Kerstbuffet ( Mooi op tijd)) 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Al jaren gourmet ik met de meiden + aanhang
    mijn vriendin en haar vriend en zijn dochter
    rond de kerst met cadeau's onder de boom bij mij thuis


    Dit jaar zei mijn oudste mam als ons huisje klaar is ( gaat samenwonen met vriend)
    Zullen we het dan bij ons doen,, maar dan niet gourmetten gelijk alles weer onder de spetters en stank




    Dus willen we een koud en warm buffet doen..
    Natuurlijk heb ik zelf wel wat ideeën maar wil die van jullie ook graag horen Smile

    Dus kom maar op met de lekkere hapjes Smile
    Graag met recept erbij,,,


  2. Marianne-b
    en dan is er koffie ☕️

    Toon alleen de berichten van Marianne-b
    Vanavond na een feestje dus het was wat laat al bracht ik dit onderwerp onder de aandacht bij mijn kinderen. Ik kreeg niet veel respons terug, en zaten in hun spelletjes verdiept.
    Hier nog geen idee wat de kinderen willen en of ze wel bij mij zijn met de kerstdagen,ze willen ook soms met zn tweetjes zijn en ik ben ook weleens bij een alleenstaande vriendin.
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Helaas geen tips voor eten, daar ben ik niet zo goed in.

    Maar ik vraag me wel af hoe dit gaat lukken met de anderhalve meter.
    Lijkt me echt dat dit niet te doen is, binnenshuis, met eten enzo.

    Ik zit zelf nog te bedenken hoe of wat. We gaan elk jaar naar mijn ouders, maar ik denk dat ik dat dit jaar niet wil doen.
  4. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Witlofschuitjes vinden ze hier heerlijk en feestelijk.

    Je gebruikt een aantal bladeren van een witlof als schuitje.

    De rest snij je in fijne reepjes en meng je met appel, banaan, sinaasappel en rode druiven.
    Je Maakt een dressing van room met peper, zout en citroensap en een pinch (vanille)suiker. Dat drapeer je in het schuitje. Halve aardbei erop en smullen maar.

    De volwassenversie
    De witlof in fijne reepjes, wat rode paprika in fijne reepjes erdoor
    Dressing van 3 olie op 1,5 azijn, peper, ziut, suiker, heel klein beetje knoflook
  5. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Gevulde koolrolletjes.

    Je neemt een spitskool en blancheer de bladeren. De harde nerf haal je eruit en bewaar dat. De geblancheerde koolbladeren kan je vullen met alles. BV een vulling van rijst , doperwten ,kikkererwten, ui, gedroogde abrikozen, kaneel, nootmuskaat, zout, peper .dat is een beetje Marokkaans . Dan gaar laten worden in tomatensaus en daarop leg je de nerven en lelijke bladeren, zodat de rolletjes niet verbranden in de oven.
    Je kan ook vullingen maken van gehakt. Eigenlijk kan je erin doen wat je wil. Rundgehakt met feta kaas en een paar blokjes dv spinazie vind ik ook heerlijk. Dan maak je het een beetje Italiaans/Provençaals met lekker wat knoflook erin.
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef EllesB
    Helaas geen tips voor eten, daar ben ik niet zo goed in.

    Maar ik vraag me wel af hoe dit gaat lukken met de anderhalve meter.
    Lijkt me echt dat dit niet te doen is, binnenshuis, met eten enzo.

    Ik zit zelf nog te bedenken hoe of wat. We gaan elk jaar naar mijn ouders, maar ik denk dat ik dat dit jaar niet wil doen.

    Ja, precies. Wij vieren kerstavond traditioneel vrij uitgebreid: Alle ((achter)klein)kinderen van schoonmoeder bij elkaar. Gaat dit jaar niet lukken, vrees ik.
  7. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56
    Jammer dat alle niet Corona draadjes daar toch weer in uitmonden ..
    Een ieder heeft inmiddels al een eigen ritme, manier gevonden om contact met gezins en familieleden te hebben.
    En dat zal niet anders zijn met kerst..

    Amen

    En nu over naar de vraag: Wie heeft er suggesties qua eten om mee te nemen?
  8. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Geen probleem, toch. Ik ben al jaren met de kinderen thuis. Sommige tweede kerstdagen kwamen vrienden borrelen plus hapjes doen. Doe dit ook gewoon?Smile
    Eten verzin ik echt dag van te voren, hoor. Houd ook van supermarkt tijdens de kerstdagen, kortingen en zo. Daar moeten hier op OA liefhebbers voor zijn!
  9. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    quote:
    Dit schreef Singa
    Geen probleem, toch. Ik ben al jaren met de kinderen thuis. Sommige tweede kerstdagen kwamen vrienden borrelen plus hapjes doen. Doe dit ook gewoon?Smile
    Eten verzin ik echt dag van te voren, hoor. Houd ook van supermarkt tijdens de kerstdagen, kortingen en zo. Daar moeten hier op OA liefhebbers voor zijn!


    Waar is de aanmeldknop? Smile
  10. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Joy


    Waar is de aanmeldknop? Smile

    Smile
    Jij weet dat ik geen type tourleider door supermarkt ben.
    Welkom zijn jullie altijd
  11. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Singa
    Geen probleem, toch. Ik ben al jaren met de kinderen thuis. Sommige tweede kerstdagen kwamen vrienden borrelen plus hapjes doen. Doe dit ook gewoon?Smile
    Eten verzin ik echt dag van te voren, hoor. Houd ook van supermarkt tijdens de kerstdagen, kortingen en zo. Daar moeten hier op OA liefhebbers voor zijn!



    Ik heb tweede kerstdag ook left-overs met OA-ers, al jaar en dag.
  12. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Wat je ook eet, al is het zuurkool of boerenkool. Als je het versierd met wat groen en rood wordt het al gauw kerstig. Zoals komkommer met n roosje van rode biet blaadjes.
    Plaatje
Terug naar de lijst