Mondkapje maken.

Mondkapje maken. 

Onderwerp van Malero

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Agnes


    Deze zijn wel goed; je gebruikt deze nl. maar 1 keer, wegwerp, daardoor ook zo duur.
    Er zullen alleen helaas mensen zijn die vanwege geldgebrek deze mondkapjes wel aldoor opnieuw zullen gaan gebruiken en dan werken ze natuurlijk niet goed meer.
    Ik heb trouwens ook nog andere éénmalige die nog beter zijn (online besteld) met een gecertificeerd keurmerk.

    Het wordt een rotzooitje in het OV met die mondkapjes die vaak niet goed werken. Veiliger zal het er niet op worden. Ik hoop dat het zo rustig blijft zoals het nu is. Nu is het goed te doen, nog rustig in de trein en als mensen te dichtbij komen, gebaar ik of vraag ik vriendelijk om afstand. Ik ben bang voor de tijd dat het drukker gaat worden.



    Mensen die ze hergebruiken besmetten zichzelf. Als ze kapjes blijven dragen en jij ook, is het risico voor jou niet erg groot. Naast handhygiëne, afstand en niet aan je gezicht zitten (plus op de juiste manier kapje af doen).
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Solar

    Net bij Beau goed zichtbaar gemaakt

    idd
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Agnes


    Afstand bewaren lukt dus niet goed als het drukker wordt in de trein (nu nog wel nu het nog rustig is, maar straks niet meer).

    Nee maar de rest wel.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Reepje stof afkanten. Smalle zijden stukje omvouwen en doorstikken. Lange kanten omvouwen en op de rand van het kapje spelden. Lange kanten vaststikken. Evt een korte kant dicht stikken. Draadje door de opening vaag het tunneltje schuiven. Voor het wassen eruit halen.

    Je kunt zelf kijken of je dit aan de binnen of buitenkant doet.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Coraline
    Ik weet niet eens wat afkanten is 😬
    Had m’n moeder gevraagd om ze te maken, ze heeft tijd, een naaimachine en kan naaien... vroeger dan.. vertelde ze mij. Ze ging er niet aan beginnen SmileSmile

    En tis zo simpel.... Deze deelde mijn gemeente.
    Plaatje
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Overigens heb ik er eerst 4 gekocht die door een oa-ster zijn gemaakt. Ik had toen nog geen naaimachine. Nu wel.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef fleurie



    Daar kan geen filtertje in zoals een keukenpapiertje?

    Gewoon één kant open houden, zo moeilijk is dat toch niet?Smile
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Deze zijn van de rijksoverheid, ik vraag me af of ze goed aansluiten op je gezicht
    En ze zijn zonder filteroptie

    dat vraag ik me ook af. Uiteraard kun je een tunneltje er op zetten met ijzerdraad.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik kan dat wel, maar het staat niet in de omschrijving. Er zijn betere patronen die rondgaan op internet, die ook makkelijk zijn

    Dat absoluut. De overheid vindt dit voldoende, het mag vooral niet de schijn hebben dat het veilig zou kunnen zijn....
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef rotonde


    Nouja, eerst vond ik dat dus ook niet te overzien hahahaha, er zit ook echt geen uitleg bij het hele patroontje
    Maar nu zeg ik: eerst met de goede kanten op elkaar leggen. Bovenkant vastnaaien, dan de overgebleven kanten omzomen naar binnen, dus enkelvoudig. Daarna dus de mondkap vouwen hoe ie moet komen en het tunnelltje naaien, zoiets

    Ik zou bij het overheid ding de twee lapjes na het knippen op elkaar leggen. Om zigzaggen om rafelen tegen te gaan en dan verder met het vouwen en stikken. Voor je het elastiek er door doet, het tunneltje er op naaien voor het ijzerdraad.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Heb je daar een vb/link van?
    Ik wil het rechte lapje met plooien nog proberen. Die is wat handiger naaien dan het bh model

    Ik zocht m ook en heb m gevonden en gemaakt. Is best eenvoudig en prima kapje.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb zelf de lange kant open gehouden voor het omdraaien. Je kunt er dan ook een filter in doen.
Terug naar de lijst