Pan met puin #hoe bak je nou fatsoenlijk aardappelen

Pan met puin #hoe bak je nou fatsoenlijk aardappelen  

Onderwerp van EmC

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Het best lopende draadje in tijden! Smile
  2. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef EmC


    Het draadje dat niet off topic gaat bestaat waarschijnlijk alleen in theorie Smile

    Wat is dat, off topic ?? Smile

    Nee, aardappelen bakken is best wel een dingetje maar ik lees hier een paar goede tips.

    Ikzelf zou denken :

    a) Goede tip, boter en olie combineren, ik heb me laten vertellen dat dat een truc is om de boter niet te laten verbranden.
    b) Eigen ervaring : Niet "tè veel" / te vaak roeren.
    c) Makkelijker (inderdaad) schijfjes bakken in de oven.
    d) Van rauw naar bakken, in 1x werkt niet.
    e) Als Albert of Heijn op een pakje schrijven dat iets ergens geschikt voor is, dan wil dat nog niet zeggen dat dat zo is.
    f) Kruiden zullen de neiging hebben om aan te branden, wellicht zelf en niet van begin af aan toevoegen?
    g) Een goede anti-aanbakpan, die je dan ook goed behandeld (niet in de vaatwasser, geen schuursponstoestanden e.d.) is "een gouden ding".
    h) Ik zelf gebruik graag van die bijna ronde, echt kleine aardappelstukjes, geen vierkante blokjes maar "afgerond", die combineer ik bij bakken in de pan NIET met kruiden en gooi ik (via de ronde panrand) als een soort pannenkoek, zeer regelmatig om, in "net niet veel maar zeker niet te weinig" olie.

    Ik haaaaaaaaaaaaaaat off-topic
  3. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Is de aardappel al genoemd? De hoofdpersoon... die is nogal bepalend in de rol van succesfactor..
  4. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    Ik denk idd een nieuwe pan met anti-aanbaklaag. Geen metalen omschepspatel gebruiken dan krijg je krassen en de helft minder bakken, dan kom je al aan heel eind.

    Ik doe er ook wel eens Paneermeel met kruiden op dan worden ze nog krokanter.


    Plaatje
  5. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef EmC


    Voordeel is natuurlijk dat op onze leeftijd, indien de vereiste factor voor een schoonmoeder wordt gevonden, schoonmoeders niet altijd meer worden bijgeleverd.

    Ja "fuck" zeg.
    Dan heb je dus wel een soortgelijk probleem maar nog steeds geen goed gebakken aardappelen? Smile
    12 jul '20 - 09:56:55 / 12 jul '20 - 10:10:27
  6. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef jellehl
    Zwam als je een bakkwame schoonmoeder hebt... doet de dochter er niet meer toe... je zit gebeiteld voor de rest van haar leven..

    Zegt 'ie nu ............Smile Smile Smile

    Wist ik veel dat ik een jacht op schoonmoeders moest openen en niet op levenspartner.
  7. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef jellehl
    Is de aardappel al genoemd? De hoofdpersoon... die is nogal bepalend in de rol van succesfactor..

    Ja, mee eens.
    Goede vastkokers en niet te lang koken.
    Maar uit een zakje, wil prima.
    In ieder geval die van de Dekamarkt.
    Jee heeft een prima anti-aanbakpan, daar kan ik het zelfs mee maar met kruiden of andersoortige dingen op de aardappel heb ook ik in het verleden slechte ervaringen gemaakt.

    Ik denk dat de manier van bakken die daar voor nodig is eigenlijk veel meer weg heeft van frituren.

    Ongetwijfeld kwam hier de air-fryer al voorbij, ja, ik meen dat gelezen te hebben.
    Ik geloof dat ik nog eens over zo'n ding ga nadenken maar daar blijken ook grote verschillen in te zitten tussen modellen die de boel wel omroeren en niet omroeren enz. enz. enz.
  8. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    Ik snap dat omgooien dat sommigen omschrijven niet.
    Zie dat niet zo zitten.
    Dan zit toch je hele keuken onder de olie?
    Je kunt toch moeilijk een pan met kokende olie gaan omgooien?
    En waar haal ik een deksel vandaan?
    Ik heb nog nooit een koekenpan met een deksel in een winkel zien hangen.
  9. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Sanni66
    Ik denk idd een nieuwe pan met anti-aanbaklaag. Geen metalen omschepspatel gebruiken dan krijg je krassen en de helft minder bakken, dan kom je al aan heel eind.

    Ik doe er ook wel eens Paneermeel met kruiden op dan worden ze nog krokanter.



    Blijft dat op de aardappel zitten ?
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Inge65
    Het best lopende draadje in tijden! Smile


    Logisch.
    Sex en aardappels, daar raak je toch nooit over uitgepraat?
  11. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef EmC
    Ik snap dat omgooien dat sommigen omschrijven niet.
    Zie dat niet zo zitten.
    Dan zit toch je hele keuken onder de olie?
    Je kunt toch moeilijk een pan met kokende olie gaan omgooien?
    En waar haal ik een deksel vandaan?
    Ik heb nog nooit een koekenpan met een deksel in een winkel zien hangen.

    Als ik klaar ben dan liggen er wel een paar spettertjes olie op de kookplaat.
    Meestal niet al te veel.
    Nee, bij een goede bakpan, met goed gevormde, deels ronde rand, kun je met een handbeweging armbeweging de aardappelen omgooien, zonder dat je olie morst.
  12. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef EmC


    Logisch.
    Sex en aardappels, daar raak je toch nooit over uitgepraat?

    In ieder geval dunkt me hier iets causaals te vinden te zijn voor wat betreft het aanbranden van aardappelen.
Terug naar de lijst