Pup 

Onderwerp van happy-56

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974
    Ga eens in gesprek met een gedragstherapeut voor honden. Die weten best veel. Verder inderdaad opschrijven wat je wil en wat je kunt bieden. Je kunt ook eens kijken of je oppas wilt worden. Mijn buurvrouw doet dit bijvoorbeeld; vaste dagen in de week zorgt ze voor een hond waarvan het baasje werkt. Zo nu en dan de vakantie.werkt voor haar fijn. Je houdt er ook nog een kleine vergoeding aan over.

    Hier twijfelde ik over twee rassen. Nu heb ik wel al ervaring met honden, dat scheelt wellicht. De bearded collie en de border collie. De bearded was mijn laatste hond. Fantastisch ras, veel haar, veel verzorging. Werken graag, fijn karakter etc. Via de vorige fokker ( fokt niet meer ivm leeftijd en woont nu in Canada) kon ik aan de juiste adressen komen, maar anders via de rasvereniging.

    De bordercollie ken ik vanuit de hondensport behendigheid etc. Ik ken wat mensen met een border en ik ben rond gaan vragen. Gaan informeren; werklijn of showlijn? Wat wil ik met de hond? Kan ik dat bieden? We zijn gaan kijken bij nestjes en de omgeving. We zijn bij een werklijn geweest op een boerderij en bij een showlijn waar alles in huiselijke kringen gebeurd. Werklijn vond ik echt fantastisch. Ander temperament ook. Maar de showlijn past vele malen beter bij ons. Rustiger, anders sociaal etc.

    Wat mij het gevoel geeft op de juiste plek te zitten is wanneer
    *de fokker aanwezig als je gaat kijken
    *de fokker vragen stelt, kritische vragen ook
    *de fokker de pup niet op zal dringen
    * belangrijk; pas na een week of 7 kent de fokker het karakter van de pups en gaat dan overwegen en verdelen tussen de nieuwe eigenaren

    13 november gaan wij onze pup ophalen. Een bordercollie reutje. We hebben er heel veel zin in!
  2. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    De site van een hele leuke >>LINK<<
    dewereldvolgensjehond
  3. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Ik zie veel labra doodles of honden die daarop lijken om me heen en ik vind het doorgaans best drukke honden.
    Als je ziet dat rashonden voor een paar honderd euro en elders voor veel meer worden aangeboden dan kun je je afvragen waarom dat prijs verschil zo groot is. Groeien de pups in huis op of niet. Hoe voelt een fokker aan in het contact. Hoe vaak hebben ze nestjes. Wat weet de fokker over de honden te vertellen. Is het een gepassioneerde fokker of is het gewoon geld verdienen. Is het een uit de hand gelopen hobby en uit liefde voor de hond ontstaan of niet. Ik zou op dat soort dingen letten.
  4. quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik zou zelf voor een Beagle of teckel gaan, omdat ik het leuke honden vindt. Maar ze zijn erg eigenzinnig en daardoor niet even makkelijk.
    Thuis hadden we een vuilnisbak formaat Beagle, prima hond.
    Ik ben zelf geen type voor bv een border Colly, Drentse patrijs of Friese stabij, maar de ander zweert erbij. Je afvragen wat jij belangrijk vind in een hond en dan kijken welk ras daarbij past.

    Beagles zijn nogal eh.... eigenzinnig weet ik uit ervaring.
    Plaatje
  5. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli
    quote:
    Dit schreef Carlita


    Ik zag dat er ook op de Nederlandse tv zo n programma komt.


    Onze hond komt uit een asiel in Friesland. Was net binnen uit Griekenland.
    We hebben echt veel geluk gehad


    Wat een schatje! Smile
  6. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli
    quote:
    Dit schreef Ster
    Ik zie veel labra doodles of honden die daarop lijken om me heen en ik vind het doorgaans best drukke honden.
    Als je ziet dat rashonden voor een paar honderd euro en elders voor veel meer worden aangeboden dan kun je je afvragen waarom dat prijs verschil zo groot is. Groeien de pups in huis op of niet. Hoe voelt een fokker aan in het contact. Hoe vaak hebben ze nestjes. Wat weet de fokker over de honden te vertellen. Is het een gepassioneerde fokker of is het gewoon geld verdienen. Is het een uit de hand gelopen hobby en uit liefde voor de hond ontstaan of niet. Ik zou op dat soort dingen letten.


    Ik schrik sowieso best van de prijzen die voor honden gevraagd worden. Ik zie prijzen langs komen tot € 3300,00! Zijn dat normale prijzen?

    En @Carlita, heb je een link van dat nieuwe Nederlandse tv programma?
  7. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Beagles zijn nogal eh.... eigenzinnig weet ik uit ervaring.


    Smile
    Een beetje eigenzinnigheid is wel grappig.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Beagles zijn nogal eh.... eigenzinnig weet ik uit ervaring.



    Ja dat weet ik wij hebben er een gehad van zijn 6e tot zijn 16e jaar. Ik schreef dat ook al.
    Die van ons lag in de brede vensterbank omdat hij graag naar buiten keek. Ik hou van dat karakter, ze zijn erg lief en leuk en eigenzinnig, onze was ook nog een beschermende reu.
    Het ras moet bij je passen en dat geldt voor elke hond die je kiest.



    quote:
    Dit schreef jeli


    Smile
    Een beetje eigenzinnigheid is wel grappig.


    Ik ben fan van het ras, maar zou me goed inlezen voor aankoop. Ze komen van oorsprong uit de jacht en volgenden zelfstandig het spoor( vossenjacht met paarden). Ze hebben eigenlijk net als katten personeel ipv een baasje, ze zijn ook nieuwsgierig en ondernemend. Maar zoooo lief
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef jeli


    Ik schrik sowieso best van de prijzen die voor honden gevraagd worden. Ik zie prijzen langs komen tot € 3300,00! Zijn dat normale prijzen?

    En @Carlita, heb je een link van dat nieuwe Nederlandse tv programma?



    Ik denk dat het zeker uitmaakt welke stamboom de hond heeft en of je ermee wilt fokken of niet. Ik gok dat de duurste bedoeld zijn om zelf weer mee te gaan fokken.
  10. Bericht van Rose_s is op 18-10-2020 om 10:03:31 uur verwijderd door Rose_s.

    Reden: Fout

     
  11. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef jeli

    Ik zie prijzen langs komen tot € 3300,00! Zijn dat normale prijzen?

    Een Australian Labradoodle pup koop je va 2300,- (🤦🏼‍♀️) bij een goede fokker. Je tekent een contract waarin oa staat dat je de pup laat castreren/steriliseren na ca 1jr. Dit om het ras zuiver te houden (je mag niet zelf gaan fokken met je hond)

    Een labradoodle pup koop je op mp voor een paar 100 euro.
    Wat ik misschien nog wel duurder vind omdat ze tegenwoordig een bernersenner met een poedel kruisen om een bernedoodle te krijgen. Of een ander soort x poedel. Dit om de naam doodle erachter te kunnen zetten.


    Ik vind het een hoop geld. Smile
    Maar het is een eenmalige uitgave.
    Voor-nadelen afwegen.




    Je kan, als je redelijk dichtbij een fokker woont ook gastgezin worden van een Ald. Dan hoef je deze niet te betalen maar hij woont en blijft bij jou. De gewone kosten zijn ook voor jezelf.
    Wel moet je je dan aan de regels van de fokker houden zolang deze de hond gebruikt in het fokprogramma.

    Wij zijn ook gastgezin.. Maar de 1e van deze fokker dus wij hebben bijna geen regels/nog geen a4tje kwa contract.
    Dat is tegenwoordig wel anders.
    Maar prima te doen.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Carlita


    Ik zag dat er ook op de Nederlandse tv zo n programma komt.


    Onze hond komt uit een asiel in Friesland. Was net binnen uit Griekenland.
    We hebben echt veel geluk gehad

    Wat een leuke hond!
Terug naar de lijst