Elna lockmachine

Elna lockmachine 

Onderwerp van 00h

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ja ik weet iets

    Smile

    Klopt de draden komen van boven maar zijn idd ook onderdraden.
    Toen ik hem kocht zaten er op elke stangdinges een andere kleur draad, daardoor begreep ik ook beter wie wat waar. Je kunt met drie of meer vier draden werken, met 4 is twee naalden en met 3 is met 1 naald.
    Ik werk meestal met 1 naald, waarom weet ik eigenlijk niet
  2. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Het lijkt me heel wat overzichtelijker, (ennnn k hoef het schroefje niet terug te vinden)

    k ga eerst slapen, hoor er graag meer over als je dat ook een goed idee vindt.
    Trusten OA
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ja hoor is goed, je mag me ook appen. Maar mijn machine is niet zo geavanceerd als de jouwe.
  4. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    @Ooh woonde niet bij mij in de buurt ...?
    Ok anyway hier hebben wij in het dorp een speciaalzaak naaimachines/lockmachines...bestaat al jaren een begrip in de regio...

    Ik heb even gekeken...en ze geven workshops in lockmachines

    Best heel frequent (zie fotootje voor de print screen .

    Op de website vsn Los naaimachines Roelofarendsveen zie je nog meer data en info...


    Plaatje
  5. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Hee wat fantastisch Caroline k ga vandaag toch die kant op (Verhuizen deel 3 van oud huisgenote), ik zet de machine (naast de verhuisdozen) in de auto en neem hem mee, Kijken of ik daar op ook een workshop mee mag draaien, wat een goed idee! En een mooie omgeving.
    Groet (uit Weesp tegenwoordig).

    Die schroefjes kosten 0,03 cent geloof ik en misschien hebben ze die daar wel liggen.
  6. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    En ja ze hebben het schroefje en de naalden er in gezet.
    De cursussen zitten vol eerst.
  7. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik heb een naaimachine van 45 jaar oud. Van mijn ouders gekregen toen ik trouwde.
    Ik heb heel veel genaaid. Ik merk dat ik nu 'rijker' ben. Ik koop kleding, gordijnen en dekbedhoezen kant en klaar. Dacht meer te gaan naaien nu ik met pensioen ben. Is niet zo.
    Ik kijk soms online naar naaidemonstraties van de Knip. Elke woensdagavond naaien ze in een paar uur een blouse, jurk of broek via een webinar.
    Zo'n lockmachine lijkt me wel wat.
    Inmiddels weet ik dat teveel toeters en bellen op een apparaat voor mij niet werken. Te ingewikkeld en de helft gebruik je nooit.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Een eenvoudige lockmachine kan ook Janette, ik ben er erg blij mee, het werkt zo handig.
  9. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Wat een gaaf draadje; ik heb een lockmachine geerfd van mijn tante alleen zinkt de moed me in de schoenen als ik hem uit de verpakking haal en er alleen maar naar kijk.... Even een melding maken voor dit draadje, en misschien de linkjes naar de Youtube filmpjes even plaatsen 00h, wellicht moet ik toch eens een poging wagen....
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Margoos
    Wat een gaaf draadje; ik heb een lockmachine geerfd van mijn tante alleen zinkt de moed me in de schoenen als ik hem uit de verpakking haal en er alleen maar naar kijk.... Even een melding maken voor dit draadje, en misschien de linkjes naar de Youtube filmpjes even plaatsen 00h, wellicht moet ik toch eens een poging wagen....


    Welk merk en model heb je?
  11. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Ja dan kunnen we voor je kijken

    k ga slapen, morgen met een fris hoofd de draden in rijgen en hopen dat t werkt!
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h
    Ja dan kunnen we voor je kijken

    k ga slapen, morgen met een fris hoofd de draden in rijgen en hopen dat t werkt!


    Ja dat is al een klusje om dat goed te doen
    Niet rekkende stof is makkelijker om mee te beginnen
Terug naar de lijst