Soep

Soep 

Onderwerp van maartje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Eigenlijk altijd zelf gemaakt, maar wel een bouillonblokje. Bruine bonensoep is in de winter erg lekker (vega) of erwtensoep (ook vega)


    Dat maak ik met dikke vleesribben en worst Smile
  2. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Ik gebruik vetara bio groentebouliionpoeder.
    Zitten geen toevoegingen in als e621 e.a. dingen waar zoon allergisch voor is.

    Eigenlijk iedereen die hier soep eet, zegt verbaasd hoe lekker de soep isSmile
    Los van de verdere ingrediënten die ik erin mik.
  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje

    quote:
    Dit schreef Yanea

    Blik Smile



    Deed ik vroeger ook wel, maar sinds ik het zelf maak, hoef ik echt geen soep uit blik meer. Ik maak meestal veel, dat vries ik in in kleine bakjes.
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Soep maak ik bijna altijd zelf. Zit nu met een overschot aan tomaten en courgettes waar ik oa soep van maak. Die blokjes gebruik ik ook maar ik wil nog wel gaan zoeken naar een goed en gezond alternatief.
    In de kast staan ook van die zakken soep, nu pindasoep, voor het geval we een hele snelle maaltijd nodig hebben. Soep en brood. Ik gebruik weinig zout, die soepen in blik en in zak zijn voor mij wel aan de zoute kant.
  5. eva_eva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van eva_eva
    Ik gebruik tegenwoordig een kruidenbuiltje van de Honig omdat daar geen zout in zit.
  6. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik maak de soep met verse dingen uit de moestuin vaak. En soms bouillonblokje en soms niet.
  7. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef maartje
    Tomatensoep

    2 wortels, 2 uien, halve bol knoflook fijn hakken en bakken in een flinke scheut olijfolie. 140 gram tomatenpuree toevoegen en even meebakken. 1 eetlepel Italiaanse kruiden toevoegen, 1 kilo tomaten fijn snijden en erbij doen, bouillonblokjes en 2 liter water erbij, kwartier laten koken. Staafmixer erdoor en klaar. Eventueel nog gehaktballetjes erin doen en nog ff 10 minuten laten koken.



    Ontvel je die tomaten eerst?
  8. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje

    quote:
    Dit schreef Piep


    Ontvel je die tomaten eerst?


    Nee, niet nodig. Ik gebruik tegenwoordig een hakmolen, omdat groente snijden niet meer lukt met mijn handen.
  9. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef maartje


    Nee, niet nodig. Ik gebruik tegenwoordig een hakmolen, omdat groente snijden niet meer lukt met mijn handen.


    Ga hem dit weekend maken...ziet er heerlijk uit!
  10. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna

    Mijn Pindasoep :
    Kip blokjes bakken, halve liter melk, liter water,zakje kippensoep, zak Hollandse wokgroenten, pot pindakaas en taugé.
  11. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Geanna

    Mijn Pindasoep :
    Kip blokjes bakken, halve liter melk, liter water,zakje kippensoep, zak Hollandse wokgroenten, pot pindakaas en taugé.


    O, die klinkt ook heerlijk!
  12. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Soep maak ik bijna altijd zelf. Zit nu met een overschot aan tomaten en courgettes waar ik oa soep van maak. Die blokjes gebruik ik ook maar ik wil nog wel gaan zoeken naar een goed en gezond alternatief.
    In de kast staan ook van die zakken soep, nu pindasoep, voor het geval we een hele snelle maaltijd nodig hebben. Soep en brood. Ik gebruik weinig zout, die soepen in blik en in zak zijn voor mij wel aan de zoute kant.

    Pindasoep moet ik ook weer eens gaan maken!

    Jaren geleden ging ik bij een vriend eten die geweldig kon koken. Zo had hij eens Surinaamse pindasoep gemaakt. Maar wel met fijngesneden Madam Jeanettepeper erin... 🔥🧯
    Ik dacht dat ik er in bleef...🥵
Terug naar de lijst