Appartement verhuren, wat zouden jullie doen? 

Onderwerp van Astrid

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Astrid
    Gestuurd:

    Beste XXX

    We hebben elkaar inderdaad in mei gesproken over het (ver)huren van het appartement van mijn moeder. Helaas is er in de tussentijd veel gebeurd, zoals het overlijden van mijn zus op 15 juli (dat heb je waarschijnlijk wel gehoord en anders heb je wel de rouwkaart gelezen in je werkmail). 
    Daarom heb ik moeten besluiten om het appartement nu toch niet te verhuren. Ik moet straks over het erfdeel van mijn zus ruim 30.000 euro betalen, iets wat ik niet heb, 
    Ik weet dat het jou in een lastige positie brengt, en dat spijt me. Maar het is helaas niet anders. Ik hoop dat je snel iets anders vindt.

    Groeten,

    Astrid

    👍👍👍
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Astrid, je krijgt het leven niet licht momenteel. Ik vind je stoer en lief. Smile

    Die 30k krijg je met dat huis als onderpand zo een hypotheek voor. Met de lage rente van nu en een normale huur, heb je dat zo terug betaald.

    Je kunt vast in het huurcontract op laten nemen dat de makelaar eens per maand mag controleren op plantages.

    Ik ken heel goede verhalen over verhuur. Meestal gaat het goed.
  3. Jako
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jako
    Ik wil verder geen advies geven over het appartement, maar je wel sterkte wensen met wat er allemaal op je af is gekomen en komt.

    En vindt het leuk om te lezen dat jij een Mark het plan hebben om samen te gaan wonen. Da's in ieder geval iets om naar uit te kijken Smile
  4. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    War krijg jij veel te verwerken, al vermoed ik dat je daar niet echt aan toekomt zo.
    Ik wens je veel sterkte en eens met Loeki wat is OA toch een mooie club mensen 🙏
  5. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid

    quote:
    Dit schreef scar
    Astrid, je krijgt het leven niet licht momenteel. Ik vind je stoer en lief. Smile

    Die 30k krijg je met dat huis als onderpand zo een hypotheek voor. Met de lage rente van nu en een normale huur, heb je dat zo terug betaald.

    Je kunt vast in het huurcontract op laten nemen dat de makelaar eens per maand mag controleren op plantages.

    Ik ken heel goede verhalen over verhuur. Meestal gaat het goed.


    Weet niet of ik 30.000 kan lenen nu, als ze gaan kijken naar mijn salaris en huurlasten dan niet, ik heb ondertussen een (te) hoge huur, waar ik nu huurtoeslag op krijg en straks door de woning van mijn moeder geen recht meer op heb.


  6. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Astrid


    Weet niet of ik 30.000 kan lenen nu, als ze gaan kijken naar mijn salaris en huurlasten dan niet, ik heb ondertussen een (te) hoge huur, waar ik nu huurtoeslag op krijg en straks door de woning van mijn moeder geen recht meer op heb.



    Misschien een stomme vraag....maar als je nu huur betaald kun je dat niet beter in het huis van je moeder gaan wonen? Dat is vrij.
  7. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid

    Ik heb overigens nog geen reactie Smile

    Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken. Het is een nare situatie waar ik in terecht ben gekomen. Een appartement erven, verhuren klinkt erg leuk, maar ik had veel liever gehad dat iedereen nog leefde...

    Ik probeer nu alles 1 voor 1 te doen, zodat ik niet omval en zoveel mogelijk mijn hoofd erbij kan houden.

  8. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Misschien een stomme vraag....maar als je nu huur betaald kun je dat niet beter in het huis van je moeder gaan wonen? Dat is vrij.


    Met een huuropbrengst van 1000 uit dat huis zou ik eerst het rekensommetje ff maken voordat je dat beslist..
  9. Cruella
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cruella

    Je kunt vast in het huurcontract op laten nemen dat de makelaar eens per maand mag controleren op plantages.

    Dit lijkt mij echt TOP, een maandelijkse controle, ik ken ook drie horror verhalen zo zaten bij mijn zus kogelgaten in de muur en werd haar bungalow gebruikt als hoerentent!
  10. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid

    quote:
    Dit schreef MaNu

    Misschien een stomme vraag....maar als je nu huur betaald kun je dat niet beter in het huis van je moeder gaan wonen? Dat is vrij.


    Is een appartement met 1 redelijke slaapkamer en 1 kleine slaapkamer, waar amper een bed in past. Appartement is daardoor te klein voor mij en mijn zoon.

    Was mijn zoon de deur uit geweest, was het misschien een ander verhaal geworden.
  11. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid

    quote:
    Dit schreef Cruella

    Je kunt vast in het huurcontract op laten nemen dat de makelaar eens per maand mag controleren op plantages.

    Dit lijkt mij echt TOP, een maandelijkse controle, ik ken ook drie horror verhalen zo zaten bij mijn zus kogelgaten in de muur en werd haar bungalow gebruikt als hoerentent!


    Smile

    Ook verhuurd via een makelaar?
  12. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Ik heb studenten en die kunnen er tijdens hun studie wonen via een studenten huurcontract en is maandelijksopzegbaar . Gaat via kamernet.
Terug naar de lijst