Appartement verhuren, wat zouden jullie doen?

Appartement verhuren, wat zouden jullie doen? 

Onderwerp van Astrid

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Leonard
    Gewoon gaan verhuren, maar dan wel via een makelaar /verhuur buro.
    Dat kost je denk ik een maand huuropbrengst, maar neemt je veel zorg uit handen.
    Huurcontract van 2 jaar is gebruikelijk tegenwoordig.
    Verkopen kan altijd nog hé.

    Verhuurbureau heb ik slechte ervaring mee . Ben beter af bij een jong studerend stel die een huurcontract hebben zolang ze ingeschreven staan als student met jaarlijkse verlenging .


    Astrid je hoeft verder niet met dr afgewezen huurder in discussie . Huren is een zakelijke afspraak en afwijzing is afwijzing . Zorg altijd voor een goed contract en voor bepaalde tijd .
  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Je kan het toch ook bij een makelaar laten verhuren. Jij bepaald de huurtijd en zij verhuren. Zo heb je dus ook geen last van als huurders er niet uit willen.
  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Verhuurbureau heb ik slechte ervaring mee . Ben beter af bij een jong studerend stel die een huurcontract hebben zolang ze ingeschreven staan als student met jaarlijkse verlenging .


    Astrid je hoeft verder niet met dr afgewezen huurder in discussie . Huren is een zakelijke afspraak en afwijzing is afwijzing . Zorg altijd voor een goed contract en voor bepaalde tijd .


    Ik ken 2 gevallen die doffe ellende gehad hebben door zelf hun huis te verhuren. Huis was uitgewoond, huur werd niet betaald en ze wilden niet vertrekken.
  4. quote:
    Dit schreef maartje
    ze wilden niet vertrekken.

    Hoe sterk sta je met een kort huurcontract? Ofdat nou door een makelaar of privé opgesteld is.
  5. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid

    quote:
    Dit schreef Malero
    Je kan het toch ook bij een makelaar laten verhuren. Jij bepaald de huurtijd en zij verhuren. Zo heb je dus ook geen last van als huurders er niet uit willen.


    Is mijn plan ook en dan contract voor 2 jaar.

    Heb ik er in elk geval 2 jaar geen gezeur en stress van.
  6. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid

    quote:
    Dit schreef Marlies

    Hoe sterk sta je met een kort huurcontract? Ofdat nou door een makelaar of privé opgesteld is.


    Dan zal deze persoon er uit worden gezet. Huurcontract makelaar zal juridisch beter zijn, dan een contract die ik van internet af pluk denk ik.
  7. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid

    quote:
    Dit schreef Marry

    Niet beantwoorden

    Of dat er misschien voor de netheid nog ff vermelden


    Nog geen reactie terug.
  8. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid

    Ik heb in elk geval al een stuk minder stress dat ik de woning niet dit weekend leeg moet halen voor haar.

    Laat ik nu eerst de kamer van mijn zus leeghalen, voordat ik daar problemen mee krijg. Ze zeggen wel dat ik de tijd mag nemen omdat er nog geen nieuwe bewoner voor deze kamer is, maar toch... geeft mij rust als ik in elk geval iets klaar heb en uit mijn hoofd kan wissen. Kan ik mij daarna weer op het volgende richten...
  9. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Vind hier veel informatie staan: >>LINK<<
    Bijvoorbeeld dat een tijdelijke huurcontract niet langer dan 2 jaar kan zijn en ook 1 tot 3 maanden voor einde contract door de verhuurder een bericht moet worden gegeven dat de huurtermijn afloopt en het huis leeg opgeleverd moet worden op afgesproken datum. Anders wordt het huurcontract verlengd voor onbepaalde tijd en dan kom je bijna niet meer van die huurder af. Ook een volgend tijdelijk contract afsluiten kan niet, want dan wordt het ook weer direct onbepaalde tijd.

    Veel succes de komende tijd! Er is heel veel op je afgekomen en zo te lezen komt er meer op je af. Neem je rust en tijd ervoor en inderdaad: af en toe even eruit. Lachen huilen, kwaad alle gras plat stampen, maakt niet uit. Gewoon doen.
  10. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Dit soort draadjes maken dat ik mijn abonnement toch maar weer verleng.
    Goed geholpen, lieverds!
  11. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef maartje


    Ik ken 2 gevallen die doffe ellende gehad hebben door zelf hun huis te verhuren. Huis was uitgewoond, huur werd niet betaald en ze wilden niet vertrekken.


    Soortgelijke ervaring toen de vriendin van mijn broer bij hem introk en haar oude woning tijdelijk verhuurde aan Chinezen met een tijdelijke topbaan bij een bedrijf in Friesland.
    Veel schade en de Chinezen wisten van 'niks'.
  12. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Hoe sterk sta je met een kort huurcontract? Ofdat nou door een makelaar of privé opgesteld is.



    Makelaars verhuren dan aan expats, of mensen die een huis hebben gekocht maar er nog niet in kunnen.
Terug naar de lijst