Kalknagels

Kalknagels 

Onderwerp van Annemieke35

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Sonja
    Tea tree oil werkt perfect consequent elke dag erop doen. Het heeft tijd nodig want de kalknagels moet eruit groeien


    Hoe smeer je dat erop? Op welk moment van de dag moet je dat tooepassen?
  2. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Mijn vader moest t van de pedicure met wattenstaafjes doen en nooit twee keer in de pot.
    Van minst aangedane nagel naar meest aangedane nagel

    Hij deed het elke avond
  3. Sonja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Sonja
    Bij Holland & Barrett hebben ze flesje tea tree olie waar meteen een kwastje inzit anders gewoon een wattenstaafje

    >>LINK<<
    1 jun '20 - 21:36:15 / 1 jun '20 - 21:47:42
  4. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Ik smeer al een jaar elke avond vicks vapo rub op mijn groteteennagel, gevonden op oma weet raad inderdaad. kalknagel is nu net helemaal weg. Heb ook vanalles geprobeerd en niets hielp. Nu heb ik nog 1 kalknagel op mijn kleine teen, daar helpt echt niets tegen geloof ik.
  6. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef jeannetted


    Hoe smeer je dat erop? Op welk moment van de dag moet je dat tooepassen?



    Dit druppel je.

    TeaTree helpt, vicks helpt, appelazijn helpt. Alleen 1 ding, heel consequent iedere avond je nagel doorweken. ( Dus ook in vakantie tijd, geen gelakte nagels) In ieder geval totdat de nagel is vernieuwd en dat duurt een goed jaar.
  7. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam
    Al jaren worstel ik met kalknagels. Alles geprobeerd van medicijnen slikken maanden lang, smeren met allerlei middelen en vorig jaar begonnen met laseren.
    De conclusie is dat de pillen niet hielpen, misschien als je dat meer dan een jaar doet, maar had te veel effect op de leverfuncties.
    Allerlei smeerseltjes geprobeerd, daktarin, tea tree, appelazijn, etc.
    werd er niet beter van, zeker niet mooier.
    Uiteindelijk gelaserd en voor het eerst in jaren kwam er na een maand een mooi wit randje tevoorschijn onder het nagelbed vandaan. Volgens zeggen was twee keer genoeg. Dus een week of zes later nog eens en het witte randje werd steeds groter.
    Daarna laten uitgroeien zeiden ze.
    Dat heb ik geweten. Binnen twee maanden zat het weer door de hele nagel.

    Ik had nog een oude braun silk ipl ontharingsding. Ik dacht dat als ipl in de salon helpt zou dat ook wel eens kunnen helpen. En dat ik dat maandelijks kon doen. Dus daar ben ik in november mee gestart na het fiasco van de dure ipl behandeling in de salon. Doorflitsen tot het behoorlijk 'heet' aanvoelt was de bedoeling in de salon, dus dat doe ik thuis ook.

    Sindsdien groeit gestadig weer de witte rand en inmiddels is het grootste deel van mijn nagels weer gezond aan het tonen. En grootste voordeel: ik kan het bijhouden met weinig moeite en weinig kosten. Nog een paar maanden en dan heb ik sinds jaren weer gezonde nagels als het zo doorgaat. Het ziet er al beter uit als het in jaren deed
  8. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    De Vaporub is nog niet genoemd hè?

    Het helptSmile
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    De Vaporub is nog niet genoemd hè?

    Het helptSmile


    Dat helpt inderdaad, ik had daar hierboven al over geschreven.
  10. Flair
    Lente

    Toon alleen de berichten van Flair
    Ik heb al jaren last van kalknagels, in het verleden Terbinafine geslikt, hielp niet, in 2014 op advies van pedicure begonnen met honingzalf en M-cose van Hypogeen, dit deed wel wat maar de werking stopte na een paar jaar trouw 2x daags smeren, nagels zijn wel dunner geworden, in die tijd ook een apparaat gekocht om schoenen te steriliseren, Shoefresh.

    Daarna ben ik tea tree gaan gebruiken, deed niets, azijn ook niet, eind maart ben ik begonnen met Vicks vaporub, en verdorie, niet verwacht, er groeit een mooie nagel uit, nog maar een halve cm maar dit werkt dus terwijl ik dat niet verwachtte.

    Of het helpt weet ik niet, maar maak elke dag de nagels schoon met azijn of aceton.


    Daarnaast was ik sokken, badhanddoeken en beddengoed op 60 graden.
  11. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Sokken binnenstebuiten wassen om de sporen van de schimmel zo goed mogelijk kwijt te rakenSmile
  12. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    De Vaporub is nog niet genoemd hè?

    Het helptSmile



    Klopt en ook gewoon Betadine erop smeren ook

    En sokken en schoen schimmelvrij houden

    Afijn dat het lastig is moge duidelijk zijn
Terug naar de lijst