Elna lockmachine

Elna lockmachine 

Onderwerp van 00h

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Wat leuk dat jullie zo meekijken, k heb nu verschillende stoffen genaaid met deze steek en met de draadspanning gepuzzeld.
    Het verschilt enorm per stof. Ik heb een zetje nodig om er mee aan de gang te gaan, zo bang om iets verkeerd te doen, ik krijg steeds meer respect voor de machine, wat veel knopjes instellingen en mogelijkheden. Dat filmpje in het Engels heb ik nu al zo vaak bekeken, alleen nog maar de eerste 20 minuten, en steeds zie en hoor ik nieuwe dingen.

    In Roelofarendsveen (dankzij @Carlita) ga ik twee ochtenden een cursus doen speciaal voor lockmachines, daarvoor moet ik deze steek kunnen inrijgen.
    Er hoort nog een andere naai/werktafel bij de machine, die hebben ze daar dan voor me klaar liggen met nog wat missende losse delen.
    Het is een wonderlijk gebeuren
    echt een vakantie project.



    17 jul '20 - 08:37:43 / 17 jul '20 - 11:43:57
  2. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Mooi hè en door de kleurtjes zie je welke draad wat doet.
    Kun je ook als sier gebruiken.
    Ik denk dat de instellingen zijn voor wanneer de draad trekt aan de rand, dus om de transporteur anders in te stellen. Je kunt er waarschijnlijk ook mee rimpelen. Leuk uit proberen.


    Bij mij ben ik ineens mijn handleiding kwijt, even weggelegd en nu spoorloos

    Veel handleidingen staan op het internet, ga je mee doen?.

  3. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Saar_tje
    Blauw lijkt me ook niet goed de stiksteek zit hoger

    Nu stikt de machine m zo: En hoe het volgens het boekje er uit moet zien:


    Plaatje
  4. Saar_tje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Saar_tje
    Rood en groen nog ietsie pietsje strakker
    Geel ligt heel mooi aan de stof aan de snijkant!!
  5. Saar_tje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Saar_tje
    Zo heb ik vorig jaar een lock gekregen van iemand die er niet mee overweg kon, had r wel geholpen, ik blij omdat de mijne stuk is gegaan.
    Tja er zit nu een mes aan
    Kun jij 't mesje ook wegdraaien??
  6. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Ja dat kan heel makkelijk. t Staat in het filmpje hoe, maar als je dat op moet zoeken...

    eigenlijk zou ik in de handleiding erbij moeten zetten waar het in het filmpje getoond wordt.
    Op hoeveel minuut er wat staat uitgelegd;
    op 6.06 staat hoe dat werkt.



  7. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Saar_tje
    Rood en groen nog ietsie pietsje strakker
    Geel ligt heel mooi aan de stof aan de snijkant!!

    Oke, handig he die kleurtjes, echt ingenieus bedacht, de handleiding had ook in kleur moeten zijn eigenlijk.

    Wat maak jij er mee?
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h

    Veel handleidingen staan op het internet, ga je mee doen?.



    Ik heb twee lappen stof liggen voor jurkjes alleen even geen tijd. Maar bij mijn machine weet ik hoe hij werkt, alleen de extra opties niet zoals sierstikwerk en band meestikken.
    Het was met mijn handleiding zo raar, maandag kijk ik er nog in... Dinsdag is hij spoorloos.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h

    Oke, handig he die kleurtjes, echt ingenieus bedacht, de handleiding had ook in kleur moeten zijn eigenlijk.

    Wat maak jij er mee?


    Ik vind juist met de kleurtjes naaien in het begin het duidelijk maken wat wat doet.
    Je kunt door een dingetje er even uit te halen ook een iets golvende rand maken, een muizentand rand.
    Dat dingetje heet de Ehhh even de naam kwijt.
  10. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Benieuwd wat voor dingetje dat kan zijn....

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik heb twee lappen stof liggen voor jurkjes alleen even geen tijd. Maar bij mijn machine weet ik hoe hij werkt, alleen de extra opties niet zoals sierstikwerk en band meestikken.
    Het was met mijn handleiding zo raar, maandag kijk ik er nog in... Dinsdag is hij spoorloos.

    Wat ben je maandag daarna, na het inkijken gaan doen?
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h
    Benieuwd wat voor dingetje dat kan zijn....


    Wat ben je maandag daarna, na het inkijken gaan doen?


    Jurkje naaien :) ik heb nog in mijn papiercontainer gekeken maar die is ook leeg.
    Ik hoef alleen maar specifieke dingen op te zoeken en dat lukt ook online.
  12. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Waar je de stoffen opbergt misschien? Of de naalden en draden, klosjes garen?
Terug naar de lijst