Soep 

Onderwerp van maartje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje

    quote:
    Dit schreef fleurie



    Gewoon blijven doen! Smile
    Ik heb ook geen oordeel over mensen die dat wel graag gebruiken. Ik vind het zelf niet lekker (eten uit blik ook niet), maar het is geen vergif of zo Smile



    Als je alle basisproducten in huis hebt, is koken zonder pakjes of zakjes (wel met bouillonblokjes en tomatenpureeSmile) veel sneller dan die pakjes en zakjes, vind ik.
  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ja vind ik ook, je kunt er echt veel groenten in mikken nog. Heb laatst nog op het pak gekeken, maar zag niet echt rare ingrediënten of toevoegingen. Volgens mij valt het best mee.


    Mijn ene zoon is er dol op. Gooit er dan ook een halve groentewinkel in. Toen ik net ziek was en nog geen trippelstoel had, kookte hij veel hier. Met pakjes en zakjes, ja Smile Het viel me toen op dat ze lang niet meer zo zout zijn als vroeger, maar ik vind ze nog steeds niet lekker Smile Vaak zit er foelie of nootmuskaat in, daar gruwel ik van. Het is het vaak net-niet.

    Maar dat is slechts mijn persoonlijke smaak.

    Wat ik wel weer blij van word zijn de mixjes van Samasaya, dat is volgens mij alleen bij AH te krijgen. Al doe ik wel een mespuntje sambal bij de soto ajamSmile En de kruidenprutjes van Koningsvogel.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wij eten nu dus soep vanavond.... Zoon de laatste corona voorraad kippensoep uit blik en ik maak voor mijzelf mosterdsoep. Stokbrood en smeersels erbij.
  4. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef maartje



    Als je alle basisproducten in huis hebt, is koken zonder pakjes of zakjes (wel met bouillonblokjes en tomatenpureeSmile) veel sneller dan die pakjes en zakjes, vind ik.


    Je hebt inderdaad wel een voorraadje nodig. Als iemand bij wijze van spreken nu tegen me zegt "maak eens een chili con carne klaar", dan is het enige dat ik nodig heb een pot bruine bonen. Ik heb een paprika in huis, verder komijn en korianderpoeder, chilipoeder en paprikapoeder Rosenscharf (vind ik lekkerder), tomatenpuree, volgens mij nog een blik tomatenblokjes en in de vriezer nog wat gehakt. In de koelkast heb ik een blok trassi voor als in Indisch wil koken (niks zo lekker als de geur van bakkende trassi met knoflook, al vinden de buren het misschien wat minder) Smile

    Ik hoor ook vaak van pakjeszakjesliefhebbers (nogmaals: niks mis mee) dat ze bijvoorbeeld met kerst een keer zonder pakjes en zakjes hebben willen koken, en daarna zit hun kast vol potjes en zakjes die ze eigenlijk nooit meer gebruiken. Die kunnen waarschijnlijk direct een chili op tafel zetten met de voorraad mixjes in hun keuken Smile

  5. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Wij eten nu dus soep vanavond.... Zoon de laatste corona voorraad kippensoep uit blik en ik maak voor mijzelf mosterdsoep. Stokbrood en smeersels erbij.


    Ik heb nog verse spinazie die op moet... Even kijken of er een spinaziesoepje in mijn database staat, want ik lust nu ook wel een soepje!

    En dan later in de week, als ik de volgende dag geen afspraak heb, een knoflooksoepje.
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Knoflooksoep is zalig. Heb je recept?
  7. _Debbie_
    spicy disaster

    Toon alleen de berichten van _Debbie_
    Fan van simpel

    Een stronk broccoli in stukjes. Ook de steel. Een groente bouillon blok. Water aanvullen tot de Max streep.
    Op stand pureersoep. Na 18 minuten zowat een liter soep

    In de soepkop. Versgemalen peper, zelf gedroogde selderijzout en verse nootmuskaat erop.

    Apparaat is zijn geld waard. Vind ik. En nee.... geen aandelen Smile
    Plaatje
  8. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje

    quote:
    Dit schreef fleurie


    Ik heb nog verse spinazie die op moet... Even kijken of er een spinaziesoepje in mijn database staat, want ik lust nu ook wel een soepje!

    En dan later in de week, als ik de volgende dag geen afspraak heb, een knoflooksoepje.



    Volg jij altijd precies een recept? Ik doe altijd maar wat, een volgende keer pas ik het aan. Vaak voeg ik om te om te beginnen meerdere recepten tot één. Ik schrijf recepten nooit op, behalve nu dan, in dit draadje.
  9. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Knoflooksoep is zalig. Heb je recept?



    Ik heb er 72, varierend van simpel wat knoflook in een bouillonnetje pureren tot allerlei toeters en bellen erbij doen.
    Ik denk dat ik op simpel ga en deze neem, met als wijziging dat ik de knoflook eerst licht fruit in de soeppan met wat olijfolie (niet te donker laten worden) en dan water en (groente)bouillonblokjes erbij doe. En de dooier toevoegen terwijl ik nog aan het staafmixeren ben.
    quote:
    1 tot 2 bollen knoflook (neen, géén teentjes, bollen!!!)
    boter of margarine
    1 liter water
    2 bouillonblokjes (groenten of provencaalse kruiden of zo)
    4 dunne sneetjes brood
    2 eierdooiers
    peper en zout

    Pel alle teentjes van de bollen, doe ze in een pan tesamen met het water en de bouillionblokjes.
    Laat koken.
    Rooster intussen het brood.
    Als de knoflook echt goed zacht is, pureer de soep met de staafmixer. Voeg er dan de eierdooiers bij en nog een klontje boter of margarine (van het vuur AF!!!)
    Leg op ieder bord een sneetje brood en giet de soep erover.
  10. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef maartje



    Volg jij altijd precies een recept? Ik doe altijd maar wat, een volgende keer pas ik het aan. Vaak voeg ik om te om te beginnen meerdere recepten tot één. Ik schrijf recepten nooit op, behalve nu dan, in dit draadje.


    Soms wel, soms niet. Ligt aan het recept. Die knoflooksoep waarvan ik net het recept gaf gooit de knoflook zo in de bouillon, ik zou de knoflook eerst licht aanfruiten.

    Ik verzamel al 35 jaar recepten en dit is inmiddels uitgegroeid tot een database van ruim 65.000 stuks (waarbij ik een groot deel als kant en klare file heb aangeleverd gekregen, dus er is iemand nog gekker dan ik). Als ik die allemaal moet uitproberen heb ik minstens twee levens nodig waarin ik elke dag van geboorte tot dood een recept moet proberen Smile

  11. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef maartje

    Als je alle basisproducten in huis hebt, is koken zonder pakjes of zakjes (wel met bouillonblokjes en tomatenpureeSmile) veel sneller dan die pakjes en zakjes, vind ik.


    Dat is niet helemaal waar vind ik
    Maar ieder zijn ding

    Ik eet geen soep uit blik omdat ik dan toch metaal proef 🤷🏼‍♀️
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb de site van Karin Luiten gekeken en boboti gevonden zonder pakje Smile
    Wat staat daar veel op, ik krijg er inspiratie van :)

    Bij mij gebruiken de kinderen ook wereldgerechten etc wanneer ze koken, maar ik vrees dat ik ze al iets verpest heb.. Ze vinden zelfgemaakt ook lekkerder.
    Ik vind soep uit blik of zak vaak veel te zout, of idd een bliksmaak hebben. Maar voor even snel is het ideaal.



Terug naar de lijst