Koffie in de groep gooien.

Koffie in de groep gooien. 

Onderwerp van Zwembandje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Ken je de coldbrew al? Koffie getapt als bier met stikstof >>LINK<<


  2. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje

    quote:
    Dit schreef Zooitje
    Bij zooitje haak ik afSmile

    Zou ik niet doen als ik jou was.
    Bij "zooitje" wordt het vaak pas juist interessant.
    Wie zit er nu verlegen om zoiets als "geordend, gestructureerd, inzichtelijk, recht toe - recht aan" ??
    Da's toch dramatisch inhumaan saai ?
  3. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje

    quote:
    Dit schreef rotonde
    Ken je de coldbrew al? Koffie getapt als bier met stikstof >>LINK<<



    Cold brew ken ik maar nog niet met stikstof.

    Leuk concept.

    Ik lees bij ons, bij de AH op het koffie-apparaat, altijd dat koffie de 1 na grootste commodity na aardolie is !!

    Ik vind dat fascinerend.
  4. Lisenna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisenna
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Met of zonder "vel" ?
    Melk wel of niet aan de kook ?


    Melk aan de kook. Uitzetten, vel eraf trekken en dan kloppen maar!
  5. Yvonne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yvonne
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    O ja, ik vergat in het bovenstaande nog kopi luwak.
    Zelf moet ik er eigenlijk niet aan denken maar ik ben stiekem wel benieuwd hoe het smaakt.

    Ik heb ooit Kopi Luwak gedronken.
    Lekker maar niet zo speciaal dat ik t nog een x zou aanschaffen. Niet bijzonder genoeg om t voor die prijs te kopen vind ik.
  6. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974
    Dacht ik ff snel het ultieme recept voor koffie te lezen..

    Het is een lange weg naar de beste koffie. Zakken vol met bonen heb ik staan. Weken lang zoekend naar de juiste verhoudingen temperaturen, grof, iets minder grof. Gevolg: een te slappe bak koffie, een bak koffie met prut, blijven klooien met cups onder begeleiding van schuldgevoel ( al dat afval van die cups..). Ik ben er voorlopig nog niet klaar mee.
  7. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Met of zonder "vel" ?
    Melk wel of niet aan de kook ?


    Melk max. 60 graden!
    Een goede cappucino of flat white is direct drinkbaar
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Oja, vakantiekoffie, is mij ook nog nooit gelukt om dat gevoel in mijn Nederlandse koffie te knutselen. Ik heb een aantal jaren in Spanje gewoond en de hele sterke koffie daar, heerlijk! Terug in Nederland probeerde ik dat met zo’n percolator maar dat was dan meer uit nostalgie dan dat de koffie me net zo smaakte als daar. Ik denk dat ik mijn koffieverslaving meegenomen heb uit Spanje. Hier in Nederland ga ik graag naar een leuk koffietentje hier in de stad om te genieten van een lekkere koffie. De bonen staan op de menukaart aangeprezen, je kiest dus een boon. Daar kan ik dan echt van genieten op mijn vrije dag. Misschien moet ik ook maar eens aan zo’n bonenmachine. Of misschien beter van niet (nu ik zoveel thuis ben)...
  9. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje

    quote:
    Dit schreef Yvonne

    Ik heb ooit Kopi Luwak gedronken.
    Lekker maar niet zo speciaal dat ik t nog een x zou aanschaffen. Niet bijzonder genoeg om t voor die prijs te kopen vind ik.

    Hij staat eigenlijk best wel een beetje op mijn "to do" lijstje.

    Gisteren zat ik naar een film te kijken waar Wagyu tournedos in voorkwam.
    Die staat dankzij jou niet meer op mijn to do lijstje.

    Zooooooheeeeee, wat was dat lekker !!
    Daar moest ik gisteren tijdens de film aan terugdenken.

    Ik vond het trouwens een vermakelijke (actie-)film : >>LINK<< in de trailer zie je nota bene de Wagyu
  10. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje

    quote:
    Dit schreef Fri1974
    Dacht ik ff snel het ultieme recept voor koffie te lezen..

    Het is een lange weg naar de beste koffie. Zakken vol met bonen heb ik staan. Weken lang zoekend naar de juiste verhoudingen temperaturen, grof, iets minder grof. Gevolg: een te slappe bak koffie, een bak koffie met prut, blijven klooien met cups onder begeleiding van schuldgevoel ( al dat afval van die cups..). Ik ben er voorlopig nog niet klaar mee.

    Ja, dat uitproberen, dat traject .......

    En in dat traject heb ik zelfs een cupje open-"geschroefd" om die koffie, precies die hoeveelheid, maalgraad enz. enz. enz. in het espresso-apparaat te gebruiken.
    Zooooooheeeee, wat was dat een misser !!!

    Dan kom je tot de conclusie dat het stuk techniek wat Nespresso-apparaat heet echt heel bijzonder is en de koffie daarvoor ook.

    Dus af en toe drink ik ook een "cupje".

    Ik heb dan ook last van mijn geweten.

    Vooral omdat ik weet dat het cupje van aluminium gemaakt is en dat ze daar in Duitsland veel mooiere dingen mee kunnen doen zoals het maken van een Audi.
    Zonde om dat dan voor koffie te gebruiken.
  11. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje

    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Melk max. 60 graden!
    Een goede cappucino of flat white is direct drinkbaar

    Ja, dat is bekend.
    Maar dat was hier even niet de invalshoek.

    De "gekookte melk"-variant ken ik vanuit mijn jeugd.
    Het was de reden dat ik mijn koffie zwart ging drinken.

    Bij kennissen in de buurt moest je je dan door een vel van 3 centimeter dik heenwurmen voordat je bij de koffie kwam.
    In mijn betere ( = heftigere ) nachtmerries komt dat nog wel eens voor.
  12. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje

    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Oja, vakantiekoffie, is mij ook nog nooit gelukt om dat gevoel in mijn Nederlandse koffie te knutselen. Ik heb een aantal jaren in Spanje gewoond en de hele sterke koffie daar, heerlijk! Terug in Nederland probeerde ik dat met zo’n percolator maar dat was dan meer uit nostalgie dan dat de koffie me net zo smaakte als daar. Ik denk dat ik mijn koffieverslaving meegenomen heb uit Spanje. Hier in Nederland ga ik graag naar een leuk koffietentje hier in de stad om te genieten van een lekkere koffie. De bonen staan op de menukaart aangeprezen, je kiest dus een boon. Daar kan ik dan echt van genieten op mijn vrije dag. Misschien moet ik ook maar eens aan zo’n bonenmachine. Of misschien beter van niet (nu ik zoveel thuis ben)...

    Tsja, "vakantiekoffie" is gewoon niet te koop helaas.

    Een automatische bonenmachine is echt wel iets fijns.
    Ik heb deze >>LINK<< tweedehands van internet geplukt.

    Ik ben zeer onder de indruk van het ontwerp, de technische uitvoering van de machine, de degelijkheid (ondanks dat het Italiaans is) en vooral ook de mogelijkheden.
    Feitelijk heb je zo'n beetje alles in de hand wat invloed heeft op het eindresultaat (alle belangrijke "expert parameters") maar met het voordeel (t.o.v. handmatig) dat als je eenmaal de juiste setting bepaald hebt, e.e.a. reproduceerbaar is met exact hetzelfde resultaat.

    Ik drink de laatste maanden veeeeeeeeeel te veel koffie maar ik weet dat dat een fase is dus reken ik mezelf daar niet al te streng op af.
Terug naar de lijst