Internetverbinding komt niet tot stand

Internetverbinding komt niet tot stand 

Onderwerp van martijntje

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef rdolfijn


    het werkt met 2 draden a en b de andere 2 zijn aarde en een bel aansluiting (toen er nog een echte telefoon aan zat)
    daarom is het omwisselen van rode draadje en blauwe draadje genoeg. (soort van plus en min omdraaien)


    Kan het mis hebben..,.. maar volgens mij klopt het niet wat je zegt.
    De vier draden die het huis in komen zijn twee lijnen.
    De ene aangesloten op de bovenste twee schroefjes

    De tweede aangesloten op onderste twee.

    Wellicht bedoeld de provider dat lijn twee oftewel de onderste gebruikt moeten worden.
  2. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Oftewel... Laat een installatie monteur komen om de boel te installeren. Ontdekt deze een fout, dan zal collega storingsmonteur komen. Vervolgens is zeer ws de installatiemonteur gratis, want er is sprake van een technisch mankement. Ontdekt de installatiemonteur niks, dan heeft je zoon een werkende aansluiting. Kosten: €79.


    Er is al een aantal keer gevraagd om een monteur. Het gaan niet om de kosten. Ze leveren deze gewoon niet.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Er staat toch echt op de website dat als het zelf aansluiten niet lukt je alsnog een installatie monteur kunt laten komen. Maar bij budget hangt wel aan alles een prijskaartje zie ik. Ook als er storing is of geen aansluitpunt.

    Misschien kan het contract ontbonden worden? Er kan immers niet geleverd worden. En dan een provider kiezen die wel service biedt (wij hebben dus goede ervaring met t-mobile).
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Is de ziggo aansluiting van de andere bewoner delen geen optie?
  5. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Raymond


    Kan het mis hebben..,.. maar volgens mij klopt het niet wat je zegt.
    De vier draden die het huis in komen zijn twee lijnen.
    De ene aangesloten op de bovenste twee schroefjes

    De tweede aangesloten op onderste twee.

    Wellicht bedoeld de provider dat lijn twee oftewel de onderste gebruikt moeten worden.


    Om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee wat de provider bedoelt. Wij zijn echt niet technisch. Het enige wat ik begreep was dat de oranje en witte draad aangesloten moet worden op de plaats van de rode en blauwe draad. Ik ga er dan vanuit dat de rode en blauwe draad moet komen op de plek van de oranje en witte draad. Maar zo staat het eigenlijk niet vermeld in de handleiding aderpaar wisselen.
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef martijntje


    Om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee wat de provider bedoelt. Wij zijn echt niet technisch. Het enige wat ik begreep was dat de oranje en witte draad aangesloten moet worden op de plaats van de rode en blauwe draad. Ik ga er dan vanuit dat de rode en blauwe draad moet komen op de plek van de oranje en witte draad. Maar zo staat het eigenlijk niet vermeld in de handleiding aderpaar wisselen.


    Een telefoonlijn maakt gebruik van 2 draden, bijv blauw en rood. De andere paar (oranje/wit) blijft ongebruikt. Al vanaf het begin van telefonie in huis, levert de telefoonmaatschappij de mogelijkheid voor 2 nummers naar jou huis. Ieder nummer heeft dus 2 draden nodig. Vandaar dat er 4 draden in de contactdoos zitten.
    Blijkbaar heeft de vorige bewoner adsl op "lijn 1" gehad. Dat heeft gewerkt.
    Nu wordt ADSL om de 1 of andere reden geleverd op "lijn 2" wat de andere aderpaar is. Maar omdat de aansluitingen die de modem gebruikt enkel maar "lijn 1" kan zien, vraagt de leverancier om "lijn 2" in de plaats van "lijn 1" in de contactdoos aan te sluiten.
    Hopelijk snap je wat ik probeer te zeggen en snap je ook wat de provider wil en waarom.
  7. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Er staat toch echt op de website dat als het zelf aansluiten niet lukt je alsnog een installatie monteur kunt laten komen. Maar bij budget hangt wel aan alles een prijskaartje zie ik. Ook als er storing is of geen aansluitpunt.

    Misschien kan het contract ontbonden worden? Er kan immers niet geleverd worden. En dan een provider kiezen die wel service biedt (wij hebben dus goede ervaring met t-mobile).


    Dat klopt wat je zegt maar ze gaan hiertoe pas over wanneer we eerst zelf geprobeerd hebben die draden omgewisseld hebben. Dank je voor het meedenken. Ik weet wanneer ik een contract kan ontbinden. Ik geef advies in het consumentenrecht.
  8. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Een telefoonlijn maakt gebruik van 2 draden, bijv blauw en rood. De andere paar (oranje/wit) blijft ongebruikt. Al vanaf het begin van telefonie in huis, levert de telefoonmaatschappij de mogelijkheid voor 2 nummers naar jou huis. Ieder nummer heeft dus 2 draden nodig. Vandaar dat er 4 draden in de contactdoos zitten.
    Blijkbaar heeft de vorige bewoner adsl op "lijn 1" gehad. Dat heeft gewerkt.
    Nu wordt ADSL om de 1 of andere reden geleverd op "lijn 2" wat de andere aderpaar is. Maar omdat de aansluitingen die de modem gebruikt enkel maar "lijn 1" kan zien, vraagt de leverancier om "lijn 2" in de plaats van "lijn 1" in de contactdoos aan te sluiten.
    Hopelijk snap je wat ik probeer te zeggen en snap je ook wat de provider wil en waarom.


    Dank je wel voor je heldere uitleg. Ik snap hem nu wel hoe dit werkt die om wisseling in de contactdoos. Ik kreeg alleen het advies van een kennis zo'n doos niet met grof geweld open te breken. want dan blijft er toch een deel zitten. Ik begrijp uit de voorgaande info dat je deze draadjes ook zou kunnen wisselen in de stekker die je in die doos steekt. Daar krijg ik echter nog geen goed beeld bij.

  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef martijntje


    Dat klopt wat je zegt maar ze gaan hiertoe pas over wanneer we eerst zelf geprobeerd hebben die draden omgewisseld hebben. Dank je voor het meedenken. Ik weet wanneer ik een contract kan ontbinden. Ik geef advies in het consumentenrecht.

    Top. Met zulke slechte service absoluut het overwegen waard.
  10. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Is de ziggo aansluiting van de andere bewoner delen geen optie?


    Dat wil die bewoner niet. Als er teveel apparaten gebruikt worden dan heeft dat invloed op de snelheid. Diegene is afhankelijk hiervan vanwege werk.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef martijntje


    Dat wil die bewoner niet. Als er teveel apparaten gebruikt worden dan heeft dat invloed op de snelheid. Diegene is afhankelijk hiervan vanwege werk.

    Das wel logisch idd.
  12. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef martijntje


    Dat vandaag de dag op rood blauw lijn 1 en wit oranje lijn2 binnenkomt....

    Wit oranje word niet altijd aangesloten. Weet ik uit ervaring als telecommonteur
Terug naar de lijst