Mondkapje maken.

Mondkapje maken. 

Onderwerp van Malero

Terug naar de lijst
  1. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    PLoS One. 2008; 3(7): e2618.
    Published online 2008 Jul 9. doi: 10.1371/journal.pone.0002618
    PMCID: PMC2440799
    PMID: 18612429
    Professional and Home-Made Face Masks Reduce Exposure to Respiratory Infections among the General Population


    >>LINK<<

    It is also clear that home-made masks such as teacloths may still confer a significant degree of protection, albeit less strong than surgical masks or FFP2 masks. Home made masks however would not suffer from limited supplies, and would not need additional resources to provide at large scale. Home made masks, and to a lesser degree surgical masks, are unlikely to confer much protection against transmission of small particles like droplet nuclei, but as the reproduction number of influenza may not be very high [14] a small reduction in transmissibility of the virus may be sufficient for reducing the reproduction number to a value smaller than 1 and thus extinguishing the epidemic [15]. Greater reduction in transmissibility may be achieved if transmission is predominantly carried by larger droplets. In a typical human cough half of the droplets may be small (<10 µm), but these comprise only a small fraction (2.5*10−6) of the expelled volume [12]. Smaller droplets may however more easily penetrate the smaller bronchi and be more effective in transmission [1]. A more detailed analysis of aerosol and droplet inoculation and infectivity may provide better insight into the impact of either transmission mode on population spread.

    Onderzoek uit 2008 naar mondmaskers incl homemade. Dat was een theedoek of een stuk daarvan. Helaas niet helemaal duidelijk dus nog steeds 12 jaar later.

    Hier ook het linkje met degene die ik maak incl beschrijving. Voor wat het waard is. >>LINK<<
  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ze beschermen jou niet! Dat blijft maar een misverstand.
    Alleen de FFP 2 en 3 maskers beschermen je tegen dit virus.

    Je kan er mogelijk wel anderen mee beschermen, maar wanneer je hoest moet je thuisblijven.


    Het is niet ideaal, maar beter dan niks. Ook voor de mensen die zich geen goede mondkapjes kunnen veroorloven. Want ik neem aan dat je niet dagen met dezelfde kunt rondlopen.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Het is niet ideaal, maar beter dan niks. Ook voor de mensen die zich geen goede mondkapjes kunnen veroorloven. Want ik neem aan dat je niet dagen met dezelfde kunt rondlopen.


    Je beschermt alleen een ander mits jij besmet bent, maar niet jezelf wanneer je met een besmet iemand in aanraking komt.
    Je zult meerdere per dag nodig hebben, vooral wanneer je naar je werk gaat. Tussendoor doe je hem af om te eten of drinken, daarna zul je een schone om moeten doen lijkt me.
  4. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    Ik heb mondkapjes gekocht bij de DA drogist, wel erg duur nl. 10 euro voor 5 stuks, maar ik heb ze hard nodig, want ik moet volgende week weer aan het werk en met de trein reizen.
    Met zo'n mondkapje op ben ik zelf trouwens niet beschermd, maar ik kan (mocht ik zelf besmet zijn) het niet aan een ander overdragen.
    En ik hoop dat anderen genoeg afstand houden als ik met zo'n mondkap oploop, dus ook op de trappen en stationshal enz. houd ik die mondkap op.
    Het blijft spannend dat reizen.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Succes morgen Agnes, idd best spannend
  6. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Succes morgen Agnes, idd best spannend


    Dankjewel; ik begin 11 mei met werken en reizen als de kinderopvang weer volledig open gaat. (13 maart voor het laatst gewerkt)
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Agnes


    Dankjewel; ik begin 11 mei met werken en reizen als de kinderopvang weer volledig open gaat. (13 maart voor het laatst gewerkt)


    Sorry is volgende week pas, nog even geduld dus.
  8. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Heb ook mondkapjes besteld. Moet nog maar zien wanneer die geleverd worden. Wil best ruilen met iemand die handig is met de naaimachine, want ik heb nog 3 zakken vol kleding en beddengoed in de auto staan die niet meer welkom zijn in de textielbak.
  9. Kaarul
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kaarul
    Leuk, een soort creatief met kurk.
  10. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Kaarul
    Leuk, een soort creatief met kurk.

    Smile
  11. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    quote:
    Dit schreef Kaarul
    Leuk, een soort creatief met kurk.


    Wel van je af knippen en snijden.
  12. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
Terug naar de lijst