Zelf voedsel drogen 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik heb ook een voedseldroger. Ik droog er bijvoorbeeld appelpartjes en schijfjes banaan in. Ook knoflook en uien heb ik in gedroogd. De gedroogde knoflook en uien maak ik vervolgens met mijn magic bullet tot knoflookpoeder en uienpoeder.
  2. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Uienvlokken vind ik zo lekker. Wil ik ook proberen.
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Jongste loopt bij een diëtist en had oa het advies gekregen wat gedroogd fruit (of noten) te nemen. Komt dat even mooi uit 😁
  4. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik ga helemaal los. Smile

    De courgette die niet in de lasagne paste. En bananen en sinaasappel dungesneden, en die zestes van dr sinaasappel.

    Mijn vriend zei: maak een selfie...Oké, selfie met tomaat, (net uit bed) selfie met oven. Smile Kan er een serie van maken.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  5. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Jij hebt een heel luxe zo te zien!

    Ik heb een uur geleden aardbeien, kiwi, mango en citroen erin geschoven. Om te snoepen, voor in de yoghurt, en die citroen kun je als ik het goed heb begrepen verpulveren. Volgende project wordt uienpoeder maken en een aantal koningsoesterzwammen in stukjes drogen. Die beschimmelen anders zo snel na aankoop...

    Als ik het in de vingers heb ga ik me eens verdiepen in jerky. Maar dat schijnt een kunst op zich te zijn...
  6. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Nou ja, ook met de gedachte aan de moestuin en zo. En wij zijn met zijn drieën. Heerlijk! Op welke temperatuur zet jij het? Ik doe nu het laagste, 47 graden.
  7. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Ik heb van internet gehaald: 6-8 uur bij 60 graden. Voor het slapen gaan check ik nog even, eventueel doe ik er nog een uurtje of 2 bij, afhankelijk van hoe de vlag er dan bij hangt.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar

    En dan heb je gedroogd fruit of gedroogde tomaten of bloemkool of paprika.... en wat doe je er dan mee?

    Ik snap het nog steeds niet geloof ik.

    Ik snap het ook niet hoor... Het is niet zoals met dat gevriesdroogde spul van vroeger (summerseason) dat je het weer kunt oppompen tot volwaardige groente? Dat had je als rode kool, snijbonen, hutspot.
  9. Sil
    retro

    Toon alleen de berichten van Sil
    quote:
    Dit schreef scar

    En dan heb je gedroogd fruit of gedroogde tomaten of bloemkool of paprika.... en wat doe je er dan mee?

    Ik snap het nog steeds niet geloof ik.


    Als ik hier op t eind van de dag naar de markt ga, krijg ik t bijna gratis mee. Maar dat is dan ook nog heel beperkt houdbaar. Groente neem ik altijd mee , maak ik dan soep of saus van. Het fruit zou ik dan kunnen drogen en wij vinden dat wel een lekkere snack. Terwijl ik nu die dag bijvoorbeeld extra ananas toch weg gooi omdat hij overrijp is
  10. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ik snap het ook niet hoor... Het is niet zoals met dat gevriesdroogde spul van vroeger (summerseason) dat je het weer kunt oppompen tot volwaardige groente? Dat had je als rode kool, snijbonen, hutspot.



    Zo werkt het wel.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef fleurie



    Zo werkt het wel.

    Maar dat is toch super snel gevriesdroogd, dat is toch wat anders (zeker qua voedingswaarde) dan het langzame drogen in jullie drogers? Smile
  12. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Maar dat is toch super snel gevriesdroogd, dat is toch wat anders (zeker qua voedingswaarde) dan het langzame drogen in jullie drogers? Smile



    Dat schijnt mee te vallen.

    En het is ook gewoon leuk om te doen Smile
Terug naar de lijst