Appartement verhuren, wat zouden jullie doen?

Appartement verhuren, wat zouden jullie doen? 

Onderwerp van Astrid

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Cruella
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cruella
    quote:
    Dit schreef Astrid


    Smile

    Ook verhuurd via een makelaar?

    yesssss
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Astrid


    Weet niet of ik 30.000 kan lenen nu, als ze gaan kijken naar mijn salaris en huurlasten dan niet, ik heb ondertussen een (te) hoge huur, waar ik nu huurtoeslag op krijg en straks door de woning van mijn moeder geen recht meer op heb.



    30000 hypotheek nemen met huis van je moeder als onderpand? Smile
  3. Bericht van Erna is op 13-08-2020 om 01:25:16 uur verwijderd door Erna.

    Reden: Achterhaald

     
  4. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    30000 hypotheek nemen met huis van je moeder als onderpand? Smile

    De lening moet gewoon worden afbetaald, hoe groot de overwaarde van de woning ook is.
    Rente en aflossing moeten dan, naast eigen huur, van hetzelfde inkomen worden betaald. Dat dient toereikend te zijn volgens de normen van de hypotheekverstrekkers.
  5. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Erna

    De lening moet gewoon worden afbetaald, hoe groot de overwaarde van de woning ook is.
    Rente en aflossing moeten dan, naast eigen huur, van hetzelfde inkomen worden betaald. Dat dient toereikend te zijn volgens de normen van de hypotheekverstrekkers.

    En daar komt bij dat je wilt verhuren er andere regels zijn wbt hypotheek en er zijn maar een klein aantal hypotheek verstrekkers die dit financieren . De Rabobank is er 1 van maar geloof me dat gaat niet zomaar . En ook al heb je heel veel overwaarde dan moet idd nog steeds afgelost worden . Ook moet het appartement door een erkende makelaar getaxeerd worden in verhuurde staat .


    Op dit moment bij het aanvragen van een hypotheek wordt er zeer panisch gedaan door banken als je een BKR hebt en zorg er voor dat die eerst allemaal verwijdert zijn of niet meer van toepassing bewijs . BKR na beëindiging nog 5 jaar staan . Maar veel krediet verstrekkers willen dat nog wel eens vergeten . Schone lei en dan pas aanvragen .
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    30000 hypotheek t/o 1000 euro huurinkomsten. Ik zou het gesprek met een verstrekker absoluut aangaan. Die 30000 belasting moet betaald worden en ligt niet op de plank. Ook een pl krijg je niet daarvoor. Dat appartement is mogelijk 5x zoveel waard. Bij evt executie verkoop krijgt de bank hoe dan ook zijn geld.

  7. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    30000 hypotheek t/o 1000 euro huurinkomsten. Ik zou het gesprek met een verstrekker absoluut aangaan. Die 30000 belasting moet betaald worden en ligt niet op de plank. Ook een pl krijg je niet daarvoor. Dat appartement is mogelijk 5x zoveel waard. Bij evt executie verkoop krijgt de bank hoe dan ook zijn geld.


    Maar het geld zit in stenen en je zal zelf intussen ook moeten leven, zonder toeslagen, huur- en zorgtoeslag van dit jaar zullen waarschijnlijk ook terugbetaalt moeten worden.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef maartje


    Maar het geld zit in stenen en je zal zelf intussen ook moeten leven, zonder toeslagen, huur- en zorgtoeslag van dit jaar zullen waarschijnlijk ook terugbetaalt moeten worden.

    Ik weet niet hoor, maar 30000 hypotheek is, laten we zeggen, 200 euro aflossing? De opbrengst huur 1000. Zie ik iets over het hoofd? Daar zit m.i. 800 euro verschil tussen.... Me dunkt dat dat voldoende is.
  9. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ik weet niet hoor, maar 30000 hypotheek is, laten we zeggen, 200 euro aflossing? De opbrengst huur 1000. Zie ik iets over het hoofd? Daar zit m.i. 800 euro verschil tussen.... Me dunkt dat dat voldoende is.


    Onderhoud van het huis etc. Dan is het nog afwachten of je het geld daadwerkelijk krijgt, de belastingdienst wil ook nog wat en bij vertrek van de huurder maar duimen dat ze het schadeloos achterlaten.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef maartje


    Onderhoud van het huis etc. Dan is het nog afwachten of je het geld daadwerkelijk krijgt, de belastingdienst wil ook nog wat en bij vertrek van de huurder maar duimen dat ze het schadeloos achterlaten.

    Kennelijk heb ik een slecht idee. En is verkopen de oplossing Smile er wordt echter aan voorbij gegaan dat TS graag het huis wil behouden voor zoon. En dat er straks afgerekend moet worden met de belastingdienst. Dat dat geld er niet is. Wat is daar de oplossing voor? Met een laag inkomen (want nu ht en zt) lukt dat never nooit niet.
  11. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Kennelijk heb ik een slecht idee. En is verkopen de oplossing Smile er wordt echter aan voorbij gegaan dat TS graag het huis wil behouden voor zoon. En dat er straks afgerekend moet worden met de belastingdienst. Dat dat geld er niet is. Wat is daar de oplossing voor? Met een laag inkomen (want nu ht en zt) lukt dat never nooit niet.


    Ik zou er zelf in gaan wonen, TS wil straks toch gaan samenwonen, als je 2 huishoudens samenvoegt, moet je toch al heel veel spullen ruimen. Klein huisje is dan als tussenvorm best wel handig Smile
  12. La-Loba
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van La-Loba
    Wat veel verlies zo achter elkaar, jeetje wat heftig en dan al die zorgen om huizen en verhuur, leeghalen huis van je zus.
    Wil je heel veel sterkte, kracht en wijsheid wensen!


    Plaatje
Terug naar de lijst