtenaar is, dat ik belasting mag betalen, zo maak ik mijzelf gewoon wijs dat specifiek mijn contributie, volledig en regelrecht naar Mikky gaat.
    Alles paletti dus.



    Welkom meneer 😊👍🏼

    Er gaat idd een hoop werk aan de winkel zijn en vele handen maken licht werk.

    We hebben het iig voor elkaar dat we vanuit de SER (verbond van werkgevers en werknemers) dit advies konden neerleggen bij het Rijk, waarbij het erop lijkt dat het Rijk dit over gaat nemen.

    >>LINK<<


  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Dank voor je updates Mikky!
  4. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Mikky


    Welkom meneer 😊👍🏼

    Er gaat idd een hoop werk aan de winkel zijn en vele handen maken licht werk.

    We hebben het iig voor elkaar dat we vanuit de SER (verbond van werkgevers en werknemers) dit advies konden neerleggen bij het Rijk, waarbij het erop lijkt dat het Rijk dit over gaat nemen.

    >>LINK<<



    Ik zou zo hopen dat de sterkste schouders zich geroepen voelen om de grootste last te dragen.
    Ergens heb ik de angst dat dit makkelijk terecht komt bij diegenen die al nauwelijks incasseringsruimte hebben.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Misschien heeft iemand hier wat aan? Ff incognito openen >>LINK<<
  6. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Ik hing er al langer tegenaan en ervaar de Corona-situatie als de druppel die de emmer doet overlopen.
    In positieve zin in dat geval.

    Ik ben zojuist lid geworden.

    Ja, ik vermoed dat we de bonden nog nodig gaan hebben.
    (Ook zonder Corona trouwens want we hadden ze eigenlijk (altijd) al hard nodig.)



    Hier hetzelfde verhaal steeds maar uitstellen om wéér lid te worden en nu ook gedaan.


    quote:
    Dit schreef Zwembandje


    Ach, en zoals ik altijd weer blij ben als ik een leuk iemand ken die ambtenaar is, dat ik belasting mag betalen, zo maak ik mijzelf gewoon wijs dat specifiek mijn contributie, volledig en regelrecht naar Mikky gaat.
    Alles paletti dus.



    Dat is inderdaad een mooie bijkomstigheid al is het alleen voor de adviezen en raad die ze hier op OA geeft Smile

  7. Ginette
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ginette

    Hopelijk heeft iemand hier wat aan
    Net tegen gekomen
    Plaatje
    Plaatje
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef rotonde

    Moet eerlijk zeggen dat ik het wel een duivels dilemma vind of ik bijvoorbeeld al mijn vakantieuren en vakantiegeld ga laten uitbetalen. Als iedereen dat doet gaat de payroller het ws ook niet redden. En ga ik werkelijk richting een faillissement toewerken als ze niet betalen, samen met een paar van mijn collega's. Dat wil ik natuurlijk ook niet. Maar ik moet mijn eisen al wel helder bij de payroller inbrengen, om mijn rechten niet te verspelen

    Als hij failliet gaat krijg je ook niets. Snel je geld vragen dus.
  9. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    18 mrt '20 - 08:18:24 / 18 mrt '20 - 09:23:47
  10. Ginette
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ginette

    Nou, het is gebeurd.. Lig eruit.. Geen werk meer.
    Werk ging wel door, maar mensen met vast contract gaan voor.
    Dus uitzendbureau gebeld.., je bent de zoveelste al.
    En er is geen werk.. Voor niemand.. Het is extreem stil
    Wordt nog wat, voor al die uitzendkrachten.. Pff

    Drama!!?!
  11. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef Ginette
    Nou, het is gebeurd.. Lig eruit.. Geen werk meer.
    Werk ging wel door, maar mensen met vast contract gaan voor.
    Dus uitzendbureau gebeld.., je bent de zoveelste al.
    En er is geen werk.. Voor niemand.. Het is extreem stil
    Wordt nog wat, voor al die uitzendkrachten.. Pff

    Drama!!?!


    Controleer wel goed of je wellicht nog recht hebt op doorbetaling. Mijn payroller informeerde mij hier in ieder geval niet uit zichzelf over


  12. Ginette
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ginette

    Oké, doorbetaling? Hoe en wat.. Heb wel 10 aanzegdagen.. Die moeten ze dan betalen.. Als ik niet w erk ofzo.
Terug naar de lijst